Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Ja, det kan vara nåt att käka nåt tillsammans. Vi ska inte på föreningsmiddagen, utan insåg att det ingår kvällsmat på hotellet;).. Om inte annat så går det ju att gå ut någon annanstans.

Vi hade tänkt att göra vattenlandet osäkert på fredagen och även Börjes:angel::angel:.

Vi kommer ner på Lördag morgon, ska sova i en stuga under natten:)
Vi ska gå på middagen på kvällen, annars skulle de vara kul:)
Har med 2 st ner, visa ett sto + hingst föl, så det blir 2 klasser och galoppen på söndagen:D

Jag hade gärna åkt och visat mitt sto på olika ställen men jag har ännu inte kommit på hur man hittar utställningarna. Det enda jag hittar när jag söker efter utställningar är de som precis har varit :rofl:

Om inte annat så kan man ju faktisk mötas där under lördagen. :laugh:

Hm, jag får nog kolla på ardennerföreningens hemsida igen. Har inte hittat nåt där tidigare så det har väl bara varit halvengagerat.

Måste man vara medlem i ardennerföreningen för att få ställa ut? Vi har precis gått ur den nämligen för att det knappt händer någonting i den föreningen. De täckte inte mina önskemål så vi gick med i brukshästen i stället.

*delvis kl*

Vilka var det som kommer till riksen? Vart ska ni bo? När kommer ni? Vi kommer på fredagen, lite skapligt, försöker att åka på fm härifrån. Jag har inte någon häst med mig, utan det räcker med familjen. ;) Vi ska bo på Hotell Tingsryd från fredag till söndag.

jag kommer med 1 häst.
jag och min kompis ska bo på vandrahemmet sörviksgården i konga 1 mil utanför tingsryd.
vi kommer ner på fredags kvällen. vi ska inte på föreningensmiddag.

Ja, jag har för mig att man måste vara med för att ställa ut. Jag har inte skickat in medlemsavg ännu, tror inte att jag ska det. Är smått besviken på dom..

Anmälningstiden för Riksen gick ut 1juli om jag inte minns fel. Infon finns under Aktuellt och sen Riksutställning 2008.
Eller här: ;)
http://www.ardennerforeningen.nu/index.php?katid=37&artid=225

Varför är du besviken på dem? Här har de varit väldigt hjälpsamma tycker jag, det är bara det att det aldrig händer något och jag vill ha information om vad som är på G.

Ska jag ställa ut så blir det till nästa år, har ingen lust att bli medlem nu för att jag kanske ska ställa ut.

Det jag är så sur på är skitsnack och smutskastning av folk som dom inte vet hur dom har det. Och ffa att saker hänger på VEM som är uppfödare om man får hjälp eller inte.
Medan det går att ta in hästar utan stam och få in dom rakt in i stamboken... Men jag har ju fel uppfödare på min ena häst.. Hade jag någon annan så hade det tydligen gått bra.

Senast ändrad:

Det jag är så sur på är skitsnack och smutskastning av folk som dom inte vet hur dom har det. Och ffa att saker hänger på VEM som är uppfödare om man får hjälp eller inte.
Medan det går att ta in hästar utan stam och få in dom rakt in i stamboken... Men jag har ju fel uppfödare på min ena häst.. Hade jag någon annan så hade det tydligen gått bra.

det är ju så j*kla sjukt. håller med dig fullständigt. bara för att man har "fel" uppföddare eller "fel" stam så ska man inte kunna få hjälp och att vissa kan få in sina hästar i stamboken hur som helst.

jag personligen tycker inte om import hästarna. men det är min åsikt. skulle aldrig om jag hade ett sto betäcka med en import hingst.

*delvis kl*

Vilka var det som kommer till riksen? Vart ska ni bo? När kommer ni? Vi kommer på fredagen, lite skapligt, försöker att åka på fm härifrån. Jag har inte någon häst med mig, utan det räcker med familjen. ;) Vi ska bo på Hotell Tingsryd från fredag till söndag.

Jag kommer nog att visa häst på riksen igen när föreningen ändrat attityd.. Jag är fortfarande sur på vissa kommentarer om vissa personer som dom inte har en aning om..

:bow::bow::bow::bow:

Du får skaffa dig ett 'namn'' Mul. Då ska du se att du kommer glidandes. Jävla förening rent ut sagt.

det är ju så j*kla sjukt. håller med dig fullständigt. bara för att man har "fel" uppföddare eller "fel" stam så ska man inte kunna få hjälp och att vissa kan få in sina hästar i stamboken hur som helst.

jag personligen tycker inte om import hästarna. men det är min åsikt. skulle aldrig om jag hade ett sto betäcka med en import hingst.

Frågan är varför man ska importera massa skit för? Föreningen gapar ju om att den ena stammen efter den andra måste bevaras mm. mm Men då får dom fan se till att priserna går upp med. Det är väl inte meningen att våra 'underbara' ardenner ska behövas säljas utomlands bara för att man ska få ut det rätta värdet på dom. Dom MÅSTE göra bättre reklam för rasen omg om den ska bli kvar.

Frågan är varför man ska importera massa skit för? Föreningen gapar ju om att den ena stammen efter den andra måste bevaras mm. mm Men då får dom fan se till att priserna går upp med. Det är väl inte meningen att våra 'underbara' ardenner ska behövas säljas utomlands bara för att man ska få ut det rätta värdet på dom. Dom MÅSTE göra bättre reklam för rasen omg om den ska bli kvar.

Håller med dig där
:bow::bow::bow::bow:

Varför gillar du inte importerna då? De svenska hästarna blir ju bara mindre och mindre...
sen tycker jag det är konstigt med det här bevarande stödet att ardennern är en svensk ras. skitsnack!!

håller med dig där.

Hm, den sidan har jag aldrig sett hos ardennerföreningen i östergötland, tvärt om har jag fått relativt mycket hjälp när det har varit något. Däremot ser man ju vilka människor i föreningen som är mest populära exempelvis på premieringar. Jag blev ju lite pikad när jag visade min minst sagt hingstiga åring. Han har en väldans massa hormoner i kroppen just nu :eek: men jag står för att han var lite besvärlig. Jag såg det mest som miljöträning. Över lag tycker jag att det verkar väldigt bra i både brukshästklubben och ardennerföreningen. Visst finns det några "rötägg" men det finns det ju alltid vart man än kommer. Det är bara att undvika dem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 536
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar