Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen vill jag inte att det ska gå för länge eftersom att han nyss haft magsår, så det vore jättetråkigt om han fick tillbaka det.
Det här kontraktet använde jag sist jag hade häst ute på foder:
FODERVÄRDSAVTAL
Mellan undertecknade parter har denna dag träffats följande avtal:
Fodervärd
Namn:
Personnr:
Adress:
Postadress:
Telefon:
Hästägare
Namn:
Personnr:
Adress:
Postadress:
..........
Villkor
......
-I det fall hästens skick avsevärt försämras under avtalstiden beroende på oaktsamhet eller bristande skötsel skall fodervärden ersätta den därigenom uppkomna skadan.
......
Undertecknande
Följande avtal, som upprättats i två likalydande exemplar, där parterna fått varsitt, godkännes härmed:
Ort och datum:_________________________________
Jag har lånat en stor del av ditt kontrakt då jag tyckte det var tydligt och bra. Dock funderar jag över meningen som jag rödmarkerat ovan. Vem avgör om hästens skick har försämrats? Vad är "avsevärt" och hur mycket skall ersättningen vara i så fall? Kan man specificera detta kanske?
* Ägaren ska se till att hästen är nyverkad innan hästen lämnas till fodervärden. Med nyverkad menas högst 2 veckor innan lämnandet. Om inte detta görs debiteras en avgift om 1000 kr till fodervärden.
Liten miss kanske?
Tror inte fodervärden vill betala 1000 kr för att att du inte lämnat den nyverkad....
Är nog ingen miss, avsikten är att fodervärden ska få 1000 kr ifall hästen inte är nyverkad vid ankomst, så att fv kan använda pengarna till att få det gjort.. låter ganska vettigt tycker jag..