Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är typ allt stängt på jul, så att gå ut och äta funkar inteJag firar inte jul men har satt upp en julstjärna och en ljusstake.
Har inget emot julen och att folk firar den men gör det inte själv. Kommer mest ta det lugnt, ska vara kattvakt och måla. Har flera kompisar som inte heller firar så vi brukar gå ut och äta på julafton (inte julbord).
Firandet av jul är över för min del när mina ungar blev stora och flyttade. Däremot ser jag mycket fram emot de röda dagarna och ledigheten. Inget julpynt eller julmat lagas speciellt. Jag har dessutom bestämt mig för att ingen dag är någon "speciell" högtidsdag för mig -så jag slipper känslor som ensamhet vid dessa tillfällen.Inget juligt i denna tråd.
Själv ska jag undvika alla julfilmer, -program och -musik.
Har inget julpynt. Ingen julmat, inget julgodis.
Julen är den värsta tiden på året.
Längtar till januari, kan jag inte få sova 1,5 månad?
Jag har också avskaffat högtidsdagar för att slippa känna mig ensam. Fast de finns ju där ändå, i bakgrunden.Firandet av jul är över för min del när mina ungar blev stora och flyttade. Däremot ser jag mycket fram emot de röda dagarna och ledigheten. Inget julpynt eller julmat lagas speciellt. Jag har dessutom bestämt mig för att ingen dag är någon "speciell" högtidsdag för mig -så jag slipper känslor som ensamhet vid dessa tillfällen.
Samma här. Sen syrran gick bort i somras finns ingen i släkten kvar så nåt firande är inte aktuellt.De flesta högtider går obemärkt förbi. Har ingen släkt att fira med och större delen av umgänget försvann när jag skilde mig.
Första åren var jag sorgsen och kände mig ensam men det har gått över. Jag kan se det som lugna dagar istället.
Känner inget som helst tvång att vara Merry och Happy.