Vi med valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 287
  • Visningar Visningar 31 307
Sv: Vi med valpar

*kl*

Arwen verkar ha dragit på sig en nasty urinvägsinfektion, fast jag förstår inte hur eller varför. Det kom jättefort, och samma kväll kom det blod i urinen. Även lite blod imorse, men verkar vara rent ikväll. Hon har kissat inne massor med gånger... men det är lika bra, för vi vill kunna se om det är blod i eller inte. Imorrn ska vi till veterinären!

*kl*

Arwen verkar ha dragit på sig en nasty urinvägsinfektion, fast jag förstår inte hur eller varför. Det kom jättefort, och samma kväll kom det blod i urinen. Även lite blod imorse, men verkar vara rent ikväll. Hon har kissat inne massor med gånger... men det är lika bra, för vi vill kunna se om det är blod i eller inte. Imorrn ska vi till veterinären!

Min valp fick det en av de första veckorna sedan hon kom hem till oss. Hon småskvätte hela tiden så jag anade oråd, men det hann aldrig bli synligt blod. Hos veterinären konstaterades att det fanns en del blodkroppar i urinen och vi fick ett recept på antibiotika. Redan efter att par dagar blev hon bbättre och rumsrenhetsträningen kunde fortskrida.

Skrev du inte att Arwen fortfarande kissade inne ibland? kanske har du svaret i UVI:n och nu blir hon bättre på alla plan! :)

Det är vanligare att tikar får urinvägsinfektion och det sägs bero på att deras urinrör är kortare och känsligare för infektioner. Så grubbla inte på vad det beror på och om du gjort fel. Det är så lätt att klandra sig.

Been there.... (men veterinären påstod att jag inte kunnat göra något för att förebygga och undvika uvi)

KL

jag som trodde att jag hadde rumsrenheten som i en liten ask, dagarna går det bra för då är ju valpen ute mycket och vissa nätter nu på senare tid har jag inte hittat en enda pöl, men i morse så fanns det både en hög ( har varit en sällsynt historia) och två pölar

nå man får väll ursäkta honom han är ju såå söt

Hoppas hon blir bra snabbt!

*kl*

Idag är jag... fascinerad. Över att allting går bra.
Jag har en valp som klarar att vara ensam själv, som är trevlig att gå ut att gå med, som i princip är rumsren och som tycker om att träna och är lättlärd (sålänge det inte finns något mer spännande att kolla på, vill säga).
Dessutom är han numera trevlig hela tiden att gå ut att gå med och är aldrig en pest och pina på kvällstid längre och får sina ryck.

Det har egentligen aldrig känts hopplöst eller så, men med första hunden är det ändå skönt att vi faktiskt har kommit en bra bit på vägen :)

kl

Den här tråden har jag missat! Jag har också en valp, en liten westie på 4 månader. Ian är ett älskvärt litet fanskap. Okomplicerad, totalt orädd och en oerhört glad liten skit :)

Ian_husse_ute.jpg

Nejmen den här är ju bara för underbar :love:
Om inte alltför länge vill jag också ha en westie, även fast jag inte vet något om dem. En sån bara ska bo hos mig och passa mig som handen i handsken! :angel:

Att Arwen fortfarande kissar inne beror nog enbart på att rumsrenheten inte sitter, speciellt under natten. Hon går i regel alltid upp en eller ett par gånger för att dricka vatten och passa på att kissa...

Att Arwen fortfarande kissar inne beror nog enbart på att rumsrenheten inte sitter, speciellt under natten. Hon går i regel alltid upp en eller ett par gånger för att dricka vatten och passa på att kissa...

Men ta bort vattnet på kvällen. Det gör jag. Inget vatten efter kl.21 om inget särskilt skäl föreligger.

:o Det har jag nog aldrig riktigt tänkt på... ska testa det inatt!

:o Det har jag nog aldrig riktigt tänkt på... ska testa det inatt!

Ja, gör det - lycka till!

Min erfarenhet är att valpar dricker i tid och otid. För att de är törstiga, för att det är kul, för att de inget annat har att göra, för att de vill testa att blåsa bubblor i vatnnet, eller som min... "bara för att" och samtidigt apportera skålen och bära den till ett mer "säkert ställe".

Jag trodde inte det var sant första gången jag såg henne greppa kanten och helt sonika bära ut skålen i vardagsrummet istället för att ha den i köket. :D

Men den välte ut förståss, men då provade hon att rulla sig i vattnet istället... Mycket märklig hund. Hon gör likadant med matskålen. Bär den till ett mer säkert ställe.

Nu vågar jag tro på det!
Efter att min förra valp var tvungen att lämnas tillbaka pga allvarliga hjärtfel så provar jag igen.
Den här gången har jag inte vågat knyta an till valpen föräns igår då hon gick igenom veterinär besiktningen utan anmärkningar! Så på måndag blir jag äntligen med valp!!!!!!
Jag är så lycklig och ser verkligen fram imot det men minnet av min gamla älskling lever såklart kvar...man blir ju fäst så fort vid varandra även fast det bara var en vecka.
Men nu blir det nya tag!
Bilder kommer snart!

Här är Plex, han är 11 1/2 vecka och är hur cool som helst, däremot finns en del energi må jag säga..:d
3058221028126161.jpg

Åh vad roligt! Hoppas det går bättre för dig den här gången, vad är det för hund du får hem?
Jag får hem min på söndag :) iiih.. haft konstans huvudverk och magont i två månader nu på all stress och uppjagandet.
Imorgon börjar resan mot norge!!!!

ahaa :) min närmsta vän har en whippet. Haha dom är bra snabba, snacka om att jag är rädd då de kommer i full fart, jag har nämligen blivit fälld ett antal gånger:devil:

Den här tråden måste ju vi vara med i:)

Jag har en Jack Russel tik på 4.5 månad som heter Smilla. Livlig som bara den, älskar att springa lös och leka med andra hundar, hon pinnar järnet kan jag lova:D

Rumsrenheten hoppas jag är på G men ibland tvivlar jag, som tex idag, hittar en fläck i soffan(självklart tyg) som hon har pissat i, inte så trevligt, det stinker:crazy:
Att vara själv kan hon knappt heller, räcker med att bara nån av oss går hemifrån så sitter hon o gnäller o skäller vid dörren tills hon får sitta i knät hos den som är kvar hemma. Hon har varit själv korta stunder, ca 5-10 min då man är i tvättstugan, stundvis är hon tyst men oftast skäller hon o springer runt i lägenheten o letar efter oss o gnäller som bara den. Men men, det går nog framåt snart hoppas jag, vi tränar inte så ofta, är väl dags att ta tag i det snart.

Här är hon iaf, söt som tusan:)

Favoritställning när man sover;)

KL

ja vi har varit i väg på semester med hundarna och haft en jätte härlig lång weekand och avverkat tre länder ( sverige, finland och norge)
allt har gått jätte bra men nu har jag en liten herre som är dålig i magen,
så nu behöver jag ju lite tips och trix på hur jag får bukt på magen

KL

ja vi har varit i väg på semester med hundarna och haft en jätte härlig lång weekand och avverkat tre länder ( sverige, finland och norge)
allt har gått jätte bra men nu har jag en liten herre som är dålig i magen,
så nu behöver jag ju lite tips och trix på hur jag får bukt på magen
ris avkok , kokt mat fisk,fil. Ja allt som är snällt för magen
till vår häst sa vet att vi skulle ge morots pure..

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 694
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 542
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka