Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannens tvättmaskin har precis slutat centrifugera så nu står dom nog och väntar på dom där sista minuterna innan luckan går att öppna som garanterat är mer än 60 sek/st . (undrar vem/vilka som läser nu och undrar vad i hoppsan jag bryr mig om den för? lugn jag ska stilla din nyfikenhet snart snart snart får du veta sluta studsa nu).
För att göra det lite mera spännande så ska jag spoila anledningen
det gör nämligen att jag hör att det inte regnar så jag ska gå ut på balkongen som jag inte gjort efter maten ännu och det är verkligen dags :devil:

Det är sant.

Många, inklusive jag, skulle inte klara det du gör överhuvudtaget.

Och jag klarar inte av saker du gör, som yoga.

Alla gör fel och så länge man tar och lär sig av kunskapen/misstagen eller ber om ursäkt om det behövs så det är en positiv utveckling. Jag skulle inte tro att du tänker så annorlunda om någon annan gör något fel (såvida det är inom rimliga gränser menar jag såklart) så gör det inte mot dig själv.

Det viktiga är vad man gör med det man kan lära sig av misstagen.

Men ni vet inte alla fel jag gör! :nailbiting:
Alla gör fel och så länge man tar och lär sig av kunskapen/misstagen eller ber om ursäkt om det behövs så det är en positiv utveckling. Jag skulle inte tro att du tänker så annorlunda om någon annan gör något fel (såvida det är inom rimliga gränser menar jag såklart) så gör det inte mot dig själv.

Är det jobbet du menar? så samma där. Jag har själv gjort fel på jobbet, anmält mig själv fast inga vittnen fanns och jag hade kunnat "sopa under mattan" och ingen vetat något men nej då hade jag gjort föööör fel och vet du vad? jag har även anmält min chef, flera gånger om olika saker men det handlar om att ta ansvar och lyfta problem som uppstår och behöver åtgärd ofta för låg bemanning men det har även varit andra orsaker bakom.

Är det jobbet du menar? så samma där. Jag har själv gjort fel på jobbet, anmält mig själv fast inga vittnen fanns och jag hade kunnat "sopa under mattan" och ingen vetat något men nej då hade jag gjort föööör fel och vet du vad? jag har även anmält min chef, flera gånger om olika saker men det handlar om att ta ansvar och lyfta problem som uppstår och behöver åtgärd ofta för låg bemanning men det har även varit andra orsaker bakom.
Snare i privat livet och sånt.

Jag med. Inom sjukvården är det vanligt att göra det för att komma åt systemfel.

Jag med. Inom sjukvården är det vanligt att göra det för att komma åt systemfel.

Vården här med även om jag har lite annorlunda tjänster och utökat ansvar på ena och sen facklig på det, så blir lite kul ibland och förklara för kollegor, jag säger det här eftersom jag nu har den här rollen.
Det är jätteviktigt att anmäla saker på ett gammalt jobb var det jag och en av kollegorna som alltid anmälde, övriga sprang fortare eller bara log. Till slut fick vi mer personal och en kollega som blev sjuk av situationen fick inte igenom det som arbetsskada.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 716
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden