Det ska väl gå att hitta för 125'? Jag köpte nyss ett belgiskt halvblod med väldigt fin hoppstam för just det priset. Enligt säljaren kunde han ridas av alla, utbildad till LA dressyr och tävlad 1.20 hoppning. Tänkte det var en perfekt häst för mig, 50+ med ambitioner att hobbyrida och kanske starta någon P&R och P&J. Tänkte han skulle vara en bra läromästare för mig som är hopprädd.
Med facit i hand nu efter två veckors ridning så kan jag säga att han är supersnäll, men har naturligtvis sina sidor. Lite svårtränsad, men med lite envishet så går det ju. Vill inte stå still vid uppsittning, utan backar och man får jaga runt med pallen tills han helt plötsligt står still. Han har större gång än jag är van vid och är fortfarande superpigg och kan bli lite väl stark i galoppen (hade bara ridits sporadiskt sista halvåret, så är under igångsättning och uppmuskling). Men jag har ridit honom på lektion två gånger i veckan (i vanlig ridskolegrupp) och han funkar bra! Förutom hoppningen då (har haft en hopplektion) då han blev superpigg och stark så jag inte vågade så mycket. Men har hoppat ett litet krysshinder några gånger på egen hand efter det, och det tar sig. Handlar nog mest om min rädsla än om hästen, han tycker det är superkul att hoppa! Har provat att rida ut själv (i skritt) och det funkar bra med. Med lite träning och rutin kommer han att bli en bra tanthäst!