Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som ett högt pris för utbildningsnivån, men för mig låter summan rimlig om de skrev medel/hög. Beror självklart också på sammanhang.Jag brukar inte svara på annonser utan pris, men den här ponnyn är bara riden 5 månader, 6 år gammal, och det stod pris medel/hög så jag tänkte att det kanske var ok ändå. Nä. 250' Det är inte i närheten av medel i min värld??
Helt orimligt... Vad kostar en "dyr" häst för dem då?Jag brukar inte svara på annonser utan pris, men den här ponnyn är bara riden 5 månader, 6 år gammal, och det stod pris medel/hög så jag tänkte att det kanske var ok ändå. Nä. 250' Det är inte i närheten av medel i min värld??
Det är väl ett högt pris? De andra ponnys som ligger ute för samma är SM-ponnys. I alla säljgrupper jag är med i på fb går priskoderna till strax över 200, sen är det högt liksom.Det låter som ett högt pris för utbildningsnivån, men för mig låter summan rimlig om de skrev medel/hög. Beror självklart också på sammanhang.
Det undrar jag med!Helt orimligt... Vad kostar en "dyr" häst för dem då?
Det finns inget som påminner mig om att jag växte upp relativt fattigt som när jag hör vad hästmänniskor tycker är "billigt"Helt orimligt... Vad kostar en "dyr" häst för dem då?
Jag håller med om att det är ett högt pris för en nyinriden sexåring, men en sm-ponny ligger väl långt över dessa priser! I de grupper jag är med i brukar nog medelpris vara upp till kanske 300000 eller så. Jag skulle nog anta att om priset stod som medium/hög, att det var långt över min budgetDet är väl ett högt pris? De andra ponnys som ligger ute för samma är SM-ponnys. I alla säljgrupper jag är med i på fb går priskoderna till strax över 200, sen är det högt liksom.
Det undrar jag med!
Min pappa undrade vad min senaste häst kostade. Jag svarade att priset var bra, men du tycker det är jättedyrt att en häst under 100.000 idag räknas som ”relativt billig”Det finns inget som påminner mig om att jag växte upp relativt fattigt som när jag hör vad hästmänniskor tycker är "billigt"
Jag skulle kunna tänka mig en liknande som min förra häst, de ville från början ha 30 tkr. Idag skulle de säkert kunnat begära över 100 tkrMin pappa undrade vad min senaste häst kostade. Jag svarade att priset var bra, men du tycker det är jättedyrt att en häst under 100.000 idag räknas som ”relativt billig”
Ja det är dyrt. Jag har köpt min dyraste häst nu och den är 6 månader gammal alla andra har iallafall varit ridna.Jag skulle kunna tänka mig en liknande som min förra häst, de ville från början ha 30 tkr. Idag skulle de säkert kunnat begära över 100 tkr
fast det där är ju bara sjukt. 250 k är mycket pengar. Vissa folk är fan inte kloka inom hästvärlden För dom flesta vanliga människor är det där ju typ en halv årsinkomst (eller mer) folk. Får man ut tex 30 vilket är väldigt vanligt inom offentlig sektor, så har man en årsinkomst på 360 (minus skatt då). Så nej, det är fan inte medelklass någonstans. Blir nästan lite provocerat av såna folk och får lust att skriva till dom om dom vet vad "medel" betyder ens. Tex "medelklass" vilket jag drar samband till när man säger något är i "medel pris".Det finns inget som påminner mig om att jag växte upp relativt fattigt som när jag hör vad hästmänniskor tycker är "billigt"
vad får man betala för en sån SWB med fin stam som 6 månaders? är det under 100 eller över? (bara fruktansvärt nyfiken, så du behöver ju såklart inte svara om du inte vill)Ja det är dyrt. Jag har köpt min dyraste häst nu och den är 6 månader gammal alla andra har iallafall varit ridna.
Jag håller med. Det är faktiskt ganska absurda priser nu. Som ett 20-årigt connemarasto som bör vara skogsmulle med ett pass på banan då och då. 60 000? Helt galet mycket pengar.fast det där är ju bara sjukt. 250 k är mycket pengar. Vissa folk är fan inte kloka inom hästvärlden För dom flesta vanliga människor är det där ju typ en halv årsinkomst (eller mer) folk. Får man ut tex 30 vilket är väldigt vanligt inom offentlig sektor, så har man en årsinkomst på 360 (minus skatt då). Så nej, det är fan inte medelklass någonstans. Blir nästan lite provocerat av såna folk och får lust att skriva till dom om dom vet vad "medel" betyder ens. Tex "medelklass" vilket jag drar samband till när man säger något är i "medel pris".
Det är en summa jag skulle kunna spara ihop på fyra år, om jag inte har häst och inte en enda annan hobby som kostar pengar. Jag är medelikomstagare utan barn.fast det där är ju bara sjukt. 250 k är mycket pengar. Vissa folk är fan inte kloka inom hästvärlden För dom flesta vanliga människor är det där ju typ en halv årsinkomst (eller mer) folk. Får man ut tex 30 vilket är väldigt vanligt inom offentlig sektor, så har man en årsinkomst på 360 (minus skatt då). Så nej, det är fan inte medelklass någonstans. Blir nästan lite provocerat av såna folk och får lust att skriva till dom om dom vet vad "medel" betyder ens. Tex "medelklass" vilket jag drar samband till när man säger något är i "medel pris".
Jag som trodde hästpriserna hade gått nerJag håller med. Det är faktiskt ganska absurda priser nu. Som ett 20-årigt connemarasto som bör vara skogsmulle med ett pass på banan då och då. 60 000? Helt galet mycket pengar.
Nope. Inte alls. Gissa om man känner sig som en kass förälder när vi måste titta på de sämsta hästarna, för det är vad jag som medelinkomsttagare har råd med.Jag som trodde hästpriserna hade gått ner
Jag la ut en sökesannons. Majoriteten kostade 100.000+moms hos de ”större” uppfödarna som svarade mig. Min budget var 100.000 och det stod i annonsen.vad får man betala för en sån SWB med fin stam som 6 månaders? är det under 100 eller över? (bara fruktansvärt nyfiken, så du behöver ju såklart inte svara om du inte vill)
De har nog inte gått ner, men är nog många som inte får sålt. Har man tur kan man nog komma överrens om ett bättre pris på endel hästar. Jag prutade på fölungen.Jag som trodde hästpriserna hade gått ner
Gick in och kollade. Jösses där finns inte mycket D-ponny till salu nuNope. Inte alls. Gissa om man känner sig som en kass förälder när vi måste titta på de sämsta hästarna, för det är vad jag som medelinkomsttagare har råd med.
Hon har blivit så osäker i hoppningen att vi nog inte vågar unghäst. Annars hade hon helt klart fixat det. Men vi får se, det kanske landar i det ändå dock ingen lusitano eller så nära höjdgränsen, det är för mycket chansningGick in och kollade. Jösses där finns inte mycket D-ponny till salu nu
Ni kan inte köpa en yngre förmåga och utbilda själva? Tycker din dotter såg ut som en duktig ryttare från filmerna. Så fick jag göra som 14årig Oinriden 4 årig häst. Var mycket jobb, men också väldigt kul. Han blev världens snällaste familje häst. Tänker det kanske kunna vara en möjlighet
Såg en 4årig Lusitano på 147 till salu. Tycker han ser fullständigt förtjusande ut. Såklart en chansning med en unghäst att den kanske växer över Ponny, men tycker man ser ut att få mycket för pengarna om den inte har några fel. Rör sig väldigt trevligt
fast det där är ju bara sjukt. 250 k är mycket pengar. Vissa folk är fan inte kloka inom hästvärlden För dom flesta vanliga människor är det där ju typ en halv årsinkomst (eller mer) folk. Får man ut tex 30 vilket är väldigt vanligt inom offentlig sektor, så har man en årsinkomst på 360 (minus skatt då). Så nej, det är fan inte medelklass någonstans. Blir nästan lite provocerat av såna folk och får lust att skriva till dom om dom vet vad "medel" betyder ens. Tex "medelklass" vilket jag drar samband till när man säger något är i "medel pris".