Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

N

navajo

Har under en tid gett min dv.scnauzer ett algmedel som skall hjälpa mot tandsten och dålig andedräkt. Nu är han sjuk, har fått stenar i urinblåsan och mår jättedåligt. Kan det höra ihop med algmedlet, det står att det innehåller mycket jod... :cry:

Sv: Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

Jod ger en ökad ämnesomsättning med hjätklappning, nervositet, viktnedgång och lös mage som vanliga och tydliga indikationer.

Vet inte hur det är med urinsten...

Jod kan säkert fresta på njurarna. Samtidigt vet jag att just dvärgschnauzern tyvärr lätt utvecklar urinsten.

Vad får hunden för ordination nu? Får ni byta foder? Hur gammal är han?

Fråga veterinären om algmedlet - det är nog det allra säkraste! :idea:

Hunden är 7 år gammal, och är nu ordinerad dietkost, pencilin och smärtstillande. I samband med detta fick han ont nånstans, vilket gjorde att han inte ville gå i trappor, hoppa in i bilen mm.Men en halv tablett morgon och kväll, och han är jättepigg. Vet. hittade ingen forskning någonstans, om jod till hund...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 193
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar