Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Det är bara att bita ihop. Avelstentorna är ju lättare än andra kursers tentor, men känner igen stressen.

Ja precis, det är ju inte så svårt men den ständiga stressen... Men nu är det nära. Bara jag ser till att inte slarva med uträkningarna så borde jag kunna klara den.
 
Wohoo! Fick tillbaka helvetestentan idag, och jag klarade den precis :bow:
Var helt säker på att jag skulle kugga. Vilken enorm sten som släppte nu. Det enda jag tar med mig över till nästa år är en obligatorisk samtalsövning, men den kan jag ändå inte göra förrän i maj nån gång så det behöver jag inte ens fundera över än.

Nu väntar lov fram till den 5te :bump:
 
HUR ?!?!?! ska det bli ett examensarbete av mitt svammel? Handledaren har gått upp i rök och jag kan inte tolka mina egna resultat :yuck:
 
Tentan skriven. Kändes sådär. Svårt att säga men jag kan nog klara den.

Trodde jag skulle känna mer glädje av att det nu äntligen är jullov men jag måste nog smälta det lite. Få tid att vila och inte ägna skolan en endaste tanke. Känner mig rätt slutkörd.
 
Tentan skriven. Kändes sådär. Svårt att säga men jag kan nog klara den.

Trodde jag skulle känna mer glädje av att det nu äntligen är jullov men jag måste nog smälta det lite. Få tid att vila och inte ägna skolan en endaste tanke. Känner mig rätt slutkörd.
Håller tummarna!
 
@Wysiwyg Det ska jag göra! Med lite distans till tentan så känns det bättre och jag ska göra mitt bästa för att glömma bort den till dess att resultatet kommer :D
 
Vi får csn imorrn!

Är så jäkla nöjd med att ha klarat alla tentor denna termin fast jag snittat på 2 h sömn per natt under hösten.
Nu jävlar ska jag stressa ner, sova och njuta av ledigheten :bump::banana:

Ni som hade tenta förra veckan, när får ni resultatet? Vi har omtenta veckan efter nyår och fick reda på det idag..
Men jobbigt annars liksom, att få reda på det så tätt inpå omtentan (vilket man kanske inte har så tätt inpå på?).

Vilka är det som pluggar agronom här btw? :up:
 
@Hagens_Zorba Vi skrev tenta 19/12 och kommer få resultatet 12 eller 13/1. Omtenta 22/1, men då är det en väldigt liten tenta å andra sidan. Tror man egentligen ska få reda på resultatet 2 veckor innan, men det är nog olika från skola till skola.

Jag pluggar husdjursagronom :)
 
@Hagens_Zorba Vi skrev tenta 19/12 och kommer få resultatet 12 eller 13/1. Omtenta 22/1, men då är det en väldigt liten tenta å andra sidan. Tror man egentligen ska få reda på resultatet 2 veckor innan, men det är nog olika från skola till skola.

Jag pluggar husdjursagronom :)

Åh små tentor :heart
Ah det har jag förstått, ska börja i höst :D
Kör alltså bashelvetesåret nu..
 
Lyllos er som har tenta innan jul istället för efter och kan vara lediga på riktigt! :) Slutar inte er termin också 16 januari?
 
@Idas Jo vi har samma terminstider. Men ena kursen har projektredovisningar 15 januari, andra kursen har projektredovisningar 12 januari och tenta 13 januari. Så "ledig på riktigt" är en sanning med modifikation i alla fall för mig, jag tar helt och hållet ledigt fram till 2 januari men sen är det plugg som gäller :)
 
Fick betyg från dom sista två kurserna igår. Den med pass-fail på fick jag ett pass (också känt som den berykta presentations kursen. Sååååå lycklig att jag inte behöver göra om den).

Skriv kursen fick jag ett A på så den får nummer betyget 5 :bump:.

Var så orolig då jag skrev och lämnade in dem två sista delarna när jag var jättesjuk och hjärnan mest slog frivolter. Har egentligen ingen aning om den skrivna delen faktist var förståelig och power plinten bestod av en hel massa slides med typ enbart ett ord på eller en mening :o inte en enda bild eller något mer in depth.

Nu är jag klar med mina kurserna på min doktorand! Har en CAP på 5, bästa betyg jag någonsin haft så känner mig lite lätt chockad och väldigt glad :) (och har en glad handledare).

Nu är min oral QE nästa steg, planerad till i Augusti men det beror på hur det går med ett stipendie jag ansökt om för då åker jag bort några månader. Får jag inte stipendiet kan jag förhoppningsvis ta QE'n i Maj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 701
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp