"verbal hund" menas det ngt med det han "säger" ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nozer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 917
N

Nozer

Våran kille är väldigt verbal av sig.
Morrar/gnyr/ylar rätt mycket.
Inte högt eller störande på ngt sätt, utan mer som att han pratar.

Är det ngt han faktiskt säger med det. Eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet?
Tänker om hundar faktiskt komminucerar med hjälp av olika läten?

/Tobbe

Sv: "verbal hund" menas det ngt med det han "säger" ?

Det beror ju på vid vilket tillfälle han ylar, skäller osv. Men det kan ju som vid hemkomst betyda "va roligt att du är hemma " osv. Så det är inget fel med det. Har haft en hund som också "pratade" väldigt mycket. Men det kan som du skriver också vara pga av att h'n vill ha uppärksamhet. Är ingen expert på sånt, men de kan nog kommunicera med oss genom olika läten.

Familjens Pumi är väldigt "pratsam", jag tror inte att han vill något speciellt utan är bara en hund som gillar att höra sin egen röst.

Han sitter ofta och "pratar med" när man sitter och pratar med varandra eller i telefonen.

Min goldentjej är jättepratig av sig! Jag tycker bara att det är gulligt och ofta skrattar vi för hon låter så roligt (då pratar hon lite mer:rofl: ).

Det är bara trist att folk som inte är hundvana tror att hon är arg och morrar åt dem...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 133
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 243
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Otherside
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka