Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Björne kan lära henne hur man biter sönder din pappas soffa :angel: Det är hans expertområde!

testar om jag lyckas lägga in en bild

jag fick 2 såna här godingar igår :love:

tikdag2-1.jpg
[/IMG]

stoltmamma.jpg
[/IMG]

Här är min lilla valp som hunnit bli 11 veckor nu

lillamy.jpg

Hon är mycket duktig på att gå i koppel. Det tog 2 dagar att få henne att gå med lite tvång och massa beröm.

Hon kommer ibland när man ropar, ibland inte, men det tränar vi på. Hon drar inte ifrån en och bryr sig inte så mycket om andra hundar/människor.

Idag har hon varit mer vild än tam. Jag är så himla trött och hon har hållt igång sen halv sex. Men det är väl sånt man får ta. Imorgon ska hon få komma ut på landet och leka med mammas rottistik. Då kommer hon nog vara trött sen.

Hon tackar och bockar :D
Däremot var hon inte så söt imorse kvart över 6 då hon stått och plaskat med benen I vattenskålen och sen prompt skulle upp i sängen och leka .... :p :love:

kl

Här kommer lite uppdatering från min valpis. Han är nu 9 veckor och 2 dagar och är världens sötaste såklart. Går helt ok i koppel och kommer oftast när jag ropar. Jag tror det är en tuff valp, men med hjärtat på rätta stället. Vi var och hälsade på min syster och hennes RR i helgen och här är lite bilder från deras gräsmattebus.

Bus med farbror Cc
HolmPikeKhakiochCc583.jpg

HolmPikeKhakiochCc579.jpg

HolmPikeKhakiochCc572.jpg

:D
HolmPikeKhakiochCc564.jpg

En femma med lekfarbror P...
HolmPikeKhakiochCc411.jpg

..som också skälldes ut efter noter!
HolmPikeKhakiochCc408.jpg

Haha, vilket underbart sammanträffande!!
Jag ska få hem Hillstars All Inclusive aka Siv imorgon!
Jag är så himla spänd. :D
Jag kommer givetvis att bildbomba tråden!

Hur går det för lille Alfons? :)

Det går jättebra, han gjorde sig snabbt hemmastadd :) De första dagarna var han lite försiktig men han blev snabbt tuffare och nu är han en riktig liten krokodil, tuggbenen går åt som smör i solsken. Men han är jättemysig också och älskar att ligga och sova i knät eller på min mage :love:
Han har varit med mig på jobbet igår och idag, och det märks att det är nyttigt att få lite nya intryck, han är ju född på landet och vi bor också på landet så det är bra att han får vänja sig vid alla bilar och människor i stan. Just nu busar han runt som en tosse, så kul att kolla på honom :rofl:
Ska bli spännande att höra hur det går för Siv, när vi hämtade Alfons förra söndagen regnade det och när valparna skulle ut och rasta sig ville Siv absolut inte följa med ut och sen när hon var tvungen gick hon ut och kissade jättesnabbt och ställde sig sen på trappan och pep ända tills vi åkte :D

Hahaha...ja det kan jag tänka mig. Hon är en liten prinsessa. Igår pep hon när hon var tvungen att gå i det blöta gräset. Idag har det varit mycket mer positivt. ;)
Här hemma busas det också för fullt! Just nu är det en stor mjukisråtta som åker på stryk.

Härligt att lille Alfons finner sig så väl tillrätta. Kommer du på kennelträffen? :)

*KL*

Denna lilla goding flyttar hem till oss på lördag.
Har funderat som en tok på namn innan.
Men nu när vi kom hem och kollade igenom en lista med fornnordiska namn, så hittade vi ett som passar honom ypperligt.
En liten Grim!

Den 1 maj flyttade långhåriga taxvalpen Säpo hem till oss. (blir väl lite extra skoj med namnet om jag förklarar att min far är hundförare inom Polisen, vi tyckte det passade bra) ;-)
Vi har precis kommit hem från Ölandssemester där Söpo skött sig ypperligt bra. Just nu har han UVI så han ska börja med medicin imorgon, stackars liten. I lördags fyllde han 13 veckor mitt lilla hjärta. Det har gått underbart bra med brorsorna på 9 och 46 kg. Sover på varandra och leker lagom mycket och försiktigt med den lille.
flocken2010.jpg

pose.JPG

sovermellan.JPG

soverstora2.JPG

Va söt. :) Grim låt bra också, var inne på fornnordiskt namn åt min men blev Tezzla istället.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V