Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din egna ras har stora hudproblem, vem är du att skälla på andra?![]()
Nu finns hon redan det lilla livet men du kanske tycker att vi ska avliva henne eftersom hon Kanske drabbas av någon sjukdom eller???
När ni väljer att köpa en hund där man och ni redan innan vet om genetiska defekter, då är också ni med att skapar en marknad för dessa djur. För varje såld valp skapas efterfrågan på en till.
Lite på samma sätt som leopardpälsen som redan hänger i butiken.När den säljs skapas en efterfrågan på ytterligare en päls.
Jag tycker att avel på i det här fallet dessa hundar är djurplågeri.
vad för jämförelse/ undersökning av ryska pälsrävar?
. Jo,jo jag vet att vissa har mer problem än andra o peien tillhör dem med många fel.
Jag vet också att det bedrivs ett tämligen seriöst avelsarbete med att få bort många av "felen", och där har det nog hänt en hel del under de sista åren. Det är svårt att hitta färsk statistik.
Vår hund kommer förhoppningsvis att växa i de flesta av sina skrynklor men några ska hon förhoppningsvis få ha kvar för annars är hon ju ingen pei
Och precis som marieka skriver så måste man fortsätta med aveln för att kunna föra den framåt,och sedan får man väl hoppas att de som avlar tar sitt ansvar o sållar bort de individer som inte passar in (gäller alla raser!)
Rynkorna är allvarliga i sig, allvarliga rynkor ger inflammationer i vecken. Just på den här rasen är det allvarligare än så eftersom rynkorna beror på en defekt som gör att huden inte alls fungerar normalt utan bla producerar en massa slemmigt gegg som ger problem om man inte håller efter det hela tiden.
PL
Veras rynkor är inte stationära utan "rör" på sig hela tiden så det är nog inte så lätt att det blir infektioner mellan dem.
MrsScabtree: s hund är om jag inte missminner mig rätt så till åren kommen, Westiens hudproblem har uppstått de senaste åren. MrsScabtree har dessutom själv skrivit flera gånger att hon aldrig skulle köpa en Westie idag med tanke på den dåliga statistiken för hudproblemen.
Din egna ras har stora hudproblem, vem är du att skälla på andra?![]()
Hur många Peiar har du träffat, egentligen?? Veras rynkor är inte stationära utan "rör" på sig hela tiden så det är nog inte så lätt att det blir infektioner mellan dem. Någon "kleggig massa" har jag inte sett till öht,däremot så slabbar de när de dricker så man måste hålla torrt under hakan på dem så det inte blir irritationer där, men det är inte någon ärftlig genetisk deffekt,förutom slabbandet då möjligtvis.![]()