vet kostnader

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 836
M

milles mamma

hur kan vet ta olika mkt betalt för samma sak? tog ut vet i sommras när min val fick fång,det kostade 1230kr. sen fick mitt sto fång i oktober tog då ut en annan vet han tog 550kr för prec samma saker som den andra. hur kan dom få ha det så ig?? tycker det e konstigt att det ska vara dubbelt så dyrt hos en vet än en annan.....hur mkt brukar ni betala när vet kommer på besök??

Sv: vet kostnader

Det finns väl ingen kartellbildning och det får vi väl vara glada för?

När jag hade DV ute till min fångis tog han knappt 1000:- och då var det på jourtid, fredagskväll.

Det hänger ju lite på hur långt veterinären måste köra för att komma till dig, vilken tid på dygnet, hur lång tid besöket tar och vilka preparat som veterinären använder.

den vet som tog över 1000kr har ca 2mil till mej,det var vid 11:00 på dan,den som tog 550kr har ca 3-4mil till mej och det var vid 13:00. så det var inte på jour tid

dom gjorde samma grejor,tog puls,tittade på hur hästen rörde sej besöken tog ca 10min vid båda tillfällena.....

Veterinärerna har fri prissättning, så det är upp till var och en hur de debiterar.

Jag har inte kommit under 1000 kr för ett fångbesök.

(Visitation, rörelsekontroll, känna/klämma, injektion med bitta alt finadyne, recept utskrivet, om oläglig apotekstid lämnat ut några påsar, råd om skoning och eftervård)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 601
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 796
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka