Vi som letar dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som letar dressyrsadlar!

Jag skulle behöva era åsikter för en situation här. Jag beställde en sadel för snart 9 veckor sen från ett välkänt ställe i sthlm. Leveransen skulle ta 8 veckor sa dem, då jag ville ha en brun som är beställningsvara, jag tyckte det var ok, så jag beställde. Nu har det gått strax 9 veckor och jag mailade(dom har nämligen sommarstängt) och frågade om sadeln hade kommit fram, då svarar dom att leveransen till det märket skulle komma den sista juli, och därefter skulle det ta 2 veckor till sverige. Det betyder att det blir en månads försening på leveransen av sadeln, 12 veckor istället för 8.
Tycker ni att jag ska be om kompensation? Eller tycker ni att det är rimligt att den blir så sen och jag överreagerar?
Tacksam för samtliga svar!

Ja jag tycker du överreagerar. Det blir lätt förseningar, framförallt under sommaren kan man inte räkna med att den kommer komma i tid.
Och nej, kjag tror inte du kan kräva någon form av kompensation, det är ju förmodligen inte butikens fel utan det är tillverkaren som har blivit försenade.

Jag var med om samma sak för två år sedan. Men jag fick ju sadeln tids nog ändå. Även om det blev 5 veckor för sent.
Det var semestrar och dyl som ställde till det.
Visst att det är irriterande att inte få sin sadel på uppgett datum men beställer man över sommaren så får man nästan räkna med försening.
De skickar den definitivt när den är klar. Så ha lite is i magen och njut av värmen! :)

Håller med, är ju inte åf sitt fel att fabriken tar tid på sig. Sånt man får räkna me helt enkelt, även om det såklart är tråkigt.

hej :)
jag behöver lite tips på bra dressyrsadlar som inte är allt för dyra till min ponny, han ser ut så här över ryggen.

281823_261064317242317_100000162520995_1246588_1536837_n.jpg

tack!

*kl*

Ni flesta här har koll på min häst och mig. Prestige Dogen jag har är ju fortfarande aningens för smal, är nu drygt en 36-gick tydligen inte av få den vidare. Funderar på vad jag ev skulle byta til. Hade tidigare en Stübben Siegfrid c.s (av nyare modell) till henne som hon gillade och den låg både still och helt okej. Den släppte aningen bak-men av erfarenhet vet jag att hästen föredrar det. Tror ni att Stübben Avalon eller Maestoso skulle kunna passa henne? Har ingen aningen om hur de är utformade i bommen. Eftersom hon kunde ha 32 i deras bom när hon var rätt tjock så tror jag att det skulle kunna funka rent breddmässigt nu med.

Senaste bilden på ryggen, sen i maj (är liiiite mer slimmad nu:p)
248533_1888180096127_1590181870_1756633_1717679_n.jpg

Har en M&N 2006 ( utprovad). Men tycker den är bred att rida i. Tips på andra sadlar som har samma form som M&N, fast smalare sits tack !

För att hon går inte med kilbossor - vet ej varför men det hatar hon, släpper ryggen och blir öm i länden efterråt.

Kan det inte vara så att det är passformen som har varit fel, och inte just kilbossan? Finns ju många olika varianter på kilbossa.

Känns ju så dumt att ge tips om en sadel som man själv ska göra sig av med:P. Men jo, jag tror att en Doge skulle kunna passa. Min häst har inte funkat med kilbossor, ridit med M&N och dom hatar hon. Hon verkar gilla att sadeln släpper ganska tidigt, kanske precis som din? Min funkar ju dock och går bra nu med Dogen fast den glider fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
301
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 552
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 936
Senast: caballus
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka