Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör det då, då vet du ju att det är så det känns.

Sant.


Jag skulle dock önska att folk ville ta chansen att lära känna en redan från början istället för att avsluta bara för att dyka upp igen, en evighet senare.

Ska väl inte tolka in för mycket i det men det blir litegrann som att jag inte var förstahandsvalet, men när man väl kollat marknaden lite så var jag kanske inte så illa trots allt....

Hursomhelst är det svårt att plocka upp där man sist avslutade.
 
Sant.


Jag skulle dock önska att folk ville ta chansen att lära känna en redan från början istället för att avsluta bara för att dyka upp igen, en evighet senare.

Ska väl inte tolka in för mycket i det men det blir litegrann som att jag inte var förstahandsvalet, men när man väl kollat marknaden lite så var jag kanske inte så illa trots allt....

Hursomhelst är det svårt att plocka upp där man sist avslutade.


Om jag förstod det rätt så var det du som bröt upp och bad honom återkomma när han var klar. Nu har jag ingen erfarenhet alls av skilsmässa, men han kanske inte känt sig redo att starta något nytt förrän nu. Och i så fall visar det ju bara att han är seriös och respekterar vad du vill.

Jag hade i alla fall sett det som att det var större chans att han är redo för ett seriöst förhållande nu än när han var mitt uppe i skilsmässan. :)
 
Jag inser att jag fick det att verka som om det var jag som tackade för mig. Så var det inte. Sanningen hann väl ikapp honom litegrann och han insåg att en skilsmässa är en process och att det handlar rätt mycket om att hitta sig själv, utanför ett långvarigt förhållande liksom. Och därför blev det inget mer mellan oss. Men jag var besviken över det, då.

För att återgå till nutid så bestämde jag mig för att träffa honom över en fika i alla fall.
Han berättade att någon månad efter att vi hade sagt tack och hej till varandra så inledde han ett förhållande med en annan kvinna. Hon hade också barn och "passade bättre in" i hans liv.
Det höll i åtta månader och sen fick han panik och bröt.

Efter det har han dejtat en del men ingen har känts rätt. Och så kom han på att han tyckte mycket om mig och ville ha kontakt igen. Typ.

Och jag kände bara: usch. Han vill att jag ska vara hans tidsfördriv och knullkompis varannan vecka och den andra veckan är det 150% fokus på barnen så "den veckan kan jag göra vad jag vill och ägna mig åt mina grejer"...!

Det är definitivt inte så jag vill ha det. Då är jag hellre singel.

Jag är glad över att jag verkligen kände noll och ingenting för honom den här gången. Och samtidigt lite skrämd över att jag fann honom så attraktiv för ett och ett halvt år sedan...
 
Inte en internetdejt, men en gammal kollega har tjatat på mig att vi ska ses och ta en öl ute snart. Han har inte direkt varit diskret med att det är ligga han vill, men vid ett svagt tillfälle sa jag att visst kunde vi ta en öl. Med förutsättningen att det är en öl och ingenting mer. Jag ångrade mig dock samma dag som vi skulle ses, ursäktade mig men förklarade att jag inte är i en plats i livet just nu när jag vill gå ut och dricka öl med män. Han accepterade det just då, men har sedan tjatat ändå minst en gång i veckan på att vi ska ses och jag har sagt att jag har annat för mig. Fick sist svaret "Tss, du vågar inte gå ut med mig ;)"

1. Jag är inte 5 år gammal. "Du vågar inte!" kommer inte funka på mig.
2. Pinsamt att en vuxen man inte kan acceptera att en kvinna helt enkelt inte är intresserad, utan det måste ha en annan orsak.

:banghead: :banghead: :banghead:
 
@Singoalla 50 spänn på att han är en av de som sitter på sexkontaktsidor och avslutar sina taffliga kontaktförsök med "vågar du?" som 99% av alla män där, värsta jättefarliga badasses! :D
 
@Singoalla Åh fy! Hade det inte varit NEEEEEJ innan hade det ju absolut blivit det då! Huuuu så mansgrisigt beteende! :wtf: :turd:

Menar det! Han sa för någon månad sedan att "Jag har alltid haft ett öga på dig ända sedan vi jobbade ihop" och jag svarade att "Ja, män har en tendens att ibland haka upp sig på kvinnor de inte lyckats få i säng". Han svarade att han inte var sån längre och att han kommit över den där tävlingen att ligga med alla, och för ett ögonblick tänkte jag att han kanske var annorlunda. Sedan dess har det bara dykt upp mer och mer mansgrisbeteende från hans sida. Igår hamnade vi i världens konflikt på FB där han menade att det inte aaalls finns något som tyder på att män skulle vara involverade i fler bilolyckor än kvinnor och att Trafikverkets och NTFs statistik i frågan enbart är "trolleri med siffror" med undertonen att "män kör visst bil bäst".

Kan inte fatta att jag ens övervägde att gå ut med honom :wtf:
 
@Singoalla 50 spänn på att han är en av de som sitter på sexkontaktsidor och avslutar sina taffliga kontaktförsök med "vågar du?" som 99% av alla män där, värsta jättefarliga badasses! :D

:laugh: :laugh: :laugh:

Utan tvekan! För det känns ju så jävla spännande att träffa den där lilla mannen bakom skärmen som egentligen har noll skills i sänghalmen, bli intensivjuckad på fem minuter som avslutas med ett BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL och sen är man nerkladdad.

Can´t. Wait. :meh:
 
Jag fick förresten kontakt med en snubbe nyligen. Verkade trevlig men herrejävlagud vilket gnälligt fanskap, bara gnäll gnäll gnäll och dessutom helt omöjlig att kommunicera med. Frågade man hur det står till idag kunde man få ett "sådär" till svar och så var det bara tyst, var som att försöka prata med en vägg. FFS COMMUNICATION GOES BOTH WAYS :banghead:

Sen satt han och började skicka puss-smileys. Jag skickade en :p tillbaka i hopp om att han skulle fatta vinken - jo jag vet, skitkorkat. Men nä, fick en pussmiley och en rodnande smiley tillbaka. Så jag bad honom lägga av. Då bara skrattade han åt mig O_o När jag frågade vad som var så roligt skyllde han på att han nog rökt för mycket nikotin och blivit hög. Fullt seriöst. Där rann väl bägaren över lite, there is only so much pure stupidity I can take, så jag bröt med snubben. Han replikerade med att alla kvinnor på dejtingsidor är surkärringar. Kaaaanske läge att fundera över sitt eget beteende om alla man har kontakt med blir surkärringar för jag tvivlar inte ett dugg på att han har helt rätt i det :turd:
 
Jag har nyss frågat den antagligen hetaste mannen på hela tinder om han vill ses..
Vi pratade pyttelite för några månader sedan men det gick liksom ingen vart, så nu tänkte jag se vad som händer om jag bara frågar rakt ut istället.
Nu ska han bara logga in igen så får vi se om det blir :up:, :down: eller ignore ;)
 
Jag är så trött på alla män som redan i sitt första meddelande skriver till mig som om jag är bokbar. Säj tid och plats ungefär. Ja, sex är trevligt, men jag är inte bokbar :-(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
872
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp