Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör ju som jag vill. Att han ska på träning beror ju på att jag tycker han behöver det. Han är fortfarande mager/tunn och omusklad och vi gör vad vi kan för att få upp honom i hull och sätta muskler. Varför ska jag ha bråttom att få ut honom till salu när han kan bli så mycket bättre?

Att jag gjorde munhålekontroll beror ju på att jag dels inte har en aning om/när det gjordes senast och att han visar tydliga bekymmer med mun/bett.

Men jag behöver inte skriva här mer om ni tycker jag är för krånglig!
Det var inte det jag syftade på utan det här med att röntga hela hästen, krångla till det med beskrivning osv.
 
Du gör som du vill men du har ju köpt hästen på dem premisserna och var ok med det så varför skulle inte en annan köpare vara det? Det låter som en helt ok häst som hamnat fel bara, behöver inte komplicera det mer än så.
För att jag gjorde ett misstag och det inte alls är säkert att någon annan gör det. Dessutom har ju premisserna ändrats. Det är inte en häst som kan ridas av alla och han har en del i bagaget.
 
Det var inte det jag syftade på utan det här med att röntga hela hästen, krångla till det med beskrivning osv.
Röntga hela hästen har jag aldrig tänkt göra! Bara en normal röntgen som krävs av försäkringsbolaget om man vill försäkra över 100000 kr. i samband med en klinikbesiktning inför försäljning.

Vilken häst skulle du köpa, den där ingen röntgen eller besiktning finns och säljaren vill ha en klausul för "befintligt skick" i kontraktet eller en där klinikbesiktning och röntgen finns?
 
Röntga hela hästen har jag aldrig tänkt göra! Bara en normal röntgen som krävs av försäkringsbolaget om man vill försäkra över 100000 kr. i samband med en klinikbesiktning inför försäljning.

Vilken häst skulle du köpa, den där ingen röntgen eller besiktning finns och säljaren vill ha en klausul för "befintligt skick" i kontraktet eller en där klinikbesiktning och röntgen finns?
Om jag som köpare vill se röntgenplåtar så betalar jag för det själv i samband med besiktningen. Det är inget som behöver finnas sedan innan.
Låt köparen avgöra om den tycker röntgen är viktigt eller ej. Det är ju rätt standard.
 
Om jag som köpare vill se röntgenplåtar så betalar jag för det själv i samband med besiktningen. Det är inget som behöver finnas sedan innan.
Låt köparen avgöra om den tycker röntgen är viktigt eller ej. Det är ju rätt standard.
Jag förstår inte varför du stör dig så mycket på att jag vill ta några röntgenbilder för att ha ryggen fri i en försäljning?

Speciellt när jag köpte för mer än 100000 för mindre än tre månader sedan och hästen har uppvisat en del knepiga beteenden.
 
Jag förstår inte varför du stör dig så mycket på att jag vill ta några röntgenbilder för att ha ryggen fri i en försäljning?

Speciellt när jag köpte för mer än 100000 för mindre än tre månader sedan och hästen har uppvisat en del knepiga beteenden.
Det är mer alla inlägg över tid i flera olika trådar som gör att det hela blir rätt konstigt. Gör som du vill, men det låter som att hela situationen är jättejobbig för dig och jag har svårt att begripa varför du ska krångla till det ännu mer.
Du återkommer dessutom hela tiden till att hästen skulle vara knepig osv trots att den häst du beskriver här verkar vara rätt normal.
 
Det är mer alla inlägg över tid i flera olika trådar som gör att det hela blir rätt konstigt. Gör som du vill, men det låter som att hela situationen är jättejobbig för dig och jag har svårt att begripa varför du ska krångla till det ännu mer.
Du återkommer dessutom hela tiden till att hästen skulle vara knepig osv trots att den häst du beskriver här verkar vara rätt normal.
Jaja, tillräckligt för att min ridlärare absolut inte vill sitta upp på honom☹️.
 
Jag förstår att dina tankar snurrar. Det finns ju många sätt att se på detta. Men för hästens skull och hans möjlighet att få visa sin rätta personlighet så skulle inte heller jag bara sälja för kanske 80 snabbt.det verkar vara nån kom och hämta grej i den prislappen utan provridning. Köparen har bara sett hästen på video… Även om jag tror att det blir det mest ekonomiska sättet. Men då kanske du får tillbaka honom av någon somhotar med en rättsprocess.
 
Jag gör ju som jag vill. Att han ska på träning beror ju på att jag tycker han behöver det. Han är fortfarande mager/tunn och omusklad och vi gör vad vi kan för att få upp honom i hull och sätta muskler. Varför ska jag ha bråttom att få ut honom till salu när han kan bli så mycket bättre?

Att jag gjorde munhålekontroll beror ju på att jag dels inte har en aning om/när det gjordes senast och att han visar tydliga bekymmer med mun/bett.

Men jag behöver inte skriva här mer om ni tycker jag är för krånglig!
Förlåt men har ni kollat magen på honom? Magsår är väldigt vanligt med hästar. Han har flyttat till Sverige från Belgien. Sedan 2 veckor hos en säljare. Sedan isolation och nu ridskola. Skulle inte vara konstigt om han har det.

Min häst har magsår med efter resan från Portugal. Det är mycket bättre nu, men hon går på fri tillgång och mycket utevistelse. Vi har inte ens ridit än pga detta och hovarna. Hon bajsar, men märkte det då hon va rätt kinkig med maten och så spänd i bugen. Inte alls konstigt att dom får ont. Tycket det är något att tänka på när han fortfarande är så tunn. Många känner inte av magsår förens hästarna har rejäla symptom. Men det betyder inte att dom inte har det.
 
Kan inte Fabians häst avhandlas i en annan tråd? Majoriteten av inläggen de senaste sidorna handlar om hennes häst.
Moderator?
men allvarligt, Fabian har ju själv fortsatt skriva och detta har folk svarat på, att man inte gillar svaren är en annan sak. Sedan har ingen varit elak, men gett svar på dom grejorna som är skrivit. Om man inte gillar svaren så kanske man inte skall ställa så många frågor i ett offentligt forum?:confused:
Är ju hen själv som dragit upp sin häst 100 gånger om.
Sedan tycker jag personligt att en hästs välfärd är viktigare än människors känslor. Sedan tror jag inte någon mer kommer dra upp saker angående den hästen det som är sagt räcker väl, men som sagt är ju personen själv som dragit upp sin häst.

Men den är avslutat för min sida, jag vet vad jag tycker om saken och behöver inte måla på mer än så.
 
Har tittat på fjordhästannonser under en lång tid ( går ganska snabbt för de är så få). Har till och med skrivit meddelanden på några, tyvärr utan att få svar och så har de stått som tingad ganska snart efter att annonsen kommit ut. Så tråkigt att det ska vara så svårt att få köpa en fjording!
 
Har tittat på fjordhästannonser under en lång tid ( går ganska snabbt för de är så få). Har till och med skrivit meddelanden på några, tyvärr utan att få svar och så har de stått som tingad ganska snart efter att annonsen kommit ut. Så tråkigt att det ska vara så svårt att få köpa en fjording!
Kolla i Norge istället kanske. Där borde det finnas fler fjordingar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 178
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 242
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 248
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp