Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tenta imorgon, jag har inte pluggat alls. Paniken är ganska stor nu när jag sitter på gruppdiskussion och inte fattar någonting :nailbiting: Lägg till världens rörigaste grupp där en person tagit på sig ledarrollen, hade varit bra om jag inte fullkomligt avskytt denna person då hen tycker sig veta allt men har egentligen inte jättebra koll men upprepar sig gång på gång med högre och högre röst... Suck.

Ska åka hem till en vän och ösa igenom det viktigaste i eftermiddag. Sen köra på imorgon förmiddag, tentan börjar 13:30 så jag har lite tid i alla fall.

Men känslan av att inte alls ha koll på så pass simpla saker, det är främmande för mig. Usch!
 
Grattis @Tassetass, bra jobbat! :D

@zassoo Vad segt! Jobbigt med en dålig grupp också :( Men gör vad du kan fram till tentan och om inte annat blir det ju bara en omtenta :) (Uäk, klyshigaste svaret någonsin men ja, det är ju så..)
 
@Tassetass Wow, bra jobbat!! :banana:

@Wysiwyg Haha jaa klyschigt värre :D Men du har så rätt. Skulle det bli omtenta är det inte hela världen. Är bara så ovan att vara i den här situationen. Men med höstdepp och världens halsont senaste veckan försöker jag att inte vara så hård mot mig själv.
 
Jisses.. Är alldeles slut i huvudet. Lämnade in tentan 08:50 och fick den nya tentan i handen 09:10 nu på förmiddagen.. Fem timmar har vi haft föreläsning idag (9-12 + 13-15), har 3 timmar seminarie i morgon + att jag har massor att förbereda inför ett seminarie på måndag :arghh: måste dessutom tvätta och städa här hemma, vill helst dock bara gå och lägga mig och sova :wtf:
 
Efter några timmars plugg med vännen känns det tusen gånger bättre! Ett par timmar imorgon också så borde jag ha ganska god chans att klara mig :)
 
Tentan skriven, det gick ju sådär :meh: Men jag var inte ensam om att känna så, frågorna var lite knepiga. Det kan gå lite hur som helst, jag tror på precis under eller precis över godkänt.

På den positiva sidan så kom resultatet för tredje deltentan idag, där fick jag 89 % :) Skönt att kunna glömma bort den!
 
Tentan skriven, det gick ju sådär :meh: Men jag var inte ensam om att känna så, frågorna var lite knepiga. Det kan gå lite hur som helst, jag tror på precis under eller precis över godkänt.

På den positiva sidan så kom resultatet för tredje deltentan idag, där fick jag 89 % :) Skönt att kunna glömma bort den!

Grattis till det fina resultatet!

Och det gick säkert bra på tentan, ibland går det bättre än man tror! ;)
 
Tentan skriven, det gick ju sådär :meh: Men jag var inte ensam om att känna så, frågorna var lite knepiga. Det kan gå lite hur som helst, jag tror på precis under eller precis över godkänt.

På den positiva sidan så kom resultatet för tredje deltentan idag, där fick jag 89 % :) Skönt att kunna glömma bort den!

Du tog dig i alla fall genom tentan och du kan glädja dig åt ett bra resultat på en annan tenta; det är inte fy skam. :D

Vad gäller tentor med knepiga frågor var den jag skrev just en sån, många var väldigt fundersamma på vad examinatorn egentligen var ute efter och hur han ville att svaren skulle se ut, men jag såg nu att det bara var 3 % som kuggade. All time low på en tenta för oss, tror jag!
 
Hade kört fast totalt på exjobbet, har haft sjuka djur så in och ut på djursjukhus och jobbat alldeles för mycket. Sen frågade jag min skrivgrupp om hjälp och idag såg jag att den av dem svarat med massa bra tips så nu känner jag mig astaggad för att plugga hela veckan och verkligen få till det här bra! :bump:
 
Har äntligen fått svar på min tenta som jag hade skickat in för ett par veckor sen, och YES nu är jag godkänd på två delkurser! Bara den tredje (och sista) kvar nu och om jag blir godkänd på den också så blir det här den första universitetskursen som jag har faktiskt genomfört och fått godkänt i :banana:

Inte så bra kritik dock, fick betyg E, och jag kan faktiskt förstå läraren som satte så lågt betyg. Kändes inte så kanon när jag skickade in den. Men jag är helt enkelt en sån som är ganska bra på att kunna sammanfatta saker och rent allmänt berätta om något större område. Är desto sämre på att fördjupa mig, och just det är något som man sysslar med på universitetsnivå. Börjar undra om jag ens är universitetsmaterial :grin:
 
Härligt @Asko ! Huvudsaken är att du klarat det, godkänt är alltid godkänt och du har gjort vad som krävs. Sen är det övning som gäller för att lära sig skriva på "högre nivå". :)
 
Wäääääh, trodde jag gick 9-16 imorgon men det visar sig att jag har föreläsning 8-12 och sen räkneövning 15-17 :arghh: Blä. Får försöka sitta och plugga på eftermiddagen.

Har i alla fall kort vecka, inget schemalagt torsdag och fredag. Alltid något :)
 
Har en komplettering som ligger och släpar efter mig.. har ingen motivation just nu!
Dessutom stundar det den första salstentan på fredag! 30 glas/keramikföremål ska då beskrivas, och hur jag ska lyckas komma ihåg alla termer och tillverkningssätt blir spännande att se! Salstentor har aldrig varit mig grej.
Vill bara ha julbreak, NU! :(
 
@LittleJohn Känner igen det där! Och det blir inte lättare att ta tag i släpandet ju längre tiden går..
Salstenta är nog bland det sämsta examineringssätten som finns!

Jag pluggar för fullt. O ja. Min ambition när klockan ringde i morse var att göra en skiss över ett miljöärende i kommunen. Nåja, jag skrev rubriken och några datum i varje fall. Alltid något. Dokumenten ligger utspridda på bordet, också en bra start. Får väl ta nya tag lite senare idag eller imorgon. Hjärnan har åkt på semester så jag får försöka klara mig på egen hand ett tag..
 
Har äntligen fått svar på min tenta som jag hade skickat in för ett par veckor sen, och YES nu är jag godkänd på två delkurser! Bara den tredje (och sista) kvar nu och om jag blir godkänd på den också så blir det här den första universitetskursen som jag har faktiskt genomfört och fått godkänt i :banana:

Inte så bra kritik dock, fick betyg E, och jag kan faktiskt förstå läraren som satte så lågt betyg. Kändes inte så kanon när jag skickade in den. Men jag är helt enkelt en sån som är ganska bra på att kunna sammanfatta saker och rent allmänt berätta om något större område. Är desto sämre på att fördjupa mig, och just det är något som man sysslar med på universitetsnivå. Börjar undra om jag ens är universitetsmaterial :grin:

Vissa av oss behöver lite tid att komma in i universitetsvärlden. Jag klarade min första tenta med minsta möjliga marginal och kämpade sedan hårt för att hitta en bättre studie - och tentateknik. Första promemorian gick rätt bra men även där har mycket hänt sen första försöket. Nu för tiden rullar det på rätt bra, men det tog nog ett halvår eller så innan jag kom in i det.
 
Vissa av oss behöver lite tid att komma in i universitetsvärlden. Jag klarade min första tenta med minsta möjliga marginal och kämpade sedan hårt för att hitta en bättre studie - och tentateknik. Första promemorian gick rätt bra men även där har mycket hänt sen första försöket. Nu för tiden rullar det på rätt bra, men det tog nog ett halvår eller så innan jag kom in i det.

+1 på den! Snart är min tredje termin över och det är först nu jag verkligen börjat förstå att ja, jag kanske klarar av det här. Samt hittat en teknik som passar mig rätt bra.
 
@sthu Håller med! Saltentor känns som det mest sätter folks minne på prov. . Min hjärna kan ibland få för sig att strejka när jag bli stressad, även om jag egentligen kan ämnet. Men ska inte klaga, första salstentan på 2 år så:)

Dessutom fick jag idag reda på att jag blivit antagen till matte 2b och naturkunskap 2, så i vår blir det mer än 100% studier:nailbiting:
 
Idag har vi haft två sistaårs-studenter som föreläsare och oj vad mycket jag fattade helt plötsligt! De tog det lugnt, förklarade allt lugnt och metodiskt med flera enkla exempel. Jätteskönt att känna att man faktiskt förstår någonting! Trots att det är bidragskalkylering :D
 
Jag har ju helt glömt bort att skriva i den här tråden, men måste säga att jag har stor behållning av vad ni skriver! Börjar långsamt vänja mig vid universitetsstudier tror jag. :)

Funderar dock på hur ni brukar göra vid hemtentor? Får min första nästa vecka och vet inte riktigt vad jag kan vänta mig. (lite rörig kurs dessutom) Något särskilt ni brukar tänka eller göra vid hemtentor?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 701
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp