Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis kokat ett gäng lammnjurar. Första gången men det blev överraskande gott. Ska bli smörgåspålägg :d

Jag har bara kokat njurar från nöt tidigare så det var ett experiment.
Själv äter jag varken lamm eller nöt om jag har andra alternativ. Jag är inte vegetarian men undviker rött kött.

Hemkommen från stallet. Ska strax iväg och äta middag med svärföräldrarna. Det blev inställt igår eftersom svärmor inte mådde bra (hennes syster gick bort förra veckan så det är ju förståeligt) och idag går vi ut och äter istället.

Det hjälpte inte mig efter ett kattbett (jag vägrar generellt läkare också). Jag kom in i sista sekunden kan jag säga, det såg riktigt fult ut och resulterade i en tvåveckors penicillinkur. Åk in!
Tycker inte mitt ser så farligt ut. Mest svullet. Verkar inte djupt.

Bifogade filer

• 507315B9-46CC-4F77-8C37-FFAD8371A9D2.webp
    507315B9-46CC-4F77-8C37-FFAD8371A9D2.webp
    80,2 KB · Visningar: 48
En fråga till er läkekunniga här i tråden. Jag tog bort stripsen för att byta på överläppen. Jag har ett gäng trådar som trycker sig ut nu (de inre stygnen) och upptäckte just att det är lite infekterat. Det vätskar men är inte riktigt varigt. Tryckte ut så mycket jag kunde och det är inte speciellt svullet. Det är inget man behöver störa sjukvården med eller? Känner att jag helst låter bli..

Det blev ingen träning med hästarna. Himlen öppnade sig så jag kastade in dem, slängde på täcken och kastade ut dem igen. Nu blir det ett bad för mig eftersom hästarna ändå står ute och duschar.

Själv äter jag varken lamm eller nöt om jag har andra alternativ. Jag är inte vegetarian men undviker rött kött.
Jag gillar rött kött så mycket att jag aldrig kommer att avstå :)
Köper lamm av grannen och i övrigt bara svenskt kött. Fanns inte nöt så skulle mycket av det öppna landskapet här försvinna. Och en massa värdefulla biotoper med det.

Kyckling är så genuint äckligt och jag har synpunkter på uppfödningen..
Kanin äter jag med glädje dock. :d Extremt klimatsmart och det finns en producent i närheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30