Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha då var det vinter igen då, jag hann sitta ute en gång i år åtminstone. :meh: Det är vitt ute igen :arghh: Jag har klivit upp för att äta frukost och titta lite till i omöjliga boken för att se om jag har några klarare tankar på morgonen. :angel:
Snöar här med.

Fast jag ska åka och byta till sommardäck om en stund.
Det är plusgrader hela tiodygnsprognosen framåt och dubbdäcken hjälper bara på is. Snömodd gör ingen skillnad.

Blir skönt att åka tyst igen. På torr asfalt låter dubbdäcken. Jag ät trött på det.

Det är fredag! Och kalendern är så gott som tom. Har ett litet jobb bara, men funderar på att plocka ihop lite mer när jag ändå åker. Vi får se.
Sa jag att det är fredag?
Ikväll ska vi äta nåt nytt och dricka alkohol. Köpt glasslikör som verkade spännande. Sött och bra.

Här höll jag på att blåsa bort på slätta. Jeezez

Spelade musik i högan sky i bilen (bäst att passa på när inte hunden är med) kändes att det var fredag. Skrålade med för full hals och satt och diggade för mig själv insåg att jag körde alldeles för fort så släppte lite på gasen.
Var ändå väldigt tidig på jobbet.

Idag veterinärbesiktas hästen och imorgon blir det hämtning. Vad tusan har jag gett mig in på egentligen? Jag skulle ju börja ta det lugnt inte köpa ytterligare häst och starta igång.

Behöver tips på namn dock. Inte nöjd med hästens namn alls så vill kalla henne för något annat. Tips mottages! Liten och brun utan ett enda vitt tecken. Hit me!

Här höll jag på att blåsa bort på slätta. Jeezez

Spelade musik i högan sky i bilen (bäst att passa på när inte hunden är med) kändes att det var fredag. Skrålade med för full hals och satt och diggade för mig själv insåg att jag körde alldeles för fort så släppte lite på gasen.
Var ändå väldigt tidig på jobbet.

Idag veterinärbesiktas hästen och imorgon blir det hämtning. Vad tusan har jag gett mig in på egentligen? Jag skulle ju börja ta det lugnt inte köpa ytterligare häst och starta igång.

Behöver tips på namn dock. Inte nöjd med hästens namn alls så vill kalla henne för något annat. Tips mottages! Liten och brun utan ett enda vitt tecken. Hit me!
Har hon något namn som man kan göra smeknamn av?

Snöar här med.

Fast jag ska åka och byta till sommardäck om en stund.
Det är plusgrader hela tiodygnsprognosen framåt och dubbdäcken hjälper bara på is. Snömodd gör ingen skillnad.

Blir skönt att åka tyst igen. På torr asfalt låter dubbdäcken. Jag ät trött på det.
Jag är otroligt nöjd med våra dubbfria däck, trots att vi har provocerat vid flera tillfällen så de inte släppt. Självklart måste man tänka till när man kör men på det stora hela så är det skönt att slippa dubb ljudet. Nackdelen är att det är lätt att glömma att byta till sommardäck.:angel::D sen beror det på var man bor men här har det funkat bra!

Jag är otroligt nöjd med våra dubbfria däck, trots att vi har provocerat vid flera tillfällen så de inte släppt. Självklart måste man tänka till när man kör men på det stora hela så är det skönt att slippa dubb ljudet. Nackdelen är att det är lätt att glömma att byta till sommardäck.:angel::D sen beror det på var man bor men här har det funkat bra!
Mindre bra med såna på bilen med automatisk 4wd...

Mindre bra med såna på bilen med automatisk 4wd...
Nix det är inga problem, vi har fyrhjulsdrift, sen är det skillnad på dubbfria och dubbfria däck, våra är gjorda för svenska vintervägar och för fyrhjulsdrift. Det har hänt mycket de sista åren men gamla sanningar hänger kvar. Nu fick vi med de här däcken på köpet, den tidigare ägaren var lika skeptisk som vi när men konstatera att han efter en vinter var överbevisad, han hade utsatt däcken för många olika situationer och testat många olika väglag. Till vardags arbetar han med bilar så han har rätt mycket erfarenhet. ;)

Nix det är inga problem, vi har fyrhjulsdrift, sen är det skillnad på dubbfria och dubbfria däck, våra är gjorda för svenska vintervägar och för fyrhjulsdrift. Det har hänt mycket de sista åren men gamla sanningar hänger kvar. Nu fick vi med de här däcken på köpet, den tidigare ägaren var lika skeptisk som vi när men konstatera att han efter en vinter var överbevisad, han hade utsatt däcken för många olika situationer och testat många olika väglag. Till vardags arbetar han med bilar så han har rätt mycket erfarenhet. ;)
Fast vi har automatisk 4wd, vi kan inte välja när den ska vara 4wd och inte. Och det lirar inte jättebra med dubbfritt har vi insett. Vet inte varför men bilen var trevligare när vi hade dubbade vinterdäck.

Samordnaren och chefen fortsätter briljera. Jag har inte fått mitt schema som jag ska ha minst 2 veckor innan det nuvarande går ut. Chefen är sjuk och samordnaren hänvisade till att hon har annat att göra och att jag får vänta på att chefen kommer tillbaka när det nu blir.....:banghead: så jag ringde HR och förklarade hur det låg till och att detta inte alls är bra för min rehab :sneaky:. HR höll med och ringde upp förklarade för samordnaren att det faktiskt är hennes jobb att reda ut det hela. Så jag ska få ett schema under dagen av samordnaren har HR lovat så jag har för i alla fall 2,5 vecka framöver och så hoppas vi chefen kommer tillbaka på måndag och kan lösa resten.

Har jag sagt att jag tänker byta jobb? :meh:

Fast vi har automatisk 4wd, vi kan inte välja när den ska vara 4wd och inte. Och det lirar inte jättebra med dubbfritt har vi insett. Vet inte varför men bilen var trevligare när vi hade dubbade vinterdäck.
Vi har som sagt också alltid fyrhjulsdrift och det är inga som helst problem, så frågan är om ni kanske hade fel sorts dubbfria däck och när det var. Bekanta blev pålurade dubbfria däck och det var som att köra på blankslitna sommardäck, men om man väljer med omsorg och rätt däck till rätt bil så är dubbfria idag i stort sett problemfritt. Nej på ren is står sig dubbdäck bättre men det är inte så många såna tillfällen och jag är ändå imponerad av hur pass bra fäste vi ändå hade när vi provade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon