Sv: Vi med små barn på små ponnyer!
Nu har jag inte läst alla inlägg men läste ett inlägg om en pojke som fått kommentarer i skolan..
Jag skulle vilja säga att ngt måste göras när det gäller grabbar och ridning.
Vår äldste son red tidigare och det gick så långt att han blev mobbad och sextrakasserad i högstadiet.
När vi fick veta så gick vi givetvis till både rektor men också till polisen.
Jag undrar varför i H-vete detta lever kvar?
Nu har han två småsyskon som är 6 och 8 år, de tycker det är roligt med hästar och jag har redan ont i magen över om vår minsting som är pojk ska få samma h-vete som äldste grabben. Vi har dock sagt att om minsta lilla kommentar kommer på förskolan/skolan så kommer vi gå in direkt och ta en diskussion med skolan och förälder till det barnet.
Vi har hästar hemma och vi har köpt en pensionerad liten b-ponny från ridskolan. De behöver inte ta ngt ansvar utan det var jag som köpte ponnyn, skulle de inte vilja rida så får jag arbeta honom i tom och lina samt han fyller en jättebra funktion som sällskap och lekfarbror. Att ha en liten ponny är alltid en tillgång tycker jag
Men är det så att de vill rida så får de också hjälpa till med allt runt i kring, ponnyn ska pysslas med också.
Nu tycker båda barnen att det är väldigt kul att hjälpa till så det är snarare jag som bromsar det lite.