Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Knapplån.

Jag börjar äntligen se ett ljus i tunneln! Min yngste är ordentligt rumsren sen någon månad tillbaka, och börjar bete sig mer som dom vuxna i flocken nu. Sååå skönt! Snart har jag bara mogna, lydiga, rumsrena och perfekta vuxna individer här hemma :angel:
(Jag har haft valp(ar) konstant i 1 års tid nu, så det börjar faktiskt bli rätt så skönt att slippa det nu..)

Bild på mina underbara pojkar ihop! Benjamin i bakgrunden har nu hunnit bli strax över 4 år gammal, och den otroligt söte Byron fyllde 8 mån igår :)
1276065729_resized.jpg

Närbild (Han kommer att bli rätt maffig tror jag, huvudet bara växer och växer..)
1276065730_resized.jpg

Såhär såg min plutt ut, som liten bebis;
1273963322_resized.jpg

Tack :) Mina bebisar!

Har tre till, men dom är ju inte valpar, så dom får hållas borta härifrån..

Jag kommer att bli med valp i slutet på Juli...eller på sätt och vis har jag redan blivit med valpar då min tik har fått 8 små guldklimpar för 2 veckor sedan. Hon är utleasad till min uppfödare så jag längtar till de kommer hem, mamma och en lite tikvalp. Jag har inte bestämt vilken det blir ännu men någon av de två tigrerade tikarna till höger.
0001.jpg

Fler bilder på de små: http://www.delapis.se/images/boxer/Kashi/kashisvalpar/

Det är ganska vanligt med vita valpar. Parar men två föräldrar med vita tecken så blir 25% bli vita (enligt genetiska regler). Vill man inte ha vita valpar så får man para med sk murrisar, boxer utan vita tecken. Det finns mycket gamla myter och felaktigheter på nätet ang vita boxrar och förr i tiden avlivades de i större utsträckning. Om man är intresserad av en vit boxer eller att lära sig mer så kontrollera källan noga ;)

Jag tycker att de är jättefina men eftersom jag också har ett utställningsintresse så kommer jag att välja en tigrerad, men som brukshund spelar det ingen som helst roll.

Ok, intressant. Varför är de inte godkända att ställa ut om det är så pass vanligt att det blir vita valpar i kullen? Är det pga att de skulle bli döva i större utsträckning om man avlade vidare på bara vita sen eller?

Boxerns modertik var nästan helt vit så det är en färg som finns i generna men när standarden gjordes så bestämdes det att färgen inte skulle vara godkänd. Nu håller dock Tyskland på att jobba för att färgen ska bli godkänd, bla har de börjat med särskilda utställningsklasser för vita boxrar. :bow:
Du får även ställa ut vita boxrar i dagsläget men du får inget pris, bara en bedömning.

Det är inte avelsförbud på vita men det rekommenderas inte, avlar man med två vita så blir det 100% vita, men om man avlar med en färgad så blir det även färgade. Det finns ingen statistik som visar att vita boxrar skulle vara sjukare etc men däremot finns det som du säger en liten ökad risk för dövhet som för alla hundar med opigmenterade öron, (tex dalmatiner).

Men som sagt det finns så mycket felaktigheter om man tex googlar vita boxrar och än idag så avlivas faktiskt friska valpar pga sin färg :cry:

KL

Nu ska vi hälsa på valparna nästa torsdag och då är de 7 veckor gamla. Synd att inte hälsa på de när de är bebisar men detta känns ok det med.

Och när vi väl kommer dit är det bara att välja! Hoppas vi får en tilldelad, eller att alla andra redan valt när vi kommer dit... Skulle vara så jobbigt att välja mellan flera valpar!

kl

Billy aka Strimlarn har fångats på film:

LÄNK

Han orkade brottas med filten i nästan en kvart. Jag höll på att skratta ihjäl mig :D

KL

Och jag inser att jag har fått en valp med attityd. Hon fick ett märgben och jäklar i det vad det morrades när jag skulle ta det från henne. Men efter lite uppfostran går det bra...iaf för tillfället. Haha.

*KL*
Nu är lilla Tezzla hemma, hämtades i lördags och full rulle. Sonen är dock inte så glad i och få hundpussar, men går bättre för varje dag, han är rätt bra på att putta undan hunden själv. Tezzla är dock rädd för katten som är lite större än henne. Så då morrar och skäller hon gärna. Lyssnar rätt bra kommer till mig 8 av 10 gånger. Om 4-5 veckor ska vi börja valpkurs. ska bli skojj.

Kl
Idag har jag lagt handpenning på en liten Jack russel valp. Är så otroligt glad:). Det blir vår första egna hund och vi får hämta hem honom om ca 1 vecka.
Vi längtar alla 5 (mannen och de 3 barnen också).
Får återkomma med bilder, men jag tror han är den sötaste som finns!:love:

Åh vad härligt med en JRT! Jag har en och de är intensiva men fullständigt underbara! Lycka till och jag ser framemot bilder. :)

Jag och en kompis har iaf varit i mitt sommarhus och med oss hade vi vovvarna (förutom JR:en som var hos mina föräldrar). Min lilla valp Siv har roat sig kungligt. Gänget bestod av en pekingese/vavva, en norwichterrier och en liten lancashire heelervalp. ;)

Här är några bilder.
siv-scoody-048_93655721.jpg

Min kompis busar med Siv.
siv-scoody-047_93655868.jpg

En väldigt trött valp.
siv-scoody-059_93656547.jpg

Sen får Scoody vara med på en bild också eftersom hon är så underbar. ;)
siv-scoody-056_93656440.jpg

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka