Veterinärvård evedensia

Man förhandlade även med en del personal som ville köpa vissa kliniker, men i slutänden så var den ekonomiska frågan som satte stopp. Hade Evidensia inte köpt upp hade dessa kliniker idag med all säkerhet varit nedstängda.
Jag tvivlat starkt på att all klinikerna varit nedlagda. Evidensa han säkert det bästa budet och kanske hade någon klinik lagts ner men att ingen velat försöka driva någon klinik exempelvis täby känns direkt otroligt.

Jag tvivlat starkt på att all klinikerna varit nedlagda. Evidensa han säkert det bästa budet och kanske hade någon klinik lagts ner men att ingen velat försöka driva någon klinik exempelvis täby känns direkt otroligt.

ATG Täby var en av de sista ATG-klinikerna att övertas, tillsammans med Boden, Gävle och Södertörn. Frågan är om någon annan ens ville köpa/driva dem faktiskt.

Vad är det jag ska svara på? Om du menar vem som annars skulle köpa om inte evidensia hade gjort det, så vill jag först och främst veta hur det faktiskt gick till vid uppköpet/övertagandet/sammanslagningen.

Vad alternativet skulle varit om inte Evidensia funnits idag, alltså som du ser det/önskar/tycker?

Sen så att de ursprungliga gick ihop som evidensia var av ekonomiska skäl.

Men de blev den gigant de är nu genom att köpa upp en massa andra kliniker. Tex nämnda ATG köpte de större delen av. Något som någon annan än evidensia kunde köpt. Men inte gjorde.

ATG Mantorp var till salu i ett par år nästan om jag inte missminner mig. Sen blev de till sist köpta av Evidensia och en av dåvarande klinikchefer från ATG blev klinikchef även i nya regin. Tre av huvudveterinärerna från tidigare regi fick nyckelpositionerna i nya regin. Klinikhovslagaren och majoriteten övrig personal blev också kvar på sina poster.

Det var väldigt stor oro från djurägare och skriverier i media under den långa tid ATG var till salu och annars skulle upphöra om ingen köpte, vad som skulle hända för djurägarnas del om så många kliniker stängde .

Edit: ser nu att den länkade artikeln redan beskrivit det :cool:

Senast ändrad:
ATG Täby var en av de sista ATG-klinikerna att övertas, tillsammans med Boden, Gävle och Södertörn. Frågan är om någon annan ens ville köpa/driva dem faktiskt.
Nej, Täby var väl inte så attraktivt iom att det inte var hemligt att Täby Galopp skulle flytta.
Även om ingen då visste exakt när så visste "alla" i hela norrort att Täby kommun förr eller senare ville exploatera marken.

Att det dröjde ett år innan de bytte ägare?

Jag vet bara att i Gävle var det oro över nedläggning just för att det var ont om intressenter som ville ta över och de blev lättade när Evidensia klev in.
Jag nämnde Täby som en attraktiv klinik som troligen inte skulle bli nedlagd när någon menade på att alla kliniker skulle blivit nedlagda om inte evidensa klivit in samt att jag höll för troligt att vissa kunde bli nedlagda. Gävle har jag mig veterligen inte haft någon åsikt om.

Jag nämnde Täby som en attraktiv klinik som troligen inte skulle bli nedlagd när någon menade på att alla kliniker skulle blivit nedlagda om inte evidensa klivit in samt att jag höll för troligt att vissa kunde bli nedlagda. Gävle har jag mig veterligen inte haft någon åsikt om.

Du svarade på ett inlägg som gällde samtliga. Med något om förhandlingar och andra alt.

Och nej alla hade knappast blivit nedlagda. Det har väl ingen påstått heller?

Däremot så kunde någon annan än evidensia köpt dem om så varit. Men det gjorde ingen annan vad gäller större delen av klinikerna, det var det det handlade om från början.

Vad är det jag ska svara på? Om du menar vem som annars skulle köpa om inte evidensia hade gjort det, så vill jag först och främst veta hur det faktiskt gick till vid uppköpet/övertagandet/sammanslagningen.

Men vad för information tror du att folk kan servera dig annat än att beskriva hur det var runt ATG (som du själv missat helt om jag förstår dig rätt) och länka till de generella illustrerande länkar som finns ?
Du kommer aldrig hitta ett enda företag som exakt kommer redovisa i en länk på internet exakt hur en affär /uppköp/försäljning såg ut och ffa inte budande kandidater liksom ? :confused:

Jag förstår inte hur du ens kan tro det /tycka att någon ska hitta alla svaren till dig i detalj annars tror du inte på vad folk försöker ge dig en bild av ? :confused:
Det handlar ju heller inte om att du själv inte är precis lika kapabel att googla /leta relevant info som någon annan här ? Du hittar ju länkar och källor och allt ypperligt själv utifrån tråden ?

Vad vill du liksom ? :confused:

Nej, Täby var väl inte så attraktivt iom att det inte var hemligt att Täby Galopp skulle flytta.
Även om ingen då visste exakt när så visste "alla" i hela norrort att Täby kommun förr eller senare ville exploatera marken.
Ah det tänkte jag inte på. Jag nämnde täby då det var en väletablerad klinik.

Min poäng var dock att det var orimligt att tro att ingen ville köpa någon klinik utan jag tror att många av klinikerna vart verksamma i en eller annan form med andra ägare idag.

Du svarade på ett inlägg som gällde samtliga. Med något om förhandlingar och andra alt.

Och nej alla hade knappast blivit nedlagda. Det har väl ingen påstått heller?

Däremot så kunde någon annan än evidensia köpt dem om så varit. Men det gjorde ingen annan vad gäller större delen av klinikerna, det var det det handlade om från början.

Jag svarade på inlägget med att jag inte trodde att alla kliniker skulle bli nedlagda då jag uppfattade det som sockerbit menade att det var så. Jag svarade aldrig att jag trodde alla kliniker skulle klara sig.
Man förhandlade även med en del personal som ville köpa vissa kliniker, men i slutänden så var den ekonomiska frågan som satte stopp. Hade Evidensia inte köpt upp hade dessa kliniker idag med all säkerhet varit nedstängda.

Jag svarade på inlägget med att jag inte trodde att alla kliniker skulle bli nedlagda då jag uppfattade det som sockerbit menade att det var så. Jag svarade aldrig att jag trodde alla kliniker skulle klara sig.

Oklart syftade från min sida där kanske, men läser noga förstår man att jag menar de kliniker där man hade personal som velat köpa men av ekonomiska skäl fått backa ur. Många av klinikerna låg ju ute länge dessutom...

Oklart syftade från min sida där kanske, men läser noga förstår man att jag menar de kliniker där man hade personal som velat köpa men av ekonomiska skäl fått backa ur. Många av klinikerna låg ju ute länge dessutom...
Ok då förstår jag, du protesterade dock inte mot min tolkning överhuvudtaget vilket kändes som ett tyst medhåll med min tolkning. Givetvis vet du bättre än jag vad du syftade på :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka