Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni tagit upp arbetsbördan med kåren? Antalet timmar som läggs på kursen ska ju faktiskt motsvara arbetsbördan i alla fall nåtsånärpåenhöft.

Jag vet inte om någon har gjort det, inte jag i alla fall. Det är väl inget extremt men känns mycket och svårt och kanske snarare som 7,5 hp än 5.
 
Antagningsbeskedet för vårterminen har kommit! :)

Jag fick plats på kursen jag verkligen ville läsa så det kommer bli 40 hp nästa termin. Tufft kommer det bli men kul förhoppningsvis :)
 
Antagningsbeskedet för vårterminen har kommit! :)

Jag fick plats på kursen jag verkligen ville läsa så det kommer bli 40 hp nästa termin. Tufft kommer det bli men kul förhoppningsvis :)

Grattis! :)

Jag kom in på alla distanskurser jag sökt. Jag ska ju dock börja plugga på heltid from januari så jag funderar på om man kommer orka läsa mer än 100 %.. Tänker isåfall välja en av distanskurserna som är på 7 hp. Det borde väl bli ca 130 % då totalt. Men sen behöver jag verkligen plugga inför högskoleprovet också så då blir dte ytterliggare. Behöver fler timmar på dygnet för att hinna läsa allt jag vill! ;) O_o
 
Grattis @zassoo ! Jag kom in på vårens kurs också och jag får läsa den eftersom jag klarat T2. Dessutom kom jag in på en 7.5 hp vinprovningskurs som går kvällstid :) Ska bli spännande!

KL

Känner för övrigt att jag är lite halvt nere i ett svart hål. Orkar inte plugga och sover jättedåligt. Somnar typ 3 på natten, vaknar igen kl 5, somnar om kl 7 och vaknar inte när klockan ringer.. Har missat flera föreläsningar som jag i och för sig inte tror kommer bli så tunga att ta igen eftersom handoutsen är väldigt utförliga men jag känner mest blöööörk. Lite livskris blandat med vinterdepression sådär som alla verkar ha såhär års :p Ska köra tenta-p stuk på plugget nu fram till jullovet så jag slipper sitta hela julen med böckerna. Men jag längtar så otroligt mycket, ska bli så skönt att umgås med familjen och jobba lite :)
 
Någon som vet hur det fungerar. Om man tackar ja till en rad kurser man kommit in på men är anmäld som sen anmälan på en kurs som är under handläggning pågår stryks då denna sena anmälan eftersom man använt upp sina poäng? Denna sen anmälan är prioriterad högre än vissa av kurserna man blivit antagen till. Vill ju hellre läsa den med sen anmälan än den jag prioriterat lägre som jag kommit in på!
 
Nu läser jag ju ett program så jag har ju förtur till kurserna, men till våren blir det Interiörer och möbler 15hp och Föremål och design 15hp :bump:
 
Dra mig baklänges! Såg nu att under ovan nämnda kurser behöver vi band 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 & 13 av "Signums konsthistoria". Varje band kostar från ca 300:- till 700:- O_o
Sen tillkommer det ca 3-4 andra kursböcker per kurs.. :eek:
 
Grattis @zassoo ! Jag kom in på vårens kurs också och jag får läsa den eftersom jag klarat T2. Dessutom kom jag in på en 7.5 hp vinprovningskurs som går kvällstid :) Ska bli spännande!

KL

Känner för övrigt att jag är lite halvt nere i ett svart hål. Orkar inte plugga och sover jättedåligt. Somnar typ 3 på natten, vaknar igen kl 5, somnar om kl 7 och vaknar inte när klockan ringer.. Har missat flera föreläsningar som jag i och för sig inte tror kommer bli så tunga att ta igen eftersom handoutsen är väldigt utförliga men jag känner mest blöööörk. Lite livskris blandat med vinterdepression sådär som alla verkar ha såhär års :p Ska köra tenta-p stuk på plugget nu fram till jullovet så jag slipper sitta hela julen med böckerna. Men jag längtar så otroligt mycket, ska bli så skönt att umgås med familjen och jobba lite :)

Vad läser du i vår? Kul med kvällskurs också :D

Usch vad jobbigt :down: Jag har också varit väldigt nere, men idag vände det på en femöring typ. Skitskumt. Hoppas du kan hålla dig flytande nu fram till jul, sen blir det lite paus! Det verkar vara väldigt många som har det tungt med plugget nu, hela min klass har kollektiv ångest :p
 
Så efter antagningsbeskedet vet jag att jag i vår läser dessa kurser inom mitt program:

Djurmiljö och byggnadsfunktion 15 hp
Lantbrukets livsmedelsprodukter 5 hp
Kandidatarbete i husdjursvetenskap 15 hp
Lantbrukets växtproduktion 5 hp

Livsmedelskursen kommer hamna i skymundan rejält, men där vill jag mest ha poängen (obligatorisk kurs). Förmodligen går jag inte på några föreläsningar men det verkar vara någon form av grupparbete som jag får lägga lite tid på. Plus tenta då.

Känner mig peppad för våren! Sen är det en annan sak att jag just nu önskar att jag valt ett 3-årigt program, då hade jag ju varit klar till våren :p haha
 
Så efter antagningsbeskedet vet jag att jag i vår läser dessa kurser inom mitt program:

Lantbrukets växtproduktion 5 hp

Den kursen läser jag också till våren! :)

Dessutom läser jag;

Politik och förvaltning 15 hp
Ekologi och miljövetenskap för samhällsvetare 10 hp
 
Jag vet inte om någon har gjort det, inte jag i alla fall. Det är väl inget extremt men känns mycket och svårt och kanske snarare som 7,5 hp än 5.

Hehe, det blir ju inte bättre om ingen försöker få ändring! :D


*knapp*
Kommit in på två djurparkskurser, en ska jag dock stryka eftersom jag ska vara lärare på den. Den andra ska jag gå bara för att. Lätta poäng! :p
Reserv på två pedagogik/ledarskapskurser.
Kommit in på en ekologikurs.

Allt på distans. Inget jag "måste" läsa så vi får se. Ska tacka ja till reservplatserna och hoppas jag kommer in på någon av dem. Skippar nog ekologin...
 
Hehe, det blir ju inte bättre om ingen försöker få ändring! :D


*knapp*
Kommit in på två djurparkskurser, en ska jag dock stryka eftersom jag ska vara lärare på den. Den andra ska jag gå bara för att. Lätta poäng! :p
Reserv på två pedagogik/ledarskapskurser.
Kommit in på en ekologikurs.

Allt på distans. Inget jag "måste" läsa så vi får se. Ska tacka ja till reservplatserna och hoppas jag kommer in på någon av dem. Skippar nog ekologin...

Nä men vad jag har hört så har det redan varit väääääldigt mycket klagomål på denna kursen och i år är den nog ändå hyfsad :p Jag ska pusha på mina klasskompisar att göra kursvärderingen i alla fall :)
 
Agronom - landsbygdsutveckling, första året.
Är det en kurs du valt till eller läser alla 'husdjurare' den till våren? :)
 
Agronom - landsbygdsutveckling, första året.
Är det en kurs du valt till eller läser alla 'husdjurare' den till våren? :)

Kul! :) Vi måste läsa 3 av 4 översiktskurser, antar att det är så för er också? Jag valde bort landsbygdsutveckling :o:angel: (den översiktskursen suger tydligen) så då måste jag läsa ekonomi, livsmedel och växt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 701
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp