Vem vill ni dejta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem vill ni dejta?

För er som har nära till stockholm så kommer han att berätta om sinna galopp-upplevelser på ungdomsmötet den 24e Feb. på Täby Galopp!!!

Fanfanfan -.-
Gud avskyr mig, helt klart. Eller så har jag bara en dålig kalender.
Hade velat gå men självklart åker man till Åre då -.-
*hata skidor*

Senast ändrad av en moderator:

Åhh jag vill också vara med varför var jag tvungen att åka bort just den helgen ???
:confused:

Är ni med på Täbygalopps ungdomsförenings (TUT) mailinglista? Dels hade ni fått info om mötet redan för en månad sedan… Dessutom finns det ju där chans till att arrangera fler föreläsningar med personer som kan ha något givande att dela med sig av…

Nej, visste inte ens om att det existerade ngt sådant som TUT.
Dammit, hade gärna velat vara med och bilda den där ungdomsföreningen ^^

Senast ändrad av en moderator:

Nej, visste inte ens om att det existerade ngt sådant som TUT.
Dammit, hade gärna velat vara med och bilda den där ungdomsföreningen ^^

Brukar du aldrig vara inne på Ung Galopp eller Täby Galopps hemsidor?
Jag rekommenderar dem varmt!

Det enda du behöver göra för att komma med på TUT-listan (Täbys Ungdoms Team) är att maila ditt namn, personnummer och din mail som du vill ha månadsbrev och allmän info till. Du kan faktiskt till och med PMa det till mig... =) Men jag rekommenderar att du går in på www.unggalopp.nu och klickar i högerkant på ”Täbys Ungdoms Teams – månadsbrev” Där står det lite om vad det rör sig om, och där finns min mail som man anmäler sig till...

Så fort jag får dina uppgifter så skickar jag både januari och februaris nyhetsbrev till dig!

Wiie, jag kan nog komma after all då jag bestämt mig för att övertala mamma om att låta mig åka tåg till Åre på söndag istället :)

hih hoppas ni kommer få det trevligt på mötet.
men jag får månadsbreven så jag antar att jag är med på listan.
aja vi kanske syns på sprotlovsveckan

Criquettes pappa, Alec Head, var en av de största tränarna en gång. Jag jobbade hos honom ungefär när dom bytte ut dinosaurusarna mot hästar :D

Jag var aldrig så inne på fransmän, hängde mest runt med ett gäng engelsmän. Vi kallade oss "international playboys" och "playgirls" och hade jätteroligt.

Kommer i håg två frassar som jag gick ut med. Den ena verkade jättetrevlig men han visade sig vara en riktig gris så det blev bara en gång. Men maten var god....

Den andra var gullig, har glömt vad han hette också... Men vi var i alla fall i Creil och åt och sen stannade vi och pussades i hans lilla sportbil en bit in i skogen. Tyvärr hade han lyckats parkera i en lerpöl så vi kom inte loss och fick gå hem igenom ösregnet sjungades "Singing in the rain". En riktig höjdardejt men sen blev det inte så mycket mer för min franska var ganska kass och han pratade ingen engelska alls. Men jag har sprungit in i honom i bland under årens lopp och vi har alltid hälsat lite extra och skrattat;)

Vad hette er "travelling head-lad"? Undrar om det är samma som när jag jobbade där? Han var jättetrevlig och inte alls jobbig som en del andra kan vara:eek:

kanske lite senta o svara men headlad hos C.H-mareek heter Paskal. inte säker på efternamnet. Alec brukade komma till stallet ett par ggr månad o kolla in oss arbetare o hästarna som han har. Trevlig man! men snacka om att alla har stor respekt för honom, ingen i hela stallet rökte på pollarna när han var där o tittade:) hehe:rofl:
alla jobbade på mera och vi fick oftast gå i olika grupper med pollarna så han kunde se sina hästar gå en snabb canter, o inte störas av dom andra i ledet.

Herregud, gå på en galopptävling och fota själv kanske? :cool:
Jag tror Sofia har bättre för sig än att skicka ut bilder till desperata hästtjejer :smirk:

Jobbar du fortfarande hos Criquette? Jag jobbade egentligen inte hos M. Head utan med hans hästar som tränades av M. Dattesen. Alec tränade åt M. Wertheimer och Dattesen stod för familjen Heads egna hästar. Skumt upplägg men så var det. Vi hade stallet vid huset där Alec bodde och han tränade på andra sidan stora vägen i det stallet Criquette har - eller hade när jag var där senast för 10 år sedan. Tiden går...

M. Dattesen var ungefär 117 år gammal och han red en hack som var ungefär lika gammal. Han hade en hård rottingkäpp han bankade ömsom hästen ömsom lärlingarna med. Men han var jättegullig mot mig och jag fick alltid rida fina hästar. Vår head-lad var engelsman och hette Perkins, han gillade också mig och var ganska sur på en del av de franska killarna så jag hade det jättebra.

JP - vad han nu hette - var vår travelling head lad och när jag var i Chantilly för så där 10 år sedan var han hos Criquette. Jag och min fd var uppe i stallet och hälsade på och dom bjöd oss på skjuts till Longchamp på Arc-dagen.

Oh, nu längtar jag tillbaka.:cry:

Fan vad taskit av Isola Sofia att inte skicka bilder på honom till mig när hon hade:mad:

Sofia arbetar med att fota och bygga hemsidor, så hon kan inte bara ge bort bilder till höger och vänster! Ung Galopp betalar för att använda bilderna. –du kan säkert köpa bilder om du vill...

Tänk på att ni inte har upphovsrätt till de bilder ni lägger upp här på forumet från isola racing. Det står klart och tydligt att man skall be om tillstånd. Så jag tycker Sofia varit bussig som låtit er använda dem över huvud taget!!!

Var snäll och inte klanka ner på någon som trotts allt försätt dig med massor med Ivan-bilder!

Snyggast av alla är Niklas Lovén. Åtminstone tycker jag det. Ligger inte riktigt för mig med killar som är runt 160 cm och väger 50 kg...

Jobbar du fortfarande hos Criquette? Jag jobbade egentligen inte hos M. Head utan med hans hästar som tränades av M. Dattesen. Alec tränade åt M. Wertheimer och Dattesen stod för familjen Heads egna hästar. Skumt upplägg men så var det. Vi hade stallet vid huset där Alec bodde och han tränade på andra sidan stora vägen i det stallet Criquette har - eller hade när jag var där senast för 10 år sedan. Tiden går...

M. Dattesen var ungefär 117 år gammal och han red en hack som var ungefär lika gammal. Han hade en hård rottingkäpp han bankade ömsom hästen ömsom lärlingarna med. Men han var jättegullig mot mig och jag fick alltid rida fina hästar. Vår head-lad var engelsman och hette Perkins, han gillade också mig och var ganska sur på en del av de franska killarna så jag hade det jättebra.

Oh, nu längtar jag tillbaka.:cry:

Ja jobbade med Perkins barnbarn, charles.. Hans morfar(headlad du hade) han va en av deras bästa headlads fick ja höra, han jobbade även för mmd head ett tag. som ja förstått det har mmd.Head tagit över stället där alec tränade. Det är det som ligger mitt emot lägenhetsområdet. Ne ja jobbar inte kvar, ja pluggar upp lite saker för att sen söka högskola, men kanske åker tillbaka och jobbar i sommar, tjänade ganska fint hos henne i frankrike och sen är ju faktiskt träningsmöjligheterna otroligt fina och bra. Jag är lite knluven för jag vet inte om ja vill åka till chantilly eller newmarket över sommaren.

men om ja ska hålla mig till trådens inriktning och säga nått om jockeys vill ja bara lägga ett litet inlägg om Ronan Thomas i frankrike, en as trevlig kille. Men det finns ju andra utanför löpen som oxå e trevliga, som dom franska jockey agenterna:) hehe...jennie eller va säger du?:rofl:

ABSOLUT!!! Det är de som är det fina med Frankrike, tycker man att jockeysarna är för små och tränarna för...hmm aa iaf... så finns det en helt ny kategori! Agenterna är defenitivt något att rekomendera, dom är oftast väldigt trevliga ;)

argentinare, vilka filurer dom är måste ja få säga, men vilka charmisar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 468
Senast: mumin
·
N
Övr. Grenar Efter som detta forum når ut till en allt bredare publik så kom jag på att vi skulle kunna diskutera de obligatoriska genomgångar som...
2
Svar
23
· Visningar
3 843
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar