Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL

Nej alltså det här orkar jag inte med :( Jag tänker på honom konstant och det gör fysiskt ont i mig, för jag blir så rädd att han inte känner samma sak. Men han verkar tycka om mig. Eller, han har sagt att han tycker om mig och han vill att jag stannar här istället för att flytta till Sverige.
Visst, det har varit en hel del killar för mig, men såhär har jag aldrig känt för någon. Jag har aldrig ens upplevt såna här känslor. Jag har sagt att jag tycker om honom också, men jag skulle vilja få honom att förstå hur mycket. Men det vågar jag inte, för jag är så rädd att få ett svar jag inte vill ha. Vad ska jag göra? :(
 
KL

Nej alltså det här orkar jag inte med :( Jag tänker på honom konstant och det gör fysiskt ont i mig, för jag blir så rädd att han inte känner samma sak. Men han verkar tycka om mig. Eller, han har sagt att han tycker om mig och han vill att jag stannar här istället för att flytta till Sverige.
Visst, det har varit en hel del killar för mig, men såhär har jag aldrig känt för någon. Jag har aldrig ens upplevt såna här känslor. Jag har sagt att jag tycker om honom också, men jag skulle vilja få honom att förstå hur mycket. Men det vågar jag inte, för jag är så rädd att få ett svar jag inte vill ha. Vad ska jag göra? :(
Se det så här, vad har du att förlora? Om du inget säger och flyttar så kommer det rinna ut i sanden, om du förklarar hur du känner och han inte känner likadant flyttar du hem till Sverige och det rinner ut i sanden, om de förklarar och han känner likadant får du istället överväga om du ska stanna kvar. ;)
 
Jag har blivit knäpp!!!
Tjejen som mest har tyckt att dejter känns jobbiga, suckat och tyckt att det är ett nödvändigt ont för att hitta drömprinsen räknar nu minuterna tills i morgon och dejt med Hundkillen :o

Det är ju skiiiiiiitlångt tills i morgon förmiddag. Funderar på att gå och lägga mig redan nu och sova bort tiden. Skönhetssömn. Ja jäklar va snygg jag kommer hinna bli!
 
Jag har blivit knäpp!!!
Tjejen som mest har tyckt att dejter känns jobbiga, suckat och tyckt att det är ett nödvändigt ont för att hitta drömprinsen räknar nu minuterna tills i morgon och dejt med Hundkillen :o

Det är ju skiiiiiiitlångt tills i morgon förmiddag. Funderar på att gå och lägga mig redan nu och sova bort tiden. Skönhetssömn. Ja jäklar va snygg jag kommer hinna bli!
Men snälla, sansa dig kvinna!
Spara det där med att bygga upp förväntningar. Tillåt dig bli glatt överraskad istället!
 
Men snälla, sansa dig kvinna!
Spara det där med att bygga upp förväntningar. Tillåt dig bli glatt överraskad istället!
Jag veeeeeeeeet.
Men hur gör man det då? Alltså kväver en känsla som trots allt infinner sig??
Jag brukar ju vara mästare på att vara snudd på negativ och förväntanslös. Jag förbereder mig på att han ska tycka jag är skitful och obehaglig för att dämpa förväntningarna :D

Men givetvis så tar jag ju inte för givet att det kommer att klicka bara för att det känts ovanligt bra innan. Men till skillnad från de andra dejterna så skulle jag bli besviken om ingen ömsesidig kemi fanns för han verkar riktigt lovande. Övriga dejter har varit mera....grå. Då har man mer ryckt på axlarna och letat vidare :)
 
Jag ska på date med Hippien om 50 min! Är eg mer nyfiken på Farsan, o fortfarande lite obekväm efter vad som hände i lördags så det känns inte som de bästa förutsättningarna. Men det kan ju inte bli sämre än dåligt iaf :up:
 
Jag vill få till en dejt med Mr Biljard. Även om typ 35 timmar i telefon på 5 dagar är exceptionellt för mig som egentligen inte tycker om att prata i telefon och ett väldigt bra sätt att lära känna varandra på så vill jag träffa honom ju.

Skulle ni inte träffas typ i dagarna? :)
 
Jag veeeeeeeeet.
Men hur gör man det då? Alltså kväver en känsla som trots allt infinner sig??
Jag brukar ju vara mästare på att vara snudd på negativ och förväntanslös. Jag förbereder mig på att han ska tycka jag är skitful och obehaglig för att dämpa förväntningarna :D

Men givetvis så tar jag ju inte för givet att det kommer att klicka bara för att det känts ovanligt bra innan. Men till skillnad från de andra dejterna så skulle jag bli besviken om ingen ömsesidig kemi fanns för han verkar riktigt lovande. Övriga dejter har varit mera....grå. Då har man mer ryckt på axlarna och letat vidare :)
Inlägget var skivet till hälften på skoj, men den allvarliga sidan är att ju högre förväntningar man har - desto jobbigare blir det att falla.

Så hur gör man..?
Vet inte, man svävar med i den känsla som finns nu, men kanske behåller nånstans i bakhuvudet att bara för att allt verkar perfekt i detta läge finns det hinder kvar, som var och ett kan sabba lycklig tvåsamhet för all framtid.
Även om ömsesidig knullbarhet nu skulle finnas även efter denna IRL-kontroll.
Och ja, vi har nog alla erfarenheter på det området.
 
Vad brukar man göra på en första dejt?

Har gjort olika. Fikat, ätit lunch, promenerat, ja tom skickat en sadel vilket blev galet kul eftersom han på bussgods om och om igen valde försmå kartonger.
Man kan ju bowla eller nått annat man tycker är kul.
 
Inlägget var skivet till hälften på skoj, men den allvarliga sidan är att ju högre förväntningar man har - desto jobbigare blir det att falla.

Så hur gör man..?
Vet inte, man svävar med i den känsla som finns nu, men kanske behåller nånstans i bakhuvudet att bara för att allt verkar perfekt i detta läge finns det hinder kvar, som var och ett kan sabba lycklig tvåsamhet för all framtid.
Även om ömsesidig knullbarhet nu skulle finnas även efter denna IRL-kontroll.
Och ja, vi har nog alla erfarenheter på det området.

Jag brukar säga "följ hjärtat men låt huvudet följa med"
Även om magkänslan helt har sprattlat loss med mig så har jag alla tidigare erfarenheter i bakhuvudet :)
 
Jag brukar säga "följ hjärtat men låt huvudet följa med"
Även om magkänslan helt har sprattlat loss med mig så har jag alla tidigare erfarenheter i bakhuvudet :)
Bra! Jag är inte speciellt orolig för dig, och hoppas som sagt att det går ett snäpp bättre än vad du både känner och förväntar just nu.

Även om det skulle betyda att du som faktiskt driver denna tråd framåt då skulle lämna oss åt vårt öde. :0o
 
Vad brukar man göra på en första dejt?
Det jag tycker är viktigast att det dels är något båda känner sig trygga med, dels att det är något som är begränsat i tid (så att man har en flyktväg om det skulle visa sig vara en fail-dejt) med möjlighet att kunna expandera tiden (om det skulle visa sig vara rena motsatsen till en fail-dejt).

Jag har mest gått skogspromenader med min jycke inblandad.
Idag hade det dock varit stört omöjligt, då hennes skendräktighet har övergått till öm moder över ett valpsubstitut. Och då ligger man i en korg och gnyr, istället för att hjälpa husse med hundtricket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp