Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis...men ett halvår senare å det kostade mig 600 kr å få läsa att jag bodde för långt bort.....6 MIL

kram å gonatt till alla som känner att dom behöver det...nu ska jagf sooova...... 11 min kvar av en helt händelselös dag ;)

Tips 1 - byt dejting sida
Tips 2 -se över din inställning och profiltext. Om du inte vill att dagen ska vara händelselös så får du ju göra nåt för att ändra det. Det låter som att du vill träffa nån för att den ska komma in och förändra ditt liv och göra allt bra. Men det är ju du som måste förändra om du inte vill att dagen ska vara händelselös.
 
Jag provat. :D men man måste nog vara lite våghalsig om det ska funka. Vilket jag verkligen inte är. ;)

Men prova!

Jag ska prova!

Är det någon som provat badoo-appen? Den vill att man ska logga in via Facebook och jag undviker alltid det alternativet men tydligen får man inte tillgång till hela appen om man loggar in med mail :cautious:
 
Jag ska prova!

Är det någon som provat badoo-appen? Den vill att man ska logga in via Facebook och jag undviker alltid det alternativet men tydligen får man inte tillgång till hela appen om man loggar in med mail :cautious:
Gör det!

Jag har tinder. enda problemet där att du måste ladda upp alla bilder via fb...
 
För egen del så händer det mycket på HP. Tycker det har varit rätt hyffsat med aktivitet hela tiden även om det går ner lite ibland. Men det har iaf inte tvärdött sådär som det gjorde på MP.

I nuläget så har jag Hundkillen, Herr H som jag var på dejt med samt två till som jag skriver aktivt med. Hundkillen är den jag lägger mest fokus på för han känns som bäst matchning i nuläget. Om det verkligen är så återstår att se när vi träffas. De andra vill jag inte räkna bort utan har en lite lättare kontakt med. Lägger inte alla äggen i en korg förens jag ser att det finns ett ömsesidigt klickande från bådas håll.

Trodde Herr Kantarell hade fattat och accepterat att vi inte ska ses osv mer men icke. Jag har tidigare meddelat honom att jag känner ingen kemi, att det inte blir mer dejter, att jag ser ingen mening med att ringa varandra och att jag kommer inte att smsa.

Efter nära en veckas tystnad smsa han igår. Skickade en bild på sina barn :confused::down:
Jag svarade aldrig. Idag fick jag ett nytt, långt sms där han gick på i preciiiiiis samma stil som innan :meh:
Jag svarade inte på det heller.
Nån timme senare smsa han IGEN:arghh:
Nu ville han ringa mig. Jag blev skitirriterad och eftersom jag har min son här som hör allt vill jag absolut inte sitta och förklara varför jag inte vill ha mer kontakt. Vill heller inte att hans tjat om kontakt ska löna sig. Det blev ett MYCKET tydligt sms som motsvar där jag avslutade med att jag kommer inte att svara på mer kontaktförsök och att jag träffar andra.
 
*kl*
Vad det skvalpar! Jag avslutade mitt medlemskap på mp i mitten av augusti. Hoppfulla kandidater hör av sig fortfarande. Tyvärr är de ju inte bättre nu än då. Jo en av dem men han dissade mig i stället :(

Roligt att det rör på sig för en del av er andra :)

@alazzi det verkar som en tuff situation du har, hoppas det löser sig för dig.
 
Jag får väldigt få mail nu när jag ändrat profilen, men de som skriver skriver i alla fall och berättar om sig själva och verkar uppriktigt intresserade. Så det är stor skillnad.

Dessvärre bor folk fortfarande åt helskotta fel så att vettiga möten ändå inte är möjliga.

Att det ska vara så jäkla svårt...!
 
Jag nätdejtade en gång i tiden. Det började med byte av telefonnummer och telefonsamtal i 4 timmar. Dagen efter kom han hem till mig och ytterligare någon dag efter tog han med sig ingredienserna och lagade en jävligt god lasagne. På den vägen är det. Vi har 1 barn tillsammans som fyllt 7 år och hade vår 7 åriga bröllopsdag förra veckan. :) Jag tror på ödet och att magkänslan måste vara rätt. Sen vad som står på profilen är mindre viktigt. För får man kontakt med varandra på rätt sätt och att man litar på det man ser och läser av kan det bara bli rätt. Det är vi hästfolk väldigt duktiga på. :)
 
Ska ta en fika någon av dagarna närmsta tiden med en kille som verkar jättetrevlig. Vi har messat lite i natt, pratat ca 10 minuter på telefon och det är på hans initiativ som vi ska ses. Jag hoppas han är lika trevlig som han verkar och att han tycker detsamma om mig. :idea:
 
Jag får väldigt få mail nu när jag ändrat profilen, men de som skriver skriver i alla fall och berättar om sig själva och verkar uppriktigt intresserade. Så det är stor skillnad.

Dessvärre bor folk fortfarande åt helskotta fel så att vettiga möten ändå inte är möjliga.

Att det ska vara så jäkla svårt...!
Åtminstone bra att kvaliteten på de inkommande mailen förbättrat sig ordentligt. Din erfarenhet av profilförändringen borde stoppas ned i någon manual för buke-nätdejting.
Det betyder ju att nu gör din profil det jobb som du själv tvingades göra tidigare; grovsortera. Samtidigt har du fortfarande ett inflöde, så att du inte tvingas sitta med armarna i kors.

Dumt dock med åt helskotta fel. :0(
 
Här står det tvärstill nu, händer verkligen ingenting. Smålänningen tycks ha lugnat sig och hör knappt av sig alls längre tack och lov. Muskelkillen började ju höra av sig igen, men han är så fåordig att det bara blir tråkigt. Dessutom bor han för långt bort.

Jag är så kräktrött på att vara singel :yuck:
 
Jag ska prova!

Är det någon som provat badoo-appen? Den vill att man ska logga in via Facebook och jag undviker alltid det alternativet men tydligen får man inte tillgång till hela appen om man loggar in med mail :cautious:
Jag har den, och det är inga problem att logga in med mail, du kan se och skriva till alla ändå!
 
Här står det tvärstill nu, händer verkligen ingenting. Smålänningen tycks ha lugnat sig och hör knappt av sig alls längre tack och lov. Muskelkillen började ju höra av sig igen, men han är så fåordig att det bara blir tråkigt. Dessutom bor han för långt bort.

Jag är så kräktrött på att vara singel :yuck:

Jag med.. men samtidigt orkar jag inte riktigt ta tag i dejtandet.. haha..
kan inte den perfekta mannen bara dyka upp i mitt liv?;)
 
Lite nyfiken på era erfarenheter/synen/känsla när det gäller det här med att prata i telefon innan dejt.
Jag har ju varit helt emot det. Har pratat med några innan dejt (3 st) Mr Dejt...som var skittrevlig och verkligen jättekul...vi snackade 3 ggr innan dejt. Mr Nyskiten en gång innan dejt. Ett trevligt lättsamt samtal som inte sa så himla mycket mer än att han var lättsam. Och så Herr Kantarell....intressanta samtal och lättsamma dock lite humorlösa och sega ibland. Kort sagt så fick jag bara en svag hint om de som personer...inget som jag direkt tog någon fasta vid. Det där med att känna kemi i telefonsamtal har jag inte trott på.
Men jag har två vänner som hävdar motsatsen. Typ att om det verkligen inte finns någon kemi irl så kommer det inte finnas det i samtal heller eller om det verkligen är rätt person så kommer man känna det till viss del när man pratas vid. Att man av röst, uttryck mm kan få en ganska bra hint om hur man kommer att känna för personen. Jag har alltså varit ytterst tveksam till detta eftersom jag bara har kunna avgöra om personen är trevlig/rolig/lättsam...men kemi??
Har ni känt kemi eller ett litet wow över telefon och det sedan har stämt irl? Hur bra stämmer er telefonkänsla sen i verkligheten?

Nyfiken för nu har jag mot alla mina principer ändå pratat med Hundkillen i telefon och jag fick en väldigt stark känsla...brukar inte alls få någon tydlig hint. Och ja...det sätter lite griller i huvudet på mig eftersom vi faktiskt inte träffats och jag är lite orolig att det ska styra intrycken på dejten.
 
Kort svarat så tror jag INTE på att det går att utläsa nån kemi på vare sig telefonsamtal eller idogt messande.
Jag har varit med om att det känts jättebra i kommunicerandet, både telefon- och textledes, men sedan stämmer det inte alls IRL.

Hon som trodde att jag hade en större bil var ett sådant exempel.
 
Jag ska prova!

Är det någon som provat badoo-appen? Den vill att man ska logga in via Facebook och jag undviker alltid det alternativet men tydligen får man inte tillgång till hela appen om man loggar in med mail :cautious:

Jag har Blendr, som tydligen är Badoo... eller nåt, har inte förstått det. Hur som helst har jag inte FB men det går alldeles utmärkt med bara mailen, inga hinder i appen alls :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 876
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp