Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommade ovaggad igår 20.30... vaknade när klockan ringde 06.30....

Man är ju inte sitt "gamla jag" i kroppen längre efter 2 dagars ranchjobb, men stundtals har det ju sina fördelar :love:

20180405_093032.webp

Pratar med en kompis, kollar på en dokumentär om anorexia och blir knäpp på hunden som inte bara kan ligga still och ta det lugnt. För tillfället ligger hon still, men skulle jag resa mig nu är hon direkt uppe och efter varje steg jag tar. Eller jagar efter katten. Snubblar över henne konstant eftersom hon alltid är precis framför eller precis bakom mig. Är det typiskt för lhasa apso att vara så lättstressade?

Regnar här med :banana: fan så mycket bättre än snö men katten envisas med att gå in och ut genom kattluckan och går fram till katthandduken för att bli avtorkad efter varje tur :meh:.
Här har det ökat på med blåst oxå :devil: Känner hur mina +13 grader o sol som utlovats i morgon försvinner.

Är på landet. Har bjudit grannarna på mat och vin. Tillverkade kyckling och en matig sallad och gino till efterrätt. Köpte det bästa rödvinet som fanns att uppbringa på lokala Systembolaget. Det blev en bra kväll!

Tänkte försöka komma i säng i någorlunda rimlig tid. Mycket att göra imorgon och ingen energi att göra det. Kollar på en dokumentär om Batavias Bones för att tagga ner. Mycket upplyftande. https://en.wikipedia.org/wiki/Batavia_(ship) alltid roligt att kolla på kannibalism, mord och våldtäkt... O_o
Om du gillar "upplyftande" historier så har du den här fina farbrorn att läsa om! Carl Tanzler. :wtf:
Stark äkel warning!
https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Tanzler

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 716
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden