Vi med valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 287
  • Visningar Visningar 31 307
Sv: Vi med valpar

*test* :)

ska bara kolla om otekniska jag kan lyckas lägga upp en bild på våran dansk/svensk gårdshund valp :laugh:

frontpage.html

Senast ändrad av en moderator:

Nu ska vi se om det funkar bättre :)

pic_show_id28739598.html

Nej, det gjorde det inte :/

Kolla här då: http://www.pixbox.se/pic_show_id28739590.html

Det är vår Dansk Svensk gårdshund valp, 14 veckor, vid lite olika tillfällen :)
Han är en riktig rallyhund och uuuurgo :D Han vill absolut inte vara själv och så fort vi går nånstans kommer han springande i fullfart efter <3 hihi

*kl*

I lördags åkte vi hela 1 mil och hämta hem vår lilla skrutta. En underbar liten blandis tjej. Hon är precis 8 veckor. Installerade sig väldigt fort och hra helt hittat sig till rätta.

Vi var lite oroliga för detta med att kissa inne osv iom att damen på dagarna tillbringat livet i en trädgård med staket och på nätterna bott i hundgård. Första natten var det klart oroligt men i natt sov hon så gott och gjorde inga olyckor inne.

I pigg och aktivdam som snabbt lägger sig och kopplar av när vi inte leker med henne. Säger till när hon är nödig. Så duktig och mysig. Bilder kommer när andra datorn är fixad.

kl

Hur kan mattor vara så roliga?
Och VARFÖR ligger min köksmatta i vardagsrummet?

kl

Hur kan mattor vara så roliga?
Och VARFÖR ligger min köksmatta i vardagsrummet?

har oxå samma bekymmer, det roligaste är att krypa under mattan och lurpassa på den äldre hunden, eller andra förbipasserande :devil:

KL

ja jag har ju en liten kille som älskar att bär på alla möjliga grejor och ute på promenader fiskar han upp det mesta i pinn och kott väg eller så hänger han den äldre hunden i halsbandet,
det tar ju lite längre tid för den äldre hunden att göra sina behov och då har jag gjort så att jag plockat av den äldre hunden halsbandet och givit den till lill killen så får han bära runt på halsbandet ( undra ljust hur mycket som går in i en labbe munn för i går bar han halsbandet och en fotboll:crazy::confused:) och den äldre hunden får göra sina behov i fred,

men HUR avmarkera jag att "nu är det sluta på leken" jag tar i från lillen halsbandet och lägger det i fickan, men sedan hoppar han runt mig för att få tag på det igen:confused: .

Om inte den äldre hunden säger ifrån så måste du göra det! Arwen gjorde likadant, brukade "lek-attackera" vår äldre hane på promenad och jag visade direkt att det inte är ok. Jag kan inte ha en 30 kilos boxer omkringrusande sen, alltså är det inte heller acceptabelt bara för att man är valp.

För det första så ska den äldre kunna ha på sig sitt halsband utan att valpen hänger i den, för det andra så markerar du ordentligt att det inte är ok att hoppa på matte oavsett vad du har i händerna, t ex genom att sätta upp ett knä eller vända ryggen till, alt säga ifrån på skarpen. Testa dock med ett ordentligt "nej!" först så länge valpen vet vad ordet betyder.

Ger du honom halsbandet får han ju bara det han vill ha.

hugo_49902467.jpg

Nu är våran lilla Hugo 6,5 månad. Allt går över förväutntan, inget kiss eller bajs inne på ca två månader. Om vi går ut med honom vid elva-tolv på kvällen så kan vi sova till elva tolv på morgonen om vi vill utan olyckor. Om han måste ut innan dess gnäller han lite så släpper vi ut honom.
På valpkursen är han stjärnan i gruppen, lyssnar bra och är duktig på att vara aktivt passiv under tex teorin.

Han har redan lärt sig trix som sitt, ligg, sitt vackert, rulla, vacker tass, gå och lägg dig i korgen osv.
Hans nya favorit är var är matte/husse? När man frågar tittar han på den man frågar efter och blir överlycklig när han gör rätt!

Han väger redan 14,5 kilo och är jättestor, vi funderar på hur stor han kommer bli!

*kl*

Kastar mig in då jag om drygt en vecka får hem detta lilla knyte. Han är redan 8 veckor men så liten att han får stanna hos sin mamma lite till.

29085472.jpg
:love::love::love:

Nu är hon 12v, så idag var vi på valp leken för första gången. Hon tykte det var lite läskigt så vi började med att titta...
Bild116.jpg

Efter ett tag blev hon lite modigare och vågade leka:)

Fick hem min lilla valp i helgen:)

8 veckor gammal och jätteduktig är han. Nästan redan rumsren och lyssnar på inkallning osv ..:bump:

29150132.jpg

29150130.jpg

29150128.jpg

:bump:

Och med en himla trevlig ras också! Är inte alls partisk... :angel:
Har du ingen bild på din trubbnäsa än?

Jo.....klart ja har!! :)

Här är hon!!
Inget namn ännu men söt är hon i alla fall!! :love:

På bilden är hon 5½ vecka! Nu är hon 7 veckor gammal, men har inga bilder just nu på henne i den åldern! :p

stis.jpg

Hämtade ett tillskott förra helgen, en finsk lapphunds valp, hane.

Har inte räknat hur många gånger han har kissat inne:D, och bajsat med för den delen..
Biter i gardinerna så några har vi fått plocka ner tills vidare :p
Han gick bra ihop med de andra tre hundarna men tanten Amber som då är en tibetansk spaniel tyckte han var lite barnslig och satte honom på plats:p, men detta kommer han ihåg en minut sedan är han igång igen haha, och Ambers öron får inte vara ifred.:p

Kommmer från syd trakterna, åkte upp till Dalarna för att hämta honom, 60 mil upp, så det blev en heldagstur.
Satt i bilen från klockan 9 till 12 på natten ca, men självklart var det värt varenda mil.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 692
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 542
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka