Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen till öa och inser att jag inte fått något arbete gjort under jul :nailbiting: Inlämning redan imorgon.. men den får nog bli någon dag sen .. Satsar bara på ett G ändå :angel:

Sen tänkte jag fråga er, då jag förmodligen inte är den enda studenten här som går på CSN:D Om man blivit beviljad CSN ht och vt, är det då något krav på betyg under ht för att få pengar till våren eller är det bara studieförsäkran som ska lämnas inför vt? Första gången jag går på CSN både ht och vt och blir alltid alldeles nervös i magen när det dem:nailbiting:
 
Känns som om allting håller på att rasa. Handledaren har inte läst mitt arbete i tid, jag kommer inte få redovisa innan terminen tar slut, riskerar att bli utan CSN helt. Försöker hitta alla sätt att lösa det på med ser mörkt ut och ekonomisk stress är verkligen den värsta.

EDIT Fick precis svar av studierektor att det brukar lösa sig med CSN. Nu kan jag andas ut lite i alla fall :)

Hoppas det stämmer, penga stress är inte kul!

Jag fick vackert vänta tills poängen från mitt projekt var rapporterat (Då var det egentligen inte försenat, men det skulle läsas och godkännas av ett flertal personer). Då hade jag klarat alla kurser jag läst innan och var nästan klar med en 15 poängs kurs innan jag väl fick pengar (en 10 000 mindre än det "skulle" vara också då det enbart betalas ut retroaktivt en viss tid). Hade en snäll vän jag fick bo hos på en madrass gratis som tur var, för jag hade inte råd med pendlingen.

Positivt i efterhand då det är några få tusen mindre i CSN lån.
 
@Inglorion Det fanns en blankett min handledare kunde fylla i, som skulle lösa saken. sällan exjobb är helt i tid precis som du säger eftersom det är så många inblandade.
 
Sen tänkte jag fråga er, då jag förmodligen inte är den enda studenten här som går på CSN:D Om man blivit beviljad CSN ht och vt, är det då något krav på betyg under ht för att få pengar till våren eller är det bara studieförsäkran som ska lämnas inför vt? Första gången jag går på CSN både ht och vt och blir alltid alldeles nervös i magen när det dem:nailbiting:

Bara studieförsäkran! Det är därför man alltid ska söka för 2 terminer i stöten så man får pengar den andra terminen också även om man inte klarat HTs tenta/tentor. :)
 
Bara studieförsäkran! Det är därför man alltid ska söka för 2 terminer i stöten så man får pengar den andra terminen också även om man inte klarat HTs tenta/tentor. :)

Stort +1! Jag söker ALLTID för två terminer i taget, jätteskönt att slippa fundera över höstterminens resultat :)

Hoppas du kryar på dig snart förresten Wys, inte kul med magsjuka :down:
 
Min pluggmotivation gick upp som en sol, ner som en pannkaka... Har inte fått mycket gjort de två senaste dagarna och tentan börjar närma sig. Måste göra ett ryck idag, det började bra med att jag stängde av väckarklockan och gick upp två timmar senare än jag tänkt. Bra där :up:

Måste börja öva på att räkna bidragskalkyler idag. Tjoho :p
 
Min pluggmotivation gick upp som en sol, ner som en pannkaka... Har inte fått mycket gjort de två senaste dagarna och tentan börjar närma sig. Måste göra ett ryck idag, det började bra med att jag stängde av väckarklockan och gick upp två timmar senare än jag tänkt. Bra där :up:

Haha precis samma här! Ligger i sängen och skriver detta... Men men, upp och hoppa nu och tjohej för tentaplugg!

Mår bra idag! Vet inte riktigt vad som tog åt min mage (kanske finner svaret i alla virusföreläsningar som ligger och väntar på mig? :D).
 
Bara studieförsäkran! Det är därför man alltid ska söka för 2 terminer i stöten så man får pengar den andra terminen också även om man inte klarat HTs tenta/tentor. :)

...fast nackdelen med detta är att man inte kan jobba lika mycket. Så jag har alltid fått välja mellan att kunna jobba som jag vill eller söka två terminer :arghh: Förstår inte alls att det finns en maxgräns, så länge jag klarar mina tentor borde CSN inte bry sig om hur jag jobbar. Dumma. :down:
 
...fast nackdelen med detta är att man inte kan jobba lika mycket. Så jag har alltid fått välja mellan att kunna jobba som jag vill eller söka två terminer :arghh: Förstår inte alls att det finns en maxgräns, så länge jag klarar mina tentor borde CSN inte bry sig om hur jag jobbar. Dumma. :down:

På vilket sätt spelar det roll? Det är väl ändå per halvår lönen räknas? Eller är jag trög nu? :p
 
Sitter och försöker skriva på en hemtenta som skall in den 15:e, motivationen är inte i topp kan man väl fastslå. :p
Min hjärna är uppenbarligen fortfarande på julledighet, dessutom åkte jag precis som @Wysiwyg på magsjuka vilket inte gjort saken bättre...

*rullar mig i självömkan*
 
Jag ska börja plugga 19/1 och CSN är ju mästare på att göra en nervös. Skickade in ansökan om studiemedel redan 17/12 och först idag fick jag svar att ansökan måste kompletteras. Sist jag pluggade var på KY-utbildning och de verkade inte ha de resultaten hos sig.
Jag klarade den utbildningen, så jag är väl inte orolig egentligen att det ska bli bekymmer, men det hade ju onekligen varit skönt att veta att jag får CSN till vårterminen. Nu har jag iaf. skickat iväg betyg och kursbevis till CSN och får väl vänta en vecka till nu innan jag får beslut.
 
Hehe hoppsan :o:o

Härligt att vara inne på sista terminen nu! Får jag fråga vad du ska göra efter examen eller är det en dum och stressande fråga?

Söka jobb! :D Jag är intresserad av typ alla husdjurs-jobb så tänker söka allt jag hittar. Har alltså ingen speciell "det här vill jag bli"-plan, men har läst extra juridik för att kunna jobba med djurskydd om jag vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 700
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp