Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den lille blå är nu i katthimlen. Den tappade livsgnistan och vi lyckades inte få den att dia eller ens handmata. Så nu är det sorg
Hoppas det går bra med alla de andra bebisarna!
Den lille blå är nu i katthimlen. Den tappade livsgnistan och vi lyckades inte få den att dia eller ens handmata. Så nu är det sorg
Så länge de inte minskar i vikt första dagarna är det oftast ingen fara.Kyras bebis är så himla pyttig.
Ni som är mer erfarna - jag är orad över att Kyra får mjölkstockning och att lill-kissen inte får ut nån mjölk ordentligt utan bara har några spenar den gillar.
Jag har vägnoja - ska jag försöka spänna av? Hon har ökat 10 första dygnet - men nu när jag vägde 6 h senare hade hon inte ökat och jag blir såklart sjukt nervös. Hon kanske just har kissat och bajsat? Och Kyra har legat hos mig och gosat en bra stund. Nu ligger hon och tuttar hoppas jag.
en annan skum grej - Kyra är som att hon vill gosa extra mycket med hundarna - hon vill stryka sina mungipor mot dom och lukta av sig på dom. De är skeptiska, absolut inte dumma men lite skeptiska och känns som om de inte törs gosa tillbaka.
Så länge de inte minskar i vikt första dagarna är det oftast ingen fara.
Du kommer märka om hon för mjölkstockning. Det känns som hårda klumpar. Däremot är det större risk att de snart löper om och tappar intresse för ungen tidigt (och då sinar), så tips är att sätta henne på piller ganska snart. För ett år sedan hade jag ju en ensam unge. Jag var mer nojig för henne än någon annan kull . Nu tror jag säkert dina tjejer snart kommer vilja flytta ihop och då löser det sig. De är ju inte så många så det blir ju inte så hög konkurrens om maten.
Härligt att det verkar fungera bra att sätta ihop dem! Förra sommaren hade jag ju två stora kullar (7+6). Då försökte jag hålla den åtskilda så länge som möjligt då en av kullarna var 2 veckor äldre. Men efter någon vecka knödde de ner 13 kattungar och sig själva i en bolåda, så då var det bara att ge upp och sätta ihop lådorna . De var toknöjda!
Dom växer så det knakar och jag funderar på namntema - de är så tjocka att just nu tänker jag bara på korvar. De kan ju inte heta Choritzo, Kabanoss och Dennis liksom
Dom växer så det knakar och jag funderar på namntema - de är så tjocka att just nu tänker jag bara på korvar. De kan ju inte heta Choritzo, Kabanoss och Dennis liksom