Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det är det logiska att göra.
Kan tillägga att jag valde att ta en tupplur efter förra inlägget och efter det så gick desperationen ner. Har aldrig varit bra på att ta ordentliga pauser, men det behövdes verkligen idag.

Vad bra! Att vila är asbra, det har jag gjort en kort stund varje tenta-p-dag denna gång! :D

Och nu börjar jag vara så leeeesssss... Velar mellan att jag vill skriva tentan NU till att jag aldrig vill skriva den. Nu-känslan vinner oftare än aldrig-känslan.
 
Alltså ibland får man bara inte till det och då får det vara så.
Jag har ingen aning om hur man skriver en diskussion. Hoppas det beror på en ständigt nästan-förkylning (hållt på i veckor!) och sömnbrist. Och att jag är hungrig. :down:
Nu stämplar jag ut för dagen (efter typ 1 timmas jobb :o) och så tar vi nya tag imorgon. Då ska jag bara greja med exjobbet och tvätta lite. Kanske till stallet för att hämta en sadel också, ska rida på fredag och vill helst rida i egen sadel.
 
Nuuuu är den sista hemtentan inlämnad!! :nailbiting:
Det var krav på 3-4 sidor per svar och det blev lite knappt tre sidor på den ena, hoppas det blir godkänt ändå för det var ju nästan över fyra sidor på den andra :o:D Känner mig nöjd ändå! Har inte stressat alls så mycket över att få den färdig, gick nog lättare än vad jag trodde då jag trodde att jag började lite för sent med den :up:

Nu återstår det bara att se vad för betyg jag får..! :nailbiting: Hoppas på åtminstone godkänt!!
 
Sista tenta-p-dagen, sista tenta-p-dagen! Woho, woho! Alltså motivationen nu är nere nånstans vid fotknölarna och jag oooorkar inte meeeer men nu är det sista dagen så det är okej om det inte går så snabbt eller effektivt. SNART ÄR DEN SKRIVEN MINA VÄNNER! :D
 
Då har jag klarat av den muntliga redovisningen av avelsprojektet :) Var inga problem, jag kände mig lugn och kunde svara på lärarens frågor.

Ikväll eller imorgon får vi reda på om man är godkänd individuellt på det muntliga och som grupp på det skriftliga. Vi har bara lite "mys" imorgon :D haha. Gästföreläsare och kursdiskussion på totalt tre timmar. Sen är jag LEDIG!! :bump: Fram till måndag ;)
 
URK! Tror jag kuggat en tenta för första gången, FY vad jobbigt det var att tackla det till en början. Vi har haft en jävla endags-hemmatenta med samma krav som en vanlig veckotenta. Jag är inte snabb på att varken formulera mig eller tänka så ni kan ju föreställa er att en dagstenta inte riktigt är för mig... :(

Vi har inte fått tillbaka tentan ännu men är i princip 100% säker på att jag är underkänd. Fy, det känns så jäkla jobbigt men har långsamt börja smälta det nu. Jag försöker istället fokusera på veckotentan vi har just nu (vi hade en endagstenta och sedan direkt efter en veckotenta), men jag är fan osäker på den med. Tänk om jag kuggar på båda två... Och så behöver jag göra om de här tentorna när utbildningen tar rejält med fart och redan är proppfull, när vi börjat läsa två kurser parallellt och dessutom ska få klienter. Fy farao, det kommer bli en jobbig tid framöver med det är väl bara att hugga i. Blir så irriterad när upplägget på tentan inte ger en möjlighet att visa vad man faktiskt kan, för innerst inne vet jag att jag uppnått kursmålen även om jag inte riktigt kan visa det genom sättet kursen examineras på.

Ville bara skriva av mig, även om jag är ganska oaktiv i tråden :(
 
Då var sista tentan inlämnad och jag är "ledig" ett par dagar, eller ja tills på måndag när vårterminen drar igång. Undertiden tänkte jag roa mig med ett tre dagar långt möte på fastlandet :D
 
@cherie Vad tråkigt! Men ta inte ut förlusten i förskott, ibland (eller ganska ofta) kan det gå bättre än man tror! :)

KL

Känner ett.. obehagligt lugn inför den här tentan. Har några områden jag behöver kolla upp lite men i övrigt känner jag mig rätt.. lugn? Alltså jag är försiktigt optimistisk till tentan imorgon. Kanske kan gå det här! Haha bara därför lär det ju bli första tentan jag får underkänt på!
 
Exjobbet börjar närma sig färdigt på riktigt tror jag :nailbiting: Skickade allting till mina handledare för att få hjälp med det sista, är inte riktigt nöjd med diskussionen men har kört fast lite.
Presentation/redovisning har jag inte börjat med ännu - som (om jag fattade rätt) ska hållas på engelska? :eek:
Kanske dags att kika på det imorgon, två veckor kvar till redovisning. Vart tog tiden vägen? :crazy:
 
Har precis skickat in min hemtenta, så äntligen kan man få lite socialt liv igen! Känns riktigt bra, även om själva hemtentan kan vara bland de sämre arbeten jag någonsin lämnat in. Förhoppningsvis blir det godkänt i alla fall.
 
Sitter fortfarande och väntar på resultatet från projektredovisningen... :meh: Först skulle det komma igår kväll, sen idag, och nu vid 16 idag fick vi meddelande om att alla skulle få mail "innan kvällen" Jag vet inte vad dom menar med kväll, men för mig är det kväll nuuuu :p Jag är otålig! Haha.

Hade kursavslut med avelskursen idag, några gästföreläsare på besök och muntlig kursvärdering. Lite mysigt sådär, haha. Kommer sakna kursledaren, hon har varit toppen verkligen. Men jag är egentligen inte superintresserad av avel så på det sättet är det skönt att kursen är klar ;)
 
Nu så! Godkänd individuellt på det muntliga och gruppen är godkänd på det skriftliga! :banana: i och med att jag klarat alla deltentor också så blir det kaching - 15 hp tack så mycket :D:D
 
@zassoo Älskar när man "plockat" poäng, som att man fyllt på sitt konto typ, haha:D

------
Varför slog ingen mig hårt i huvudet när jag satt i höstas med vårens kursval och sa "ja nytestamentlig grekiska låter som en bra och spännande kurs!" :cool: Känner stressen komma bara genom att läsa kursplaneringen!
 
Nu har jag extrem ångest. Redovisning om 12 dagar och känner mig inte alls klar eller förberedd. Börjar ny kurs imorgon. Alltså extrem extrem ångest. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur detta.
 
@tolksele Gör en plan!

Vad behöver du göra inför redovisningen?

Vad är det för kurs som startar imorgon och hur mycket kommer den kräva de första dagarna?
 
Nu har jag extrem ångest. Redovisning om 12 dagar och känner mig inte alls klar eller förberedd. Börjar ny kurs imorgon. Alltså extrem extrem ångest. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur detta.

Som lizan skrev, gör en plan! När jag får sån ångest att jag håller på att kola av och helst vill stoppa huvudet i sanden strukturerar jag upp alltihop. Vad MÅSTE göras, när ska jag göra det? Vad vill jag göra extra och (när) ska jag göra det?
 
@tolksele Gör en plan!

Vad behöver du göra inför redovisningen?

Vad är det för kurs som startar imorgon och hur mycket kommer den kräva de första dagarna?

1. "Rätta" exjobbet. Ena handledaren ville att jag ska utveckla metod och resultat. Konstruktiv kommentar :banghead: Jag skrev ju att jag behövde hjälp och hade kört fast.. :cry:
2. Fixa ihop själva redovisningen. Typ en PP antar jag.
3. Öva på redovisningen. Verkar som om den ska hållas på engelska :nailbiting:

Kursen är i djurmiljö och byggnadsfunktion. Schemat verkar soft men har hört att den kräver mycket och vill inte ligga efter från början, om du förstår vad jag menar.

Planen idag var att börja med presentationen och PPn i alla fall men just nu.. Alltså det verkar inte funka. Trillade av en häst i fredags också och har fortfarande lite ont i huvudet och typ hela kroppen.
 
Som lizan skrev, gör en plan! När jag får sån ångest att jag håller på att kola av och helst vill stoppa huvudet i sanden strukturerar jag upp alltihop. Vad MÅSTE göras, när ska jag göra det? Vad vill jag göra extra och (när) ska jag göra det?

Första måstet är väl egentligen rapporten som ska till examinator. Antar senast nästa vecka.
Jobbar natt hela helgen innan redovisning (30e januari) så den kommer gå bort.
Något extra vill jag inte göra, jag vill bara överleva :(
 
Första måstet är väl egentligen rapporten som ska till examinator. Antar senast nästa vecka.
Jobbar natt hela helgen innan redovisning (30e januari) så den kommer gå bort.
Något extra vill jag inte göra, jag vill bara överleva :(

Finns det någon möjlighet att byta bort arbetspassen?

Hur mycket tid har du? Vad kan du skala bort för att hinna med? Inte rida hästen, inte träffa vänner, inte tvätta, inte städa etc.
 
1. "Rätta" exjobbet. Ena handledaren ville att jag ska utveckla metod och resultat. Konstruktiv kommentar :banghead: Jag skrev ju att jag behövde hjälp och hade kört fast.. :cry:
2. Fixa ihop själva redovisningen. Typ en PP antar jag.
3. Öva på redovisningen. Verkar som om den ska hållas på engelska :nailbiting:

Kursen är i djurmiljö och byggnadsfunktion. Schemat verkar soft men har hört att den kräver mycket och vill inte ligga efter från början, om du förstår vad jag menar.

Planen idag var att börja med presentationen och PPn i alla fall men just nu.. Alltså det verkar inte funka. Trillade av en häst i fredags också och har fortfarande lite ont i huvudet och typ hela kroppen.

Men då har du en plan att gå på!

1. Nog för att alla säkert har mycket att göra nu, men har du någon kursare du kan bolla med angående utvecklingen av metod och resultat? Det här kan i vilket fall vänta lite- inget akut!

2. Här kan du enkelt börja spåna lite utan att det kräver någon större tankeverksamhet. Gör ett upplägg- vilka delar du vill ta upp. Titel- Introduktion- Metod- Resultat- Diskussion- Slutsats. Du kan skriva stödord på vad du ska ta upp så kan du enkelt fixa när du mår bättre.

3. Ingen panik! Man kan oftast sitt exjobb förjäkla bra. Har du skrivit på svenska eller engelska? Är du bekväm med aktuella termer på engelska? Det är inte en bedömning av din engelska- många riktigt bra forskare är värdelösa på engelska dessutom. :)


Behöver du åka till sjukan och kolla upp dig efter avramlingen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 698
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp