Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har som sagt också alltid fyrhjulsdrift och det är inga som helst problem, så frågan är om ni kanske hade fel sorts dubbfria däck och när det var. Bekanta blev pålurade dubbfria däck och det var som att köra på blankslitna sommardäck, men om man väljer med omsorg och rätt däck till rätt bil så är dubbfria idag i stort sett problemfritt. Nej på ren is står sig dubbdäck bättre men det är inte så många såna tillfällen och jag är ändå imponerad av hur pass bra fäste vi ändå hade när vi provade.
Nu läser du fel. Vår bil växlar mellan framhjulsdrift och 4wd, men vi kan inte bestämma när utan den gör det när den själv vill.
Möjligt att det är fel sorts dubbfria, det lirar iaf inte bra med den bilen.

Jag är otroligt nöjd med våra dubbfria däck, trots att vi har provocerat vid flera tillfällen så de inte släppt. Självklart måste man tänka till när man kör men på det stora hela så är det skönt att slippa dubb ljudet. Nackdelen är att det är lätt att glömma att byta till sommardäck.:angel::D sen beror det på var man bor men här har det funkat bra!

Har också dubbfritt, här kommer typ aldrig snö ändå :D

Nu läser du fel. Vår bil växlar mellan framhjulsdrift och 4wd, men vi kan inte bestämma när utan den gör det när den själv vill.
Möjligt att det är fel sorts dubbfria, det lirar iaf inte bra med den bilen.
Det är nog kanske problemet med att den växlar emellan istället, den funktionen har man tagit bort på senare bilar just för att det sällan blir bra, antingen eller är bättre eller att man kan välja själv. Men om man vill ha dubbfria däck så skulle jag prata med en duktig däckverkstad som är van att arbeta med olika bilar eller den bilmodellen man har. Jag pratar med vår mekaniker som är inriktad på vår bilmodell och beställer sen från "vår" däckfirma som själva konstatera att de är bättre på lastbilar eftersom det är deras huvudområde och bad oss att kolla upp lite mer själva.

Det är nog kanske problemet med att den växlar emellan istället, den funktionen har man tagit bort på senare bilar just för att det sällan blir bra, antingen eller är bättre eller att man kan välja själv. Men om man vill ha dubbfria däck så skulle jag prata med en duktig däckverkstad som är van att arbeta med olika bilar eller den bilmodellen man har. Jag pratar med vår mekaniker som är inriktad på vår bilmodell och beställer sen från "vår" däckfirma som själva konstatera att de är bättre på lastbilar eftersom det är deras huvudområde och bad oss att kolla upp lite mer själva.
Ja det är verkligen ingen bra grej. Det har orsakat krockar för oss.
Nu undviker vi att köra på landet i halkväder istället, har en v70 också ju så det funkar ;)

Senare bilar som årsmodeller nyare än 16 då? Med växling mellan framhjulsdrift och 4wd.
Våran 16 har den funktionen.

Senare bilar som årsmodeller nyare än 16 då? Med växling mellan framhjulsdrift och 4wd.
Våran 16 har den funktionen.
Växlar den verkligen automatiskt eller kan ni välja själva? Som jag har uppfattat det så har man gått ifrån det där med automatik eftersom det har ställt till stora problem. Bilen tycker inte alltid samma sak som människorna som kör. ;)

Pluggar grammatik. Väldigt kul. Not :meh:
Nog för att en del sitter naturligt men får nog ägna helgen åt det här eftersom jag har prov nästa vecka :nailbiting:
Får försöka hitta nån sida på nätet där jag kan göra prov med övningar där dom rättar åt en. Kanske nån som känner till något sånt? :)
Prestationsångesten som jag inser är en stor nackdel för mig tillåter inte att jag är annat än perfekt :crazy: :( Men jag veeet ju att det är okej att inte göra allt perfekt, om huvudet kunde fatta med :banghead:

Ska ta en paus snart och åka till stan med mellanbarnet och kolla på skrivbord åt henne :)

Växlar den verkligen automatiskt eller kan ni välja själva? Som jag har uppfattat det så har man gått ifrån det där med automatik eftersom det har ställt till stora problem. Bilen tycker inte alltid samma sak som människorna som kör. ;)

Den växlar automatiskt. Vi kan inte välja. Men jag vet inte om det finns nån knapp som låter oss stänga av den funktionen. Vi har bara haft bilen i 3 veckor och hittade senast igår en funktion vi inte kände till :D :p

Jag forstar inte :confused: Finns det nagon som nagonsin fatt en hyffsad bild pa korkort, pass, eller liknande?
Sjalv ser jag alltid ut som om det ar ett "mug shot" fran polisen :cautious: ... eller sa ser jag ut som om jag ar en yxmordare eller liknande, redo att ta livet av nasta person jag tittar pa.
Haha! Jag ser alltid så upphotad ut på pass och körkort blir liksom sån kontrast mot hur jag ser ut irl osminkad, uppsatt hår...
Dessutom var jag tydligen blond i körkortet men det ÄR jag :rofl:

Så har man gjort morgondagens jobb! Älskar när man kan se mönster i saker och ting!
6000 poster i exell fixade. Om jag kan lösa det med en formel och importera data så gör jag det.
första posten 2 timmar, poster 2 till 6000, lösta på sekunden!
Så nu har jag döpt alla "saker" i ett utrymme som öppnar för allmänheten 2025!
I morgon dubelkollar jag allt.
Sorry kan inte berätta mer än så!
Du skriver att du inte får berätta mer men blir nyfiken.
Du har alltså sparat separata filer som inte kommer till andras kännedom förrän om flera år. Och detta har med Slussen att göra? Handlar det om själva byggandet?
Förstår inte riktigt hemlighetsmakeriet. Men det du gör nu kommer att ha en direkt inverkan på själva byggandet av Slussen?

Du skriver att du inte får berätta mer men blir nyfiken.
Du har alltså sparat separata filer som inte kommer till andras kännedom förrän om flera år. Och detta har med Slussen att göra? Handlar det om själva byggandet?
Förstår inte riktigt hemlighetsmakeriet. Men det du gör nu kommer att ha en direkt inverkan på själva byggandet av Slussen?
Det kommer påverka driften av slussen i viss grad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar