Såg hennes annons och tyckte jag väl kände igen henne från deras bilder. Hon är ju väldigt fin! Men synd hennes nya ägare inte fick veta att hon kan slita sig.
Verkar ju verkligen som hon skulle gilla ett lite mindre stall och så.
Har själv varit och hälsat på min gamla häst som jag skrivit om tidigare. Ridskolan som köpte honom av mig försökte sälja honom till mig i en budgivning. Budgivningen skulle börja på 100k och detta var 2 månader efter jag tagit bort Kontur. Jag hade inte dem pengarna då.
Blev såå ledsen när jag hälsade på. Dem som äger honom nu är grannstallet och visst är det en annan miljö då det är ett ridgymnasium istället för ridskola men han är verkligen helt personlighets förändrad. En riktigt sur och missnöjd häst som stod med öronen bakåt under hela besöket.
En positiv sak är att personalen i stallet är jätte mysiga och trevliga. Dem verkar verkligen försöka göra sitt bästa men han är verkligen inte glad.
Han kände dock igen mig då han kom skrittandes när jag ropade namnet jag använde till honom. De sa att han aldrig brukar komma utan dem får alltid ta honom sist.
Men ja hade tagit med honom hem direkt om jag kunnat
.
Visst nu är det fem år sedan jag sålde honom men alla som kände honom kallade honom "hippie" hästen då han alltid var glad och hade öronen framåt. Nu var dem hela tiden vridna bakåt förutom när jag ropade hans gamla namn. Då åkte dem fram någon sekund och sen bakåt igen.