Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Lilla Tezzla börjar verkligen göra sig hemmastad. Ska alltid ligga vid fötterna vad man än gör. Har börjat träna lite smått. tex stanna kvar, hit och sitt. Går rätt hyffsat :) Tezzla verkligen älskar sonen, går hack i häl på han hela tiden. Äter bra och det har än så länge bara skett 3 olyckor inne, men mitt eget fel.

Vilken underbar liten Siv! Otroligt charmig.

Ja vi ser mycket fram mot vårt lilla yrväder. En liten hund med MYCKET energi var det vi ville ha, tror nog vi prickat in rätt ras.:banana:

*KL*

I morgon ska vi hälsa på våran valp för första gången!!!! :D Nu är han fyra veckor och han är en aprikos mellanpudel :love:

Läääääängtar!!!!!

Vilken underbar liten Siv! Otroligt charmig.

Ja vi ser mycket fram mot vårt lilla yrväder. En liten hund med MYCKET energi var det vi ville ha, tror nog vi prickat in rätt ras.:banana:

Ja hon är underbar men väldigt intensiv. Haha. Jag ville också ha en liten hund med mycket energi så jag var inne på ytterligare en JRT men jag måste kunna ha min hund lös och det kan vara mycket jakt i dem så det fick bli en annan hund med energi men som är känt förarbunden. :D

Min JRT blir snart 16 år och han är fortfarande pigg. Det är en underbar ras!

Hugo.
allt-052_77452145.jpg

:love::love:

Ja det kan lätt bli så. ;)

Jag har en valp och en 16-åring som far runt i trädgården och i huset som kalvar på grönbete. Haha...det är underbart.:love:

Vi var och hälsade på valparna i går :love:

Dom är fyra veckor nu, vi vet inte vilken av dom det blir än.

sam_0947_93967111.jpg

sam_0952_93967256.jpg

sam_0959_93967633.jpg

Mamma :love:

sam_0957_93967460.jpg

imorrn på morgonen bär det iväg mot stockholm:D
Idag har vi handlat en matskål,hundbädd,ett ben och en leksak:D allt ska vara nytt typ;)
Det kommer bli en massa bilder imon:)

*KL*

Vi har två Border Collietjejer födda 11/2.

De kan sitt, ligg, rulla runt, tass, krypa, sitta fint med lite hjälp, stanna och så har vi börjat med lite lydnad.

Assa
31160120.jpg

31160122.jpg

31160139.jpg

31160140.jpg

Æsa
31160260.jpg

31160262.jpg

31160263.jpg

31160261.jpg

Om det finns någon annan valp i våra trakter som vill träffa valpar så ställer Assa och Æsa gärna upp!

*KL*

Lillkillen är relativt okomplicerad än så länge.
Fryslort har vi upptäckt att han är.
På morgonen när husse tar ut honom för att göra sitt, vill han knappt gå ut i det blöta gräset. :P
Senare på dagen när det är torrt och varmare är han dock mer än gärna ute. :)
En riktig mammagris är han och ska gärna ligga så nära som möjligt när vi sover under natten.
Men för min del är det inget jag har någonting emot.

27xqgqr.jpg

Låter som min lilla tik, vill inte gå ut om gräset är blött eller om det regnar. Är lite lat på de små korta promenaderna så ska helst åka i vagnen med sonen.
Edvin och Tezzla

Min lilla Siv tycker inte heller om blött gräs. Inte min vuxna tik heller. :D

Siv kommer duktigt på inkallning och hon kan sitt och ibland även ligg. Hon är nu 11 veckor.

Ååå vilka fina! Vad duktiga de är.

kl
Här är två bilder på vårt lilla charmtroll (JRT) som hämtas på onsdag:love:. Gissa om vi längtar...
Morrisjuni-10006.jpg

Morrisjuni-10062.jpg

Nu har vi en hundvalp hemma:D
Nästan hela vägen hem som han i mitt knä och han vart ganska lång när han sträckte ut sig;)
Men när vi stannade och plockade upp min bror (efter ca en timme) så fick han gå ut och kissa och sen ville han bara busa:)
Här kommer lite bilder
43992_1276872039.jpg

22107_1276872047.jpg

20225_1276872056.jpg

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V