Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart börjar terminen igen. Är peppad men ändå inte (kan mer beskrivas som lathet). Exjobbet går ju framåt, snart ska jag skicka in det till handledaren för att få veta allt som ska göras om ;)
 
Möööh! Så äckligt opepp på att plugga! Ingenting känns intressant just nu, vill inte vill inte vill inte!

Har ett arbete kvar sen i höstas. Skulle skriva det ihop med en annan på kursen, men nu får jag inte tag i honom.. Så jag får väl skriva hela arbetet själv. Fattar inte ens vad arbetet går ut på, man ska beskriva ett ärendeförlopp och göra en intervju. Men det står ingenstans vad det är man ska intervjua om. Om sakfrågan? Själva förloppet? Ingen aning. Suck.. Jag får väl improvisera.
Med andra ord, jag får döda internet och försöka formulera lite frågor a la lokaltidningsjournalist.

Och så är det ju exjobbet också.. Det har stått helt still på den fronten lite för länge. Det blir mycket att ta igen..

Ge mej alla era bästa pepp-tips!
 
@Tassetass Hu vad jobbigt! Gå och sitta är väl värst vid foglossning?

--

Bakteriers sekretionssystem och flagellasystem och cellväggar och woooho! 3 dagar kvar. 3 dagar och sen ingen tenta förrän juni! :D Kör mitt 25-minuterssystem och lyssnar på Elvis emellan. Går rätt bra än så länge, mycket bättre än igår.
 
Ni som läser husdjursagronom, behöver man en grafritare?
Jag har en sketen miniräknare som (knappt) håller för basåret, så behöver jag en sen kan jag ju lika gärna köpa nu tänkte jag :p Använder ni formelsamling?
 
Ni som läser husdjursagronom, behöver man en grafritare?
Jag har en sketen miniräknare som (knappt) håller för basåret, så behöver jag en sen kan jag ju lika gärna köpa nu tänkte jag :p Använder ni formelsamling?

JA.
Formelsamling tror jag däremot inte att jag använt. Alltså någon utöver våra böcker och sånt som läraren gett oss.
 
Ni som läser husdjursagronom, behöver man en grafritare?
Jag har en sketen miniräknare som (knappt) håller för basåret, så behöver jag en sen kan jag ju lika gärna köpa nu tänkte jag :p Använder ni formelsamling?

Köp en miniräknare! Jag köpte en till basåret (den som rekommenderades) och har haft oerhört mycket användning av den. Både på basåret och nu. Husdjurarna läser en hel del matte, direkt eller indirekt.
 
Tenta imorgon. Jag är väl hyfsat förberedd. Har svårt att motivera mig till att köra det sista, men jag ska göra ett ryck. Klarar jag tentan så behöver jag inte bry mig om den här dryga kursen mer, det får vara min motivation :D
 
Tog precis ett djupt andetag och öppnade filen min handledare skickat med kommentarer på mitt examensarbete. Hon har alltså aldrig läst arbetet innan och nästa veckan börjar nästa termin och därmed börjar även mina kurser. Sista veckan som officiellt ägnas åt exjobb, alltså.
Hur som helst så har jag strax rättat klart det mesta :up: Var inte sån stor katastrof som jag väntat mig :)
Nu ska ta ett djupt andetag till och sen kasta mig in i att fixa de "jobbiga" bitarna. Imorgon och på onsdag kommer jag vara ute på grisgården på förmiddagarna och sen hade jag tänkt rida lite denna veckan också :p. Helst försöka hinna med att träffa min egen häst lite kanske :angel:
 
Köp en miniräknare! Jag köpte en till basåret (den som rekommenderades) och har haft oerhört mycket användning av den. Både på basåret och nu. Husdjurarna läser en hel del matte, direkt eller indirekt.

Till vårt basår rekommenderas ingen spec miniräknare, ba en vanlig med log, sin, cos etc.
Men märker ju att det tar längre tid, fler ologiska steg t ex att hålla reda på om jag ska slå in t ex -lg0,2, om man jämför med mina kurskamrater som har kvar sin "riktiga" miniräknare från matte 3.
Vi löser matte 4 i stort sett helt utan miniräknare, vet inte om det är nå nytt sätt eller vår lärare som vill ha det så bara.
Men då blire en grafräknare på önskelistan! :p
 
Kan man lämna studieförsäkran nu för nästa termin fast kursen inte börjat? Kursuppropet är på måndag och jag ska gå den!
 
Studieförsäkran för vårterminen kan lämnas nu, ja. :)

Ja jag fick både ett mail och ett sms från CSN om att studieförsäkran kunde lämnas nu men jag tänkte eftersom det står att man försäkrar på heder och samvete att man läser kurserna tänkte jag att man kanske måste ha varit på uppropet eller nåt :)
 
Ja jag fick både ett mail och ett sms från CSN om att studieförsäkran kunde lämnas nu men jag tänkte eftersom det står att man försäkrar på heder och samvete att man läser kurserna tänkte jag att man kanske måste ha varit på uppropet eller nåt :)

Njae, riktigt så ordagrant ska man nog inte tolka det. ;)
 
Fick precis mitt schema för kursen som börjar nästa vecka (det här med att man som student har som rättighet att få ett prel schema fem veckor innan kursstart och ett definitivt en vecka innan kursstart är det lite si och så med..) och jag blir så jäkla taggad! Vi har hela två exkursioner inplanerade, en till Stockholm med besök på Skansen, Antikmässan i Älvsjö osv samt en vecka i Helsingfors med omnejd. Hej snabbmackaroner och nudlar men attans vad det kommer vara värt det :bump:
 
Ekonomitentan skriven :wtf:

Fasiken vad tungt! Jag brukar alltid gå ganska tidigt men den här gången satt jag i princip tiden ut. Hjärnan är mos :p Men det gick nog okej tror jag. Kunde gått bra mycket sämre i alla fall :D

Resten av veckan blir rätt lugn, har en tvärgruppsredovisning i avelsprojektet på torsdag men är lugn inför det. Sen ledigt i helgen innan nya kursstarter.
 
Ekonomitentan skriven :wtf:

Fasiken vad tungt! Jag brukar alltid gå ganska tidigt men den här gången satt jag i princip tiden ut. Hjärnan är mos :p Men det gick nog okej tror jag. Kunde gått bra mycket sämre i alla fall :D

Resten av veckan blir rätt lugn, har en tvärgruppsredovisning i avelsprojektet på torsdag men är lugn inför det. Sen ledigt i helgen innan nya kursstarter.

Vad skönt att det är gjort! :) Passa på att vila nu innan nästa kursstart!

På tal om att vila tog jag själv en liten powernap nyss. Tror tenta-p är för lugn när man kan sova mitt på dan :angel: Bara 2 heldagar kvar nu!
 
Alltså jösses.. trodde jag sökt 30 hp (15 och sen 10 och 5) plus en 10 hp som gick över hela terminen, på distans. Nu visar det sig att den där 10 hp går första perioden och således skulle jag läsa 25 hp på en period.. Hoppa av eller försöka? Ska redovisa exjobbet också under denna perioden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 699
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp