Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det är det men vi orkar inte hålla på med det då det är så mycket prylar så det som vi inte behöver eller vill ha går till tippen
Men är det svårare att lägga saker i en låda och köra till t.ex. Erikshjälpen eller motsvarande i stället för tippen? Är det inte hugget som stucket förutom att det ena är bättre?

Men är det svårare att lägga saker i en låda och köra till t.ex. Erikshjälpen eller motsvarande i stället för tippen? Är det inte hugget som stucket förutom att det ena är bättre?
Tyvärr så finns inte sånt här på obyggden men saker som inte är förstörda och går att använda tar dom om hand på tippen och skickar det vidare till ett ställe där det säljs

Jamen skål på er då! *var är vinsmileyn*

31109123_453942798395044_8697504496059678720_n.jpg
Trevligt och grillen är tänd .Ha en trevlig kväll

Tyvärr så finns inte sånt här på obyggden men saker som inte är förstörda och går att använda tar dom om hand på tippen och skickar det vidare till ett ställe där det säljs
Bra att de tar hand om grejerna. En del återvinningsanläggningar har ju ställen där man kan lämna säljbara saker.

Här har vi knappt återvinningsanläggningar, men second hand finns. De återvinningsanläggningar som finns har bara öppet några timmar i taget en gång i veckan och jag tycker det är ett sjå att hålla reda på vem som har öppet när.

Bra att de tar hand om grejerna. En del återvinningsanläggningar har ju ställen där man kan lämna säljbara saker.

Här har vi knappt återvinningsanläggningar, men second hand finns. De återvinningsanläggningar som finns har bara öppet några timmar i taget en gång i veckan och jag tycker det är ett sjå att hålla reda på vem som har öppet när.
Det är lika som här det förbannade kommunala bolaget som driver det skulle ge oss bättre service från att ha öppet 7 16 och på onsdagar 12-19 nu vet man knappt när det är öppet bara några timmar om dagen och dom flesta jobbar ju och kan inte ta sig dit men dom har första lördagen i månaden öppet .Förut har dom inte haft återbruk men nu hade dom en stor container så killen som sköter om det tar till vara sådant som är nytt eller brukbart

Då har jag läst ikapp tråden lite .
Idag har det varit städ hos mamma och så har Leo och jag planterat i alla pallkragar sedan blev det en jätte lång promenad:angel: .Eller rättare sagt Leo tog en promenad med mig :angel:.Han hittade en vägtrumma som jag inte visste jag hade då han fick korn på en sork och började gräva som en galning .Så det var ståndskall på sorken i trumman och hålet blev så djupt att endast Leos svans stack upp .Han bytte färg från att vara vit och gul till jordbrun och svart :meh:.Så både han och jag fick en blåsning av tanten och direkt in i duschen .Hon sa tänk att det aldrig går att släppa iväg er två på något utan att det blir kaos men Leo gillar att vara ute med mig för då är det han som bestämmer .Nu undrar tanten varför vi inte har vatten men har glömt att informera henne om att jag spolar vattenfiltret :o

Vet han som jag bor med också har problem med pollen men han har fått god hjälp av vården. Piller, nässpray o allt möjligt smått o gott. Kanske kan vara något för dig? Verkar himla jobbigt o vara sänkt pga lite ynkliga pollen. ;)
Jag har medicinerat i över 30 år. Tar medicin det första jag gör på morgonen. Men det är ett jävligt pollenår i år. Och det är liksom ingen liten grej att vara så här medicinberoende och ändå behöv rymma in och stänga ventilationen så fort grannen drar igång gräsklipparen. Jag kan inte ens gå barfota i gräs utan att få kliande utslag på hela benen. Trots medicin.

Kollar igenom bilder igen. En journalist som skrivit en artikel om sparven ville ha bild på mig, sparv och häst. Så jag ställde sambon bakom kameran och försökte få till det igår. Inga bilder blev bra. Antingen har han fotat i grodperspektiv, eller så blundar jag. Försökte igen idag. Knappt någon vettig bild nu heller. Han har verkligen inte öga för det där med foto, så nu får jag skicka in en ful bild för publicering :cautious:.
"Var glad att jag försöker" var hans ord, och det är jag ju, men det vore ju kul om inte varje bild förstörs av blundande eller fula skuggor :angel:. Det här var nog den bästa, och där kollar ingen in i kameran :meh:
xIDA_0203.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka