Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ja ja får nog ta upp det här med väst igen med barnen, sonen använder gärna den då den sitter bättre på honom eftersom han är större.

Dottern tjatar om en rosa väst och vill absolut inte ha en blå. Såg en i den lokala ridsportsbutiken för 2400.... har försökt hitta begagnat men inte lyckats.

fast om det bara är färgen som är "felet" kan du lösa det lätt:) ameno hade bra förslag.

Kan varmt rekommendera den jag köpte. Minimal vikt, mjuk och stilren!

Senast ändrad:

kl
vad använder ni för sadlar till era små b-ponnys? Har en welsh på 114 och en son som behöver 16" är det helt hopplöst?

KL!

Uppdatering från oss. Idag har John tränat på att hoppa av Bamse och även hoppat för första gången! Han är så duktig!

imag0310_184189738.jpg

imag0320_184190058.jpg

imag0329_184190245.jpg

imag0330_184190714.jpg

imag0324_184190585.jpg

Hoppas ni kan se filmen: http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=10150468575726353&notif_t=video_tag

puttar upp den här gamla tråden med en URUSEL bild på mina döttrar till häst. Samma dotter på samma gamla ponny som synts både galoppera i snön och ridande i paddocken, nästan ett år mellan varje bild. Nu börjar hon bli i största laget för sin shettis, men med fötterna i stigbyglarna funkar det fortfarande bra.
Fotot är taget när jag själv satt till häst, det är underbart när barnen är så säkra i sadeln så man kan ta med dem ut i skogen och galoppera längs skogsvägarna!! :love:
IMAG0646_zpsd0dd7929.jpg

Minsta sonens ponny från de tidigare bilderna finns inte kvar längre :cry: men han har lyckats tjata sig till att den nyblivna treårshingsten är hans ridponny numera... OJ vad lycklig han är när han får rida på Koko, även om det inte riktigt ser så ut på bilden...
kokoeskil_zps02b1174e.jpg

vad härligt, det här är ju en tråd för mig som letar lite löst efter en ung ponny redan nu... kotten ligger i magen i ett par månader till men planerna är att skaffa en shettis under året eller så. (Bor på egen gård och har hästar redan)

*kl

Vi planerar ett plus under året och en barnponny ska definitivt införskaffas :love:

Jag har två D-ponnyer idag, den yngsta tror jag kommer bli en toppenbra barnponny när hon är lite äldre, är mycket vänlig till sinnet och vill gärna arbeta, är hemskt trygg i sig själv. Welshen kräver en rätt bestämd person så det beror ju på vad för barn man får :angel:

Jag har alltid velat ha en welsh mountain så vi får se vad det blir, är ingen direkt panik än :D

Kl
Jag har inga egna barn och så kommer läget förbli x antal år till, minst. Men jag har två små ponnyer som har varsin liten ryttare. Ryttarna är fyra och sju år, och är två systrar och familjen har hjälpt mig sedan hösten 2011 då barnen var 3 och 5 år gamla. Hela familjen så när som 12 åriga sonen är hästintresserade, mamman har haft egen häst när hon var yngre och ponnyerna gillar verkligen barnen. Det märks för annars hade de inte kommit galopperandes i hagen...

Balansen hos äldsta systern blev bättre när hon var ca 4 år, och det märks hos den yngre systern nu att hon börjar bli stadigare i sadeln.
Det är tävlingar och träningar på g, men på deras nivå och i deras takt. Äldsta systern vill tävla och då i hoppning och agility. Hon har tävlat innan på ena ponnyn och fick då flera rosetter och tyckte det var superkul.
Barnen gillar att sitta i sadeln lika mycket som i vagnen så när de är för gamla för att rida så hoppas jag de vill köra i stället. Den äldsta systern är helt säker på att det är hennes ponnyer båda två - och lite lillasysters. Enligt henne är det inte mina ponnyer alls utan jag arbetar med hennes ponnyer. :angel:
Barnen har inget ansvar för ponnyerna alls, utan det är föräldrarna som har ansvaret då de är i stallet. Men barnen leder ponnyerna själva, borstar, flätar, sopar och sist mockade 7 åringen ena boxen helt själv. Barnen hjälper till att fixa höpåsar och foderhinkar, kolla så vatten finns. De är i stallet en gång i veckan, ibland inte ens det. Ibland rider de, ibland inte. Nu finns det paddock men oftast vill de rida ute i skogen eller på ridvägarna. De har åkt i vagnen och även åkt pulka efter ponnyerna och det har varit väldigt populärt det också.

Det var en slump att familjen började hjälpa till med ponnyerna, men jag är så glad att jag har dem.

Men vilken rolig tråd!
Då får jag väl presentera min 6-åriga son och hans shettisprinsessa Felicia 15 år.
I3400735W274H324V20130313T162812Z.jpeg

I3399654W676H507V20130310T132502Z.jpeg

Sonen rider varannan dag och mockar på lördagar.
Felicia är gudasnäll att hantera men pigg och kan bocka när han rider.
Det går bra så länge jag leder. Sonen älskar sin "Flisan" och hon lämnar till och med sin lunch i hagen och kommer till honom om han går ut i hagen.
Det måste väl verkligen vara äkta kärlek från en mathungrig shettis sida? ;)

KL

Är vi förstora för att vara med??:confused:
Min dotter är 8, har en pensionerad ridskoleponny, Snobben. Världens bästa lilla gubbe :love: Kan vara riktigt sur att sköta om, men en klippa i ridningen! Han har gått hoppSM i sin ungdom.
Han ställer alltid upp på henne till 100%!
De har varit ute på några PaynJumper, alltid felfritt! Bild från senaste, 50 cm

snobbenrosett_zpsfbd9152d.jpg

Hon är gärna ute och rejsar barbacka :D Jag lånar svägerskans häst och rider med ibland.

Här hoppar hon barbacka, en länk man kan se utan att logga in på FB :p

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151489984198890&l=1482311994343576744

Vi köpte honom i slutat av augusti 2012.

Jättefint ekipage klart de kan vara med här !

Emiro, din son o hans ponny var ju bara för söta ihop :love:

+ emiro
Tack!:laugh:

Kl
jag är själv så himla glad i Snobben, älskar vara ponnyägare:love: Har haft en ryggskada men red på riktigt förra veckan för första gången på två år och det funkade!!
Nu är jag sugen på att skaffa en större ungponny jag kan rida till som passar dottern om något år :) Vi får se vad som händer!

Så gulligt med alla knatteekipage!!

Nu börjar gruset komma fram och Felicia ömmade lite så hon har fått skor fram.
Pyttesmå...Så gulliga att det inte är klokt..
I3401842W640H480V20130316T154405Z.jpeg

:love:
All heder till hovis som fick en ganska obekväm arbetsställning.
I3401841W640H480V20130316T154410Z.jpeg

:D

:rofl: jag känner igen det där! Jag klippte vår minishettis när jag var höggravid :D

Idag har vi varit på picknick i solen. Det var mysigt men blåste kallt.
I3402643W676H507V20130319T164849Z.jpeg

Vad har ni haft för er?

Åh så mysigt!! :love:
Här har det snöat så dottern åkte hem till en kompis och sover över :D

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar