Vem vinner PDA?

Sv: Vem vinner PDA?

Tror jag med.

*KL*
Va de bara jag som tyckte Opalen var blek??:grin:

Man kanske kan tycka att han borde ha kommit längre fram med det lopp han fick. Samtidigt tycker jag inte man kan förringa en 5:e plats i världens största travlopp. Han fick stryk av mycket bra hästar så.....

Jo men snälla nån han tog ju inget alls jag trodde han kunde blivit 2a-3a med ett näst intill helt perfekt lopp. Synd att Örjan skulle in i gröten med Triton :( men nu vet dom att han inte kan gå volt i Frankrike heller hoppas han får vinna Prix de France istället:idea::angel:

KL
Missade båda tv sändningarna:cry:. Är det någon som vet var man kan se hela resultatlistan???

Nej jag också och jag tyckte att det var såå skönt att den där Nisse kom ner på jorden, el ja det gjorde han väl inte fast han borde ha gjort det.

Hoppas det. Blev så sur på mig själv när jag kom ihåg att det var i dag och jag hade missat båda sändningarna. Suck.

Nej jag också och jag tyckte att det var såå skönt att den där Nisse kom ner på jorden, el ja det gjorde han väl inte fast han borde ha gjort det.

Äsch, du är bara avundsjuk för att de är så framgångsrika, Nisse och Opalen. :grin:

Då skulle jag avsky många isåfall. Jag unnar ödmjuka, trevliga människor all framgång men en gubbe som den som bara skryter och påstår sig ha världens bästa häst och som inte ens kan erkänna att hästen var mindre bra utan att det berodde på hundra andra saker, sånt tål jag inte nej.
Sen må han ha tjänat massa pengar men han har inte gjort mkt som har impat på mig.

Sen må han ha tjänat massa pengar men han har inte gjort mkt som har impat på mig.

Oj, jäklar vilka höga krav du måste ha för att nåt ska impa på dig då.:cool:

Det där tycker jag är fel. Att inte kunna erkänna att någon är duktig bara för att man ogillar hästens tränare. Herregud, det finns väl INGEN som kan säga att Opalen inte har gjort det bra. Det är ju bara löjligt. Att han var svagare idag gör ju inte honom dålig.
Då är det inte många travhästar som gjort det bra inte....

Det har inget att göra med Nisse att jag inte är impad av hästen. Men för mig är det svårt att förstå en hästs storhet som vinner lopp borta i Italien men som inte har gjort något i Sverige på länge. Och visst är han väl bra men inte sååå fantastisk som Nisse ska ha det till.I ledning visst men bakifrån är han inte så mäktig.

Det har inget att göra med Nisse att jag inte är impad av hästen. Men för mig är det svårt att förstå en hästs storhet som vinner lopp borta i Italien men som inte har gjort något i Sverige på länge. Och visst är han väl bra men inte sååå fantastisk som Nisse ska ha det till.I ledning visst men bakifrån är han inte så mäktig.

Jag är ruggigt imponerad av ALLA hästar som lyckats skrapa ihop 18 mille på sitt konto iallafall. Sen att tränaren inte kan erkänna att hästen hade en dålig dag eller vad det nu kan vara, det är ju en annan sak.:)

Nisse väljer att gå ut i de större loppen ute i Europa och jag kan inte säga annat än att mannen vet hur man matchar en häst. Att han klarar sig därute säger ju bara att han är ännu bättre. Men visst skulle det vara roligt att få se mer av honom i Sverige. :)

(Han går förresten bra bakifrån också, i de lopp jag sett iaf. Han har en ruggig speed)

Nisse har matchat bra för att tjäna bra pengar och visst är man bra om man vinner 18 miljoner men ändå lite svårt att ta en häst till hjärtat som tjänar stora pengar i Italien men som inte tar ner snabbloppare här hemma.

Vilken häst tror ni kommer att vinna Prix´D Amerique i morgon då?

Jag tror att Meaulnes du Corta eller Offshore Dream tar hem det hela.
Hoppas förstås på att Triton Sund är på topp och kan vara med där framme, men kan han verkligen mäta sig med "grodätarnas" hästar?

Jag sa ju det! Och Meaulnes Du Corta vann!

:banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Nisse har matchat bra för att tjäna bra pengar och visst är man bra om man vinner 18 miljoner men ändå lite svårt att ta en häst till hjärtat som tjänar stora pengar i Italien men som inte tar ner snabbloppare här hemma.

Ääää, nu får du ge dig. Opalen har vunnit ALLA snabblopp utom ETT som han varit med i här i Sverige.
Han har ju för fasen bara startat 4 gånger i Sverige på 2 år.....
Och han har slagit hästar som Triton, Order by fax, Skogans Joker, Calvin Capar, Giant Superman etc etc etc här hemma flera gånger.

Man ser det man vill se heter det väl. ;)

Krama om honom lite nu.

Vad var det som skiljde i tid mellan 2:an och Opalen....? Typ Nada!
Tycker att han får godkänt ändå! :)

Nej jag ger mig inte för det här är min åsikt. Jag säger inte att det är en dålig häst men JAG tycker inte att han är så imponerande som andra tycker.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka