Det är tydligen sergel som har hand om telias krav på nå vis.. som jag förstått det som..
När man inte betalar Telias räkningar, lämnar de vidare till Sergel för inkasso.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är tydligen sergel som har hand om telias krav på nå vis.. som jag förstått det som..
Och kostnaderna ökar väl rätt fort i och med det och läggs på skulden, så istället för att strunta i att betala, att direkt bestrida med hänvisning till att någon annan beställt i ens namn, visa polisanmälan, så har man satt sig i en riktigt dålig sits och att försöka göra det nu, flera år efteråt och få dem att 1) tro på det och 2) avskriva något är nog en ren omöjlighet.När man inte betalar Telias räkningar, lämnar de vidare till Sergel för inkasso.
Jag har under mina 8 år inte sett någon Telia räkning i detta ärende, men mycket möjligt att det gick dit då innan jag kom in i bilden..
Ja givetvis är det så, skrev jag inte det i första inlägget?Om du inte var med vid tillfället för bedrägeriet, är det ju troligen innan du kom in i bilden.
Jo men detta skedde kanske ½-1 år innan jag kom in i bilden.
Ja, då har det ju självklart gått vidare till inkasso om han inte betalt.
Ja jag vet inte om han inte betalade direkt, har för mig att han hade den där skulden på avbetalning redan när vi träffades men kanske inte.. Kanske tog han tag i den då och isf är det ju inte konstigt om det gick till inkasso. Jag ska be honom kolla upp det där, om det går att få telia att ta tillbaka de så han inte får så mycket ränta..
@Julienne jag har dessutom sätt väldigt fula avbetalningsplaner från inkasso. Personen har betalat på skulden i 6 år utan att skulden i sig blev mindre. Det enda som betalades var ränta så trots att det betalats stora summor till inkasso så krympte inte själva skulden.Jag tror inte du förstår. Han har inte betalt. Den har gått till inkasso. Han har gjort en avbetalningsplan med inkassobolaget.
Så länge skulden kvarstår rullar räntan på.
Jodå jag förstår. Ja det är med sergel han har avbetalningsplan med. Och jag tror han har fått räntan fryst.Jag tror inte du förstår. Han har inte betalt. Den har gått till inkasso. Han har gjort en avbetalningsplan med inkassobolaget.
Så länge skulden kvarstår rullar räntan på.
Ja jag tror jag får skicka honom dit faktiskt...! Jag tror dem har fryst räntan dock men ändå..@Julienne jag har dessutom sätt väldigt fula avbetalningsplaner från inkasso. Personen har betalat på skulden i 6 år utan att skulden i sig blev mindre. Det enda som betalades var ränta så trots att det betalats stora summor till inkasso så krympte inte själva skulden.
Skuldsaneringen var till stor hjälp i kommunikationen med inkasso.
Jajamen... Helt galet.. och ännu är det mycket kvar, hur mycket vet jag inte då sergel är så konstiga med ärenden..Men ... har han betalt 600 i månaden i 8 år? Det blir ju över 57 000 kr!
Uppenbarligen betalade han aldrig till Telia, men varför tog han inte tag i det redan första gången det gick till inkasso?
Jösses. Det låter ju inte klokt.Jajamen... Helt galet.. och ännu är det mycket kvar, hur mycket vet jag inte då sergel är så konstiga med ärenden..
För att han mådde dåligt under den perioden och orkade inte ta tag i något alls.. Han fick skulder på flera ställen då som han fick lida av länge sen och några hänger med ännu.. Men det kan jag ta, det är han som fuckat upp det och det är ju detta också på ett sätt men han hade ju inte ens fått dessa räkningar på egen hand så att säga...
Telia har öht. ingenting med ärendet att göra längre, dom överlät den obetalda skulden till inkassobolaget när inte avtalet fullföljdes vilket är helt rätt. Börja med att få honom att samla ihop all dokumentation i fallet och sen boka ett personligt möte med någon på inkassobolaget som har hand om ärendet, man måste börja nysta nånstans.Jag ska be honom kolla upp det där, om det går att få telia att ta tillbaka de så han inte får så mycket ränta..
Nej det är det inte heller i mina öron..Jösses. Det låter ju inte klokt.
Telia har öht. ingenting med ärendet att göra längre, dom överlät den obetalda skulden till inkassobolaget när inte avtalet fullföljdes vilket är helt rätt. Börja med att få honom att samla ihop all dokumentation i fallet och sen boka ett personligt möte med någon på inkassobolaget som har hand om ärendet, man måste börja nysta nånstans.
Sergel är inte konstigare än någon annan, däremot har inkassobolagen lärt sig att utgå från att folk ljuger till höger och vänster numera. Det enda som gäller är fysiska bevis.hur mycket vet jag inte då sergel är så konstiga med ärenden..
Nej det tror inte jag heller.. men han får liksom fakturor på olika ärendenr från månad till månad och därför vet jag inte hur mycket skulden är kvar på.. Och inte heller hur många ärenden det finns.. Men det kan han säkert se på deras sida om han loggar inSergel är inte konstigare än någon annan, däremot har inkassobolagen lärt sig att utgå från att folk ljuger till höger och vänster numera. Det enda som gäller är fysiska bevis.
Men boka ett möte då som jag sa, då får han ju svart på vitt och förklaring på vad som hör till vilket ärende och vem vet, med polisanmälan och dokumentation kanske ärendet skrivs ner eller skrivs av helt. Testa, det kostar inget.Nej det tror inte jag heller.. men han får liksom fakturor på olika ärendenr från månad till månad och därför vet jag inte hur mycket skulden är kvar på.. Och inte heller hur många ärenden det finns.. Men det kan han säkert se på deras sida om han loggar in