Vem vinner PDA?

Sv: Vem vinner PDA?

Tex när han fick stryk av Steel Pepper. Det loppet borde han i mina ögon vunnit oavsett förutsättningar och form. Men som sagt det är min åsikt och som sagt missförstå mig rätt, jag tycker att det är en bra häst, men inte sååå bra som Nisse.

Nä, i Prix´d Amerique imponerade inte Opalen på mig, han var bra inte mer. Men han har som sagt vunnit en hel del och man kan ju knappast kalla den hästen för dålig!

Tex när han fick stryk av Steel Pepper. Det loppet borde han i mina ögon vunnit oavsett förutsättningar och form. Men som sagt det är min åsikt och som sagt missförstå mig rätt, jag tycker att det är en bra häst, men inte sååå bra som Nisse.

Absolut, det håller jag med dig om. Även om det kan knöka från tillägg borde han vunnit. Men så är det ju. Även den bäste kan förlora. Commander Crowe "borde" ju tex. verkligen ha vunnit senast, men fick stryk ändå.
Dock gör inte det honom till en sämre häst i mina ögon. CC alltså.

Nisse kommer aldrig få en häst som är så bra som Opalen igen. (Ja det vågar jag nog sätta hus och hem på). Så visst kan man förstå att han höjer honom till skyarna. Men jag förstår dig, absolut, menar inte att döma din åsikt. :laugh:

CCs prestation gjorde honom inte till en sämre häst men nog tycker jag att han var klen som förlorade, kungakronan halkade lite på sned.
Men självklart är hästar djur och jag har haft häst,både trav och rid som har förlorat lopp/tävlingar de borde ha vunnit så jag vet att det är tufft.

Och jag förstår att Nisse avgudar sin häst men ibland förlöjligar han sig själv.
I ett lopp som idag är det så mkt som ska stämma, inte ens om man har världens bästa häst kan man lova seger. Och när man sen blir hedersam femma med en häst som helt klart inte gör sin bästa prestation och skyller på massa annat så tycker jag man gör bort sig. Varför inte säga "Det var fantastiskt gjort av honom att vara 5a i världens största lopp trots att han inte var helt på topp" Det hade funkat bättre på mig. Men så är jag också otroligt känslig för folk som inte är ödmjuka.

Nej jag också och jag tyckte att det var såå skönt att den där Nisse kom ner på jorden, el ja det gjorde han väl inte fast han borde ha gjort det.

Håller med dig och det har inget med avundsjuka att göra.
Han var ett svin mot den första som hjälpte honom med hästen som gjorde honom till den han är idag. Jag gillar inte Nisse alls. Hade varit roligare om DÅ O haft hästen han låter inte sina framgångar stiga honom åt huvudet.

Vad hade han för förklaringar till Opalens lopp? Jag hörde aldrig några kommentarer efter loppet.....

Ja nu kommer jag inte i håg exakt men det hade gått så för långsamt i loppet bla.

Han sa att bla att de andra hästarna gick snabbare helt enkelt på upploppet o att de var bättre...tyckte inte att det lät som en bortförklaring

Då hörde vi inte på samma intervju för när jag hörde sa han att det gick för sakta och sen var han ju faktiskt inte så långt i från tvåan.
Och det kanske han inte var men han tappade ju på de hästar som kom bakifrån också och de hade ju gått i samma tempo som Opalen.

I mina ögon har hästen gjort 2 bra lopp PDA förra året och Creterium de vitesse(hur de nu stavas:confused: de loppet han vann) förra året vad har han gjort annars?
Vunnit massa billiga shit lopp i Italien med mycket pengar i. Hästen har inte gjort ett enda bra lopp i Sverige sen hästen var 3-4 år. Det är ingen dålig häst men han är ingen Victory tilly vilket många verkar tro. Hästen går inget hemma i Sverige varför?
Min åsikt är att han inte går här för man får göra mycket mer med hästarna i Italien och Frankrike än i Sverige. De som är olagligt här är lagligt där. Jag gillar inte Nisse vilket jag tidigare sagt men hästen är det inget fel på.
För att jag skulle ändra min uppfattning om hästen skulle han få gå i Sverige och vinna/göra det riktigt bra i ett antal lopp mot de bästa hästarna i Sverige (Elitloppet:love: Olympia travet, Jubileums pokalen bara för att nämna några). Jag tror inte att hästen duger här och det vet Nisse om därför håller han sig borta härifrån. Min åsikt och så är den. :D

Sa jag att du sagt det då?

Jag skrev bara att Opalen inte impade på mig i PDA!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka