"verbal hund" menas det ngt med det han "säger" ?

N

Nozer

Våran kille är väldigt verbal av sig.
Morrar/gnyr/ylar rätt mycket.
Inte högt eller störande på ngt sätt, utan mer som att han pratar.

Är det ngt han faktiskt säger med det. Eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet?
Tänker om hundar faktiskt komminucerar med hjälp av olika läten?

/Tobbe

Sv: "verbal hund" menas det ngt med det han "säger" ?

Det beror ju på vid vilket tillfälle han ylar, skäller osv. Men det kan ju som vid hemkomst betyda "va roligt att du är hemma " osv. Så det är inget fel med det. Har haft en hund som också "pratade" väldigt mycket. Men det kan som du skriver också vara pga av att h'n vill ha uppärksamhet. Är ingen expert på sånt, men de kan nog kommunicera med oss genom olika läten.

Familjens Pumi är väldigt "pratsam", jag tror inte att han vill något speciellt utan är bara en hund som gillar att höra sin egen röst.

Han sitter ofta och "pratar med" när man sitter och pratar med varandra eller i telefonen.

Min goldentjej är jättepratig av sig! Jag tycker bara att det är gulligt och ofta skrattar vi för hon låter så roligt (då pratar hon lite mer:rofl: ).

Det är bara trist att folk som inte är hundvana tror att hon är arg och morrar åt dem...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar