Jag har haft sjukt billig stallhyra de senaste 4 åren, 2.000,- per häst i månaden inkl grovfôder, och halv pris juli - augusti pga betet. Så mitt budget nu när jag ska ha dom hemma är 2.000,- (eller helst mindre) för endast grovfôdret per häst/månad. Jag räknar inte heller in utgifter för att bygga stall/lösdrift då jag ser det som en investering i gården. Men el, underhåll och diverse redskap tillkommer ju när man har eget.
Lite tveksamt om jag kommer ha råd att ha lika många hästar framöver dock pga lägre inkomst... Så det blir spännande (och läskigt) att se om ett år hur mycket jag faktiskt spenderat utslaget per månad..... Hoppas ju kunna ha hästarna på gräs så mycket som möjligt, men kommer behöva köpa gödsel, etc, så det blir nog inte mycket billigare än hö ändå, i första omgång iaf...
Lite tveksamt om jag kommer ha råd att ha lika många hästar framöver dock pga lägre inkomst... Så det blir spännande (och läskigt) att se om ett år hur mycket jag faktiskt spenderat utslaget per månad..... Hoppas ju kunna ha hästarna på gräs så mycket som möjligt, men kommer behöva köpa gödsel, etc, så det blir nog inte mycket billigare än hö ändå, i första omgång iaf...