Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kort svarat så tror jag INTE på att det går att utläsa nån kemi på vare sig telefonsamtal eller idogt messande.
Jag har varit med om att det känts jättebra i kommunicerandet, både telefon- och textledes, men sedan stämmer det inte alls IRL.

Hon som trodde att jag hade en större bil var ett sådant exempel.

Du har väl med i din profil vad du kör för bil numera? ;)

Jag är väl som du...bortsett från att jag aldrig känt att det varken superklickat eller känts helfel över telefon. Bara mest neutralt och mer eller mindre "trevligt".
Däremot i text har magkänslan slagit fel många gånger, det är väl därför jag inte hittat rätt ännu :cool:
 
Lite nyfiken på era erfarenheter/synen/känsla när det gäller det här med att prata i telefon innan dejt.
Jag har ju varit helt emot det. Har pratat med några innan dejt (3 st) Mr Dejt...som var skittrevlig och verkligen jättekul...vi snackade 3 ggr innan dejt. Mr Nyskiten en gång innan dejt. Ett trevligt lättsamt samtal som inte sa så himla mycket mer än att han var lättsam. Och så Herr Kantarell....intressanta samtal och lättsamma dock lite humorlösa och sega ibland. Kort sagt så fick jag bara en svag hint om de som personer...inget som jag direkt tog någon fasta vid. Det där med att känna kemi i telefonsamtal har jag inte trott på.
Men jag har två vänner som hävdar motsatsen. Typ att om det verkligen inte finns någon kemi irl så kommer det inte finnas det i samtal heller eller om det verkligen är rätt person så kommer man känna det till viss del när man pratas vid. Att man av röst, uttryck mm kan få en ganska bra hint om hur man kommer att känna för personen. Jag har alltså varit ytterst tveksam till detta eftersom jag bara har kunna avgöra om personen är trevlig/rolig/lättsam...men kemi??
Har ni känt kemi eller ett litet wow över telefon och det sedan har stämt irl? Hur bra stämmer er telefonkänsla sen i verkligheten?

Nyfiken för nu har jag mot alla mina principer ändå pratat med Hundkillen i telefon och jag fick en väldigt stark känsla...brukar inte alls få någon tydlig hint. Och ja...det sätter lite griller i huvudet på mig eftersom vi faktiskt inte träffats och jag är lite orolig att det ska styra intrycken på dejten.
Jag pratade jättelänge i telefon bara med den jag träffar nu. Vi mailade länge också innan. Jag tycker det har funkat bra, nu var väll attraktionen superstark när vi väl träffades första gångerna utan det tog lite tid (jag är ju heller inte så snabb i vändningarna så...). Han har liksom alla fysiska egenskaper som jag skulle sorterat bort om vi träffats i irlet (tror jag). Men nu träffades ju hjärnorna före fysiken så att säga det tycker jag har varit ett plus. Vi pratar fortfarande mycket i telefon.
 
Du har väl med i din profil vad du kör för bil numera? ;)

Jag är väl som du...bortsett från att jag aldrig känt att det varken superklickat eller känts helfel över telefon. Bara mest neutralt och mer eller mindre "trevligt".
Däremot i text har magkänslan slagit fel många gånger, det är väl därför jag inte hittat rätt ännu :cool:
Det finns nog inget rätt eller fel sätt att göra saker på, man vet ju helt enkelt inte när folk visar upp vilka sidor. Ibland är man ju tillsammans med någon i flera år innan man upptäcker en sida som man sedan inser att man inte vill leva med.
 
Var försiktig @Jeffery . Tänk på att många anser att bilen är en....hum.....förlängare av ett vist organ. Det kan sända ut negativa signaler :angel:
 
@Voff
Jag har pratat med några innan dejt och dom jag känt sisådär för innan (alltså noll kemi när vi pratat) har varit det IRL också. Om det är en slump eller ej kan jag dock inte svara på.


Gulliga fikakillen messar väldigt flitigt och talade nyss om at vi inte kan ses idag men gärna någon annan dag och att det inte borde vara några större problem för någon av oss att ta sig till jobbet ifrån den andre på morgonen eftersom vi ska åt samma håll.

Jahaja... Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Egentligen. :confused:
 
NEJ FÖR FAN.
Jag har istället selfiefierat mig i bar överkropp och raybans i grannens öppna Hummer.
Jag hoppas det såg riktigt manligt ut i novemberruskets +3 grader.

Grannen blev förresten störtförbannad.
Fattar ingenting, den gubben.

Vet du.. skulle jag se den bilden skulle jag tror att det var för att täcka upp för annat som han har komplex för.... dvs tror att hans manlighet är låg på andra områden och då tror han att det är bättre att kompensera på andra områden.
 
Jag ska gå på dejt på tisdag :) Det är med han jag väljer att kalla Hippien (tror inte han är det eg). Den andra får heta Farsan.

I helgen sprang jag även på den här gamle räven och det var jättetrevligt fram tills att han betedde sig som ett pucko. Och sedan försökte göra det bättre med ett sms dagen efter, men lyckades göra det värre istället. Hett tips: När någon berättar att de tog illa vid sig av något så är det aldrig en bra idé att vara med något i stil med "det tycker jag är lite väl att ta i".
Så var det med det! :up:
 
Av egna erfarenheter med prat i telefon istället för bara messande eller chattande har jag fått en stark magkänsla om det finns kemi eller inte. Finns det ingen kemi när man pratar då vederbörande är nykter, finns det heller inte när man träffas. Jag har märkt av att tonläget blir annorlunda på folk när dom har druckit lite och vissa får man ståpäls av i nacken av att höra rösten på. Det är lättare att höra om personen är uppriktig eller en ren skitstövel som luras. Men känner man varningssignaler redan när man chattar, messar eller talar i telefonen så ska man ta varnings signalerna på allvar.
 
Av egna erfarenheter med prat i telefon istället för bara messande eller chattande har jag fått en stark magkänsla om det finns kemi eller inte. Finns det ingen kemi när man pratar då vederbörande är nykter, finns det heller inte när man träffas. Jag har märkt av att tonläget blir annorlunda på folk när dom har druckit lite och vissa får man ståpäls av i nacken av att höra rösten på. Det är lättare att höra om personen är uppriktig eller en ren skitstövel som luras. Men känner man varningssignaler redan när man chattar, messar eller talar i telefonen så ska man ta varnings signalerna på allvar.
Jag utgår från att de jag dejtar med är nyktra vid vilka kontakter som helst - text, tfn eller irl, om vi inte tillsammans och i endräkt onyktrar oss - och har aldrig behövt betvivla detta.
Men detta kanske är ett större problem hos äldre, ensamma herrar..?
 
@Voff jag tror på att en kan känna kemi över telefon. Jag och Mr bowling snackar flera timmar varje dag och herrejävlar vilken kemi vi har över telefon. Alltså riktig kemi. Jag tror också att vi är knullbara för varandra. (eller jag vet :o) Nu återstår liksom bara att faktiskt träffar irl också...

Så ja, jag tror på kemi över telefon, men inte att nödvändigtvis måste finnas för att det ska finnas kemi irl.
 
Eftersom jag aldrig känt KEMI över telefon förut men heller inte direkt kemi vid första träffen heller så kanske det stämmer?
Den enda som jag verkligen uppskattade telefonkontakten med var Mr Dejt även om jag inte skulle vilja kalla det kemi. De andra har telefonkontakten varit "helt okej" med och ev kemi har fått kommit med tiden. Vilket det endast gjort med Mr Nyskiten.

Samtalen med Hundkillen har varit otroligt annorlunda mot tidigare. Jag blir bara så glad av honom.... har väldigt svårt att förklara på vilket sätt men magkänslan känns positiv för första gången någonsin över telefon. Och han har sååå behaglig och sexig röst!
Har aldrig tidigare reflekterat på röster. Av de bilder jag sett på honom tycker jag att han är söt och "har något".
Av alla jag dejtat de här 3½ åren som singel är detta killen som jag solklart har känt som mest möjlig i ett tidigt skede.

Nu är det "bara" verkligheten kvar samt att det ska vara ömsesidigt :crazy:
 
Man känner ju att det finns en fara i att känna att det verkar stämma så bra och så är det över en vecka kvar tills vi ska ses. Finns ju risk för att bygga upp de där förhatliga förhoppningarna.

Meeeeen.....nu fick jag precis ett meddelande, han blev ledig på onsdag. Så nu tar vi dejten då!
Skogen, hundar, termos och mackor.
Håll alla jäkla tummar ni har!!!!!
 
Jag har avbokat en dejt efter ett telefonsamtal, finns inte en chans att jag skulle stå ut med att vistas inom hörhåll med den rösten! :o
Såå ... ja. Rösten har betydelse och om vi har pratats vid innan så får han inte ha gäll och gnällig röst, för då kan han vara värsta hunken och det intresse som fanns begår ändå självmord. :banghead:
 
Jag har avbokat en dejt efter ett telefonsamtal, finns inte en chans att jag skulle stå ut med att vistas inom hörhåll med den rösten! :o
Såå ... ja. Rösten har betydelse och om vi har pratats vid innan så får han inte ha gäll och gnällig röst, för då kan han vara värsta hunken och det intresse som fanns begår ändå självmord. :banghead:

Oj! Så illa?
Hur sa du det till honom? Antar att du inte sa till honom att hans röst gjorde dig avtänd :cool:
 
Oj! Så illa?
Hur sa du det till honom? Antar att du inte sa till honom att hans röst gjorde dig avtänd :cool:
Jag fegade, kunde inte säga som det var, varför såra? Han rår ju inte för hur han låter, men jag skulle aldrig stå ut med att höra honom öppna munnen. :( Det fick helt enkelt rinna ut i sanden, vi bodde rätt långt ifrån varandra och jag hade det rörigt, så jag drog mig tillbaka. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 876
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp