Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker så också. Vi hussparar nu, så det fick bli en yngling för 28k nu istället för en helt klar som snor stor del direkt av kontantinsatsen.Så är det ju alltid när man köper ung häst. För egen del så blir det ändå mer praktiskt. Jag är så dålig på att spara även om pengarna egentligen finns. Bättre för mig att lägga pengarna löpande, motsvarande summa tar sig ändå aldrig in på sparkontot
blev samma för mig "typ" har valt att lägga en stor del av min kontant insats på en häst istället, så får det bli, eftersom jag känner det kommer ge mig så mycket lycka och att jag känner hur mycket jag saknar det. Den excitement jag har haft senaste tiden med hästarna är verkligen som en lyckorusJag tänker så också. Vi hussparar nu, så det fick bli en yngling för 28k nu istället för en helt klar som snor stor del direkt av kontantinsatsen.
Inom SWB har betäckningsstatistiken gått upp sedan 2018 åtminstone.Jag tror inte det. Det har fötts upp ganska få hästar överlag senaste åren och det gör att priserna går upp. Man kan inte välja och vraka längre.
Hur mycket?Inom SWB har betäckningsstatistiken gått upp sedan 2018 åtminstone.
Nästan 4800 st 2021, runt 4100 st 2018 och 3500 st 2014 tex.Hur mycket?
Skönt isf!
Araberna går det ner, ner, ner. Tyvärr. Tror det var runt 70 betäckningar 2021.
Är väl inte så konstigt med den föreningen och registraturen. De är ju inte direkt bra på att marknadsföra vare sig sig själva eller araben som den kompletta häst den är. Tror även att distansens tillbakagång påverkar negativt. Även om prestationsmarknaden varit liten tidigare så är den ju nu mer eller mindre obefintligHur mycket?
Skönt isf!
Araberna går det ner, ner, ner. Tyvärr. Tror det var runt 70 betäckningar 2021.
Nä, det är det väl inte. Jag anmälde dem igen eftersom det kostar mer att tilläggsregistrera en häst än att nyregistrera den. Det kändes inte rimligt - så det får länsstyrelsen titta på.Är väl inte så konstigt med den föreningen och registraturen. De är ju inte direkt bra på att marknadsföra vare sig sig själva eller araben som den kompletta häst den är. Tror även att distansens tillbakagång påverkar negativt. Även om prestationsmarknaden varit liten tidigare så är den ju nu mer eller mindre obefintlig
Nej det är inte huvudorsaken men jag tror det påverkar på marginalen. Om sporten minskar, och mig veterligen så är det många som lägger av eller lagt av de senaste 2-3 åren, så blir det ju färre potentiella köpare varpå man väljer att avstå från betäckningar. Det är långt ifrån hela förklaringen men jag gissar att man nog kan räkna in mellan 5 och 10 föl per år i den gruppen.Nä, det är det väl inte. Jag anmälde dem igen eftersom det kostar mer att tilläggsregistrera en häst än att nyregistrera den. Det kändes inte rimligt - så det får länsstyrelsen titta på.
Distansen tror jag inte påverkar så mycket? Det är väl bara typ 300 ryttare och många av dem har egen avel. Så största andelen uppfödda araber går nog inte dit oavsett. Det är min magkänsla iaf.
Vilken fin donna❤Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Behöver dock komma på ett bra smeknamn till henne, hon heter Nega och det kan snabbt låta liiiiiiite sådär om man säger det snabbt och sen gillar jag saker som flyter på bättre på tungan
Visa bifogad fil 84416
Ninni? Nina?Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Behöver dock komma på ett bra smeknamn till henne, hon heter Nega och det kan snabbt låta liiiiiiite sådär om man säger det snabbt och sen gillar jag saker som flyter på bättre på tungan
Visa bifogad fil 84416
Nena?Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Visa bifogad fil 84416
Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Visa bifogad fil 84416
Tänkte faktiskt det typ belladonna båda pga blomman men också så kan man kalla henne båda bella och donnaJag tycker du kan kalla henne Donna! Min kompis har en Lusitano som heter Ferrari, men hon tyckte inte det passade riktigt på ett sto så det fick bli Lusan till vardags.
Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Visa bifogad fil 84416
Vilken fin donna
Men du kan ju kalla henne Donna. Det skulle passa fint!Om några veckor komma denna fina donna flytta hem till mig
Visa bifogad fil 84416
Ah, jag såg inte ditt svar! Vi är alltså fler som röstar för Donna.Jag tycker du kan kalla henne Donna! Min kompis har en Lusitano som heter Ferrari, men hon tyckte inte det passade riktigt på ett sto så det fick bli Lusan till vardags.