Vi som letar häst II

Hoppsan...

Råkade visst köpa häst nu i helgen.... Kommer hem imorgon när man

5 år och brun vallack. Jag som skulle kika på 2 helt andra jätteintressanta.

Ful som stryk på backen men känslan som ryttare! :love:

Varför kan jag inte göra något halvdant?

286634482_10159011629896819_4718542147220668133_n.jpg
Han ser jättefin ut. Varför "ful som stryk"?

Det är lätt hänt att råka slå till, om tillfället är bra. :cool:
Berätta hur det gick till!
 
Han ser jättefin ut. Varför "ful som stryk"?

Det är lätt hänt att råka slå till, om tillfället är bra. :cool:
Berätta hur det gick till!

Han ser jättefin ut. Varför "ful som stryk"?

Det är lätt hänt att råka slå till, om tillfället är bra. :cool:
Berätta hur det gick till!
Ser inte ut som samma häst när han står i stallgången som när ryttare sitter på. 😁
Ingen pannlugg lite mager men på väg upp i hull igen, Kort hals ingen bildskön häst direkt men under ryttare blir han snygg. 😁
Kommer komma ikväll
 
Jag får stålsätta mig ordentligt nu så jag inte råkar köpa ett fjordsto (ligger ute för 35000). Tur det inte går att ”klicka” hem en häst!
På tal om fjordingar ligger det ute annons på en sockersöt typ 20-årig fjording för 30000, alldeles bedårande, och låter helt underbar allround, till och med tävlats hoppning 1m, inkörd och allt 💕
 
På tal om fjordingar ligger det ute annons på en sockersöt typ 20-årig fjording för 30000, alldeles bedårande, och låter helt underbar allround, till och med tävlats hoppning 1m, inkörd och allt 💕
Yes, det är den. De har sänkt priset.

Har lite bockhistorik bara. Vilken fjording har inte det:D. Har haft fång med.
 
Nu är jag verkligen inte på jakt efter en fjordhäst, och inte varken en äldre häst eller ett föl, och inte ens ett sto, men kolla fjordhäststofölet som ligger på annons, gud bevars sötare får man leta efter. Både mor och dotter visar också utmärkta anlag för bockning :laugh:
 
Ok.. så ful var han inte :p 🥰

Riktigt fint huvud på herrn
286717033_10159013353276819_93321017991311003_n.jpg

Har nog fått lite mer humör än vad jag räknat med :nailbiting:

hur cool som helst in i boxen käka hö och sa till Torsten på skarpen när Torsten såg hotfull ut. Oops Till och med Torsten vart förvånad och rörde sig inte en millimeter :rofl:

Utsläppet i hagen idag. Balder den lila fjordkorsningen vart själalycklig och for som et jehu i hagen. De andra vart lugna
Vi kommer släppa ihop dem allihop så fort Torsten är borta men under tiden får de gå bredvid varandra.

286870755_10159013353271819_6295540476549770073_n.jpg

Precis av från transporten lite uppdragen och för tunn. Syns inte på bilden men i verkligheten är han alldeles för kantig men på rätt väg. Vänligen bortse från mina kritvita ben :rofl: :

Nu på morgonen
Herrn och Balder
286517896_10159014093661819_8851390835723157290_n.jpg


Blir nog bra det här
 
Ok.. så ful var han inte :p 🥰

Riktigt fint huvud på herrn
286717033_10159013353276819_93321017991311003_n.jpg

Har nog fått lite mer humör än vad jag räknat med :nailbiting:

hur cool som helst in i boxen käka hö och sa till Torsten på skarpen när Torsten såg hotfull ut. Oops Till och med Torsten vart förvånad och rörde sig inte en millimeter :rofl:

Utsläppet i hagen idag. Balder den lila fjordkorsningen vart själalycklig och for som et jehu i hagen. De andra vart lugna
Vi kommer släppa ihop dem allihop så fort Torsten är borta men under tiden får de gå bredvid varandra.

286870755_10159013353271819_6295540476549770073_n.jpg

Precis av från transporten lite uppdragen och för tunn. Syns inte på bilden men i verkligheten är han alldeles för kantig men på rätt väg. Vänligen bortse från mina kritvita ben :rofl: :

Nu på morgonen
Herrn och Balder
286517896_10159014093661819_8851390835723157290_n.jpg


Blir nog bra det här
Ser inte skymten av någon ful häst på någon av bilderna faktiskt! Snarare tvärtom, tycker du fått hem en stilig pålle med fint ansikte ❤️
 
Jag inser att jag och nya pållen inte är en bra match, han är lite grönare än vad jag trodde/ tänkt och med två små barn har jag helt enkelt inte den tiden, eller hjälpen, att hinna med att börja om med honom.
Velar mellan att sälja eller skicka på utbildning. Det senare främst för att jag inte tycker det är kul att leta häst 🙃
 
Min veterinär har nu kollat på röntgenbilderna och är inte nöjd. Vinkeln i hovarna är dålig och bilderna på bakknän och haser är suddiga och i en vinkel som gör att hon inte kan tyda dem och hon avråder köp då hon anser att det kan bli problem.
Så det blir tyvärr inget köp 😫
 
Min veterinär har nu kollat på röntgenbilderna och är inte nöjd. Vinkeln i hovarna är dålig och bilderna på bakknän och haser är suddiga och i en vinkel som gör att hon inte kan tyda dem och hon avråder köp då hon anser att det kan bli problem.
Så det blir tyvärr inget köp 😫
Det var tråkigt! Och det är inte värt att propsa på nya röntgenbilder som är avläsbara?
 
Min provridning blev flyttad så nu har jag inte längre någon som kan följa med, är det vanligt att åka helt själv på provridning? Är det något man bör tänka extra på om man inte har någon med sig i sitt läger så att säga? Jag ska be ägaren att filma.
 
Jag skulle vilja hitta en ”enhörning” åt dottern som är 6 år, jag önskar en wm valack som är snäll, välutbildad och väl inkörd.

Det ligger en fin på Hästnet som jag skickat ett meddelande på men inte fått något svar.
Jaja, jag får leta vidare. Har just blivit medlem i en welshgrupp på Facebook så jag tänkte lägga ut en krok där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 778
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 685
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 576
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp