Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
En Oscha Nouveau Celandine med Tussah silke, lin och bomull, guldig. Först köpte jag en Vanilla Roses som är samma blandning men vildsilke. Nu senaste köpet är en med vildsilke och bomull bara, inget lin. Gillar vildsilke bättre än Tussah men det visste jag ju inte innan :-) Att det blev den tredje var för att det var rätt färger och tunn för sommaren. Jag har liksom ett gäng sjalar... Celandine var den enda som kändes ok att sälja faktiskt, den användes minst.

Vildsilke låter så fruktansvärt lyxigt att jag blir pank bara jag hör ordet :laugh:
Vad är det du gillar mer med vildsilke jämfört med tussah? Har noll koll på silke så berätta gärna mer :)
Camilla Rose är väldigt vacker! Jag gillar färger och mönster i vanliga fall men sjalar fastnar jag oftast för de lite enklare varianterna. Eller iaf inga tigerränder och sånt :p

Blir typ alltid fwcc ibland kangaroo. Har inte knytit lillebror (3 1/2 månader) på ryggen ännu, men nu känns han stabil nog så ska testa en enkel ryggsäck nån dag framöver tror jag. Storasyster knyts alltid i dh, älskar't! Sen gillar jag tibetanskt avslut.

Måste lära mig dh! Alla säger att det är skönaste knytet men jag är så larvig att jag nojar för att om jag börjar knyta så nu så kommer jag bli bortskämd med att det känns typ viktlöst och sen när dottern blir tyngre har jag lixom inget bättre att komma med :angel:
inspg häromdagen att det börjar kännas tyngre i förstärkt ryggsäck och fick lite panik.. Tills jag insåg att det va mina bh band som tryckte på en gammal nervskada :cautious:

:p Måste lära mig dh! Alla säger att det är skönaste knytet men jag är så larvig att jag nojar för att om jag börjar knyta så nu så kommer jag bli bortskämd med att det känns typ viktlöst och sen när dottern blir tyngre har jag lixom inget bättre att komma med :angel:
inspg häromdagen att det börjar kännas tyngre i förstärkt ryggsäck och fick lite panik.. Tills jag insåg att det va mina bh band som tryckte på en gammal nervskada :cautious:

Började knyta dh när hon var runt året. Tyckte ryggsäck och bwcc funkade bra tillsdess.

Hur gör ni för att få era barn till ryggen förresten? Jag har alltid kört varianter av superman. Tycker det varit smidigt och lätt. :)

Vildsilke låter så fruktansvärt lyxigt att jag blir pank bara jag hör ordet :laugh:
Vad är det du gillar mer med vildsilke jämfört med tussah? Har noll koll på silke så berätta gärna mer :)
Camilla Rose är väldigt vacker! Jag gillar färger och mönster i vanliga fall men sjalar fastnar jag oftast för de lite enklare varianterna. Eller iaf inga tigerränder och sånt :p

:cautious:
Nädå, inte alls så farligt dyrt. Vildsilke är lite greppigare.

Har funderat på en yaro la fleur rose 3,6. Hur trivs du med din? Vilken längd har du?
Trivs jättebra med min dark green / flame cotton, den var mjuk från start men stadig och liksom stretchig. Känns som ett par stretchjeans, den är tjock. Min rosa/hampa är vansinnigt stöddig och inte inbruten än, väldigt vacker dock. Jag har 6:or (4.6m), det är min basstorlek som jag kan göra alla knyt i.

Med en 4a kan jag göra de flesta knyt, min oscha är en fyra :).

Trivs jättebra med min dark green / flame cotton, den var mjuk från start men stadig och liksom stretchig. Känns som ett par stretchjeans, den är tjock. Min rosa/hampa är vansinnigt stöddig och inte inbruten än, väldigt vacker dock. Jag har 6:or (4.6m), det är min basstorlek som jag kan göra alla knyt i.

Med en 4a kan jag göra de flesta knyt, min oscha är en fyra :).
Får man fråga hur långa ni är ungefär? Lite nyfiken på att köpa en vävd långsjal nu när trikåsjalarna kommer bli svåranvända snart men jag vet inte vilken storlek?
Själv är jag ungefär 175 cm lång och "normalbyggd", inte smal men jag tror inte att någon skulle beskriva mig som storväxt heller.

Hur gör ni för att få era barn till ryggen förresten? Jag har alltid kört varianter av superman. Tycker det varit smidigt och lätt. :)

Jag har aldrig fattat vilket sätt som heter vad :o
Jag sätter dottern på golvet med ryggen mot mig, lägger sjalen runt hennes axlar, tar tag i axlarna o sjalen och svingar runt henne.. Det är tveklöst det roligaste med sjalandet enligt dottern :D

Nädå, inte alls så farligt dyrt. Vildsilke är lite greppigare.

Aha! Jag gillar greppigt :)

Får man fråga hur långa ni är ungefär? Lite nyfiken på att köpa en vävd långsjal nu när trikåsjalarna kommer bli svåranvända snart men jag vet inte vilken storlek?
Själv är jag ungefär 175 cm lång och "normalbyggd", inte smal men jag tror inte att någon skulle beskriva mig som storväxt heller.

Jag är 173 cm 75 kg min basstorlek är 6.
Mycket beror ju på vilka knyt du vill göra! Vill du knyta flerlagersknyt, roliga avslut och kunna göra de flesta knyt så köp en sjal stl 6. Nackdelen tycker jag är att det kan bli mycket tyg.
Men bra att börja med så ser man vilka knyt man gillar så kan man utgå från det när/ om man köper fler sjalar :D

177 cm och hmm, inte mullig kanske men "atletiskt byggd"? Breda axlar. 85cm runt bröstkorgen.

Nä hörni, det här med sjal var inte min grej. :cautious::down:
Vilken sele är bäst för mig och bebis?

Krav:
  • Vill kunna ha honom på ryggen.
  • Så ergonomisk för mammans trötta rygg som möjligt.
  • Snygg!
  • Pris spelar inte jättestor roll.
  • "Snabb" sele (det vill säga att bebis kommer snabbt in och framför allt snabbt ur) och inte för mycket meck med att få på och av den.
  • Pappan ska också kunna ha den.
  • Pluspoäng för fiffiga och smarta funktioner, typ ficka eller sånt.
(Bebisen är 6 månader, "ganska" vild och sprattlig och väger typ 9 kilo nu, om det spelar någon roll.)

Krav:
  • Snygg!
  • "Snabb" sele (det vill säga att bebis kommer snabbt in och framför allt snabbt ur) och inte för mycket meck med att få på och av den.
(Bebisen är 6 månader, "ganska" vild och sprattlig och väger typ 9 kilo nu, om det spelar någon roll.)

Jag och maken är nöjda med vår Ergobaby 360. :) Man kan ha barnet på magen vänd både framåt och bakåt, bära på höften eller på ryggen.

Krav:
  • Snygg!

Jag är överförtjust i vår Beco Butterfly II. Ger inget tryck över axlarna och jag tycker den är både snygg och smidig. Min sambo har den utan problem och han är 190 kg och bred över axlarna.

Krav:
  • Snygg!
Vi har en Beco men nästa blir nog en Tula eller en wc (wrap conversion). Madame GooGoo <3!

Jag provade manducan med min 2-åring för någon månad sedan och den kan jag nog tycka om känns det som, @Blueberry. Den är ju i huvudsak tänkt att använda till bebis då dottern har en större. Har dock inte använt ergobaby själv utan googlade lite på vilken kroppsform de "bör" passa bäst på och jag tror att manducan går bättre på mig och sambon än ergo. Det är upp till bevis när som helst nu ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar