Vem är skrynkligast......?

arna

Trådstartare
Vem av oss är skrynkligast? Gammelmatte eller Vera???

Nu har hon bott hos oss en vecka och har tom växt i halsbandet,jösses vad det går undan!
Passar på att önska en God Jul o ett trivsamt Nytt År!/L-som har önskat sig antirynkcreme i julklapp:D

Sv: Vem är skrynkligast......?

Åhh, en Shar pei, min nya absoluta favorit. Du är väl inte skrynklig i jämförelse?

Men jösses så söt :love:
Hon ser nästan ut som en skrynklig liten sälunge i famnen på gammelmatte :)

*raderat* Kom på att man ska vara snäll nu när det är jul........

Senast ändrad:

I juletider finn ingen anledning till hyckleri. Jag anser att den rasen inte tillför något mer än en massa fel. Men jag har sagt det förut, här på Buke så kan man visa vilka hemska raser som helst med tusen fel...bara den är renrasig och alla ojjar sig över hur bedårande söt den är. Men nåde den som visar sin femvägskorsning. Då säger ingen: guuud så söt den är utan: vad ska du med den till ?

I vad ligger skillnaden ?

Jag har då aldrig klagat över någon vare sig hund/katt/häst eller människoras/korsning här på buke!
Nu finns hon redan det lilla livet men du kanske tycker att vi ska avliva henne eftersom hon Kanske drabbas av någon sjukdom eller???
Hon har friska o krya föräldrar som är testade både högt o lågt,men sjuka kan väl alla bli.
Är du insatt i Shar peiens avelsprogram eller? Vore intressant att höra va du baserar dina antaganden på-hörsägen eller fakta?/L

Hmm, Ja visst jag kan hålla med om att aveln har gått lite väl långt ibland.. Men nu finns det raser som tex Shar-Pei då får vi ta vårat ansvar och se till att det bedrivs god avel på dem.
Finns så mkt konstiga raser och okonstigaraser som e sjuka idag. Shäfer som inte längre kan användas som brukshund.
Sen är det inte bara fysiska defekter hundar kan ha, Har träffat på ett antal hundar som inte vart som dem ska i psyket pga av mysko avel och d har inte vart ovanliga hundar utan snarare vanliga. Vet inte hur många jämthundar jag träffat på som vart riktigt läskiga i psyket och varit tvungna att tagits bort.

Kanske va en utvikning i tråden men men

I juletider finn ingen anledning till hyckleri. Jag anser att den rasen inte tillför något mer än en massa fel. Men jag har sagt det förut, här på Buke så kan man visa vilka hemska raser som helst med tusen fel...bara den är renrasig och alla ojjar sig över hur bedårande söt den är. Men nåde den som visar sin femvägskorsning. Då säger ingen: guuud så söt den är utan: vad ska du med den till ?

I vad ligger skillnaden ?

Nu är du bara löjlig, rasen Shar Pei har faktiskt diskuterats i ett flertal trådar utöver denna ( samt fler andra renraser )

Jag har min åsikt om rasen, men jag anser inte att jag hycklar bara för att jag inte vräker ur mig det i en bildtråd som lagts ut av användare som äger en sådan hund.

prövat antirynkkräm :idea:
tycker inte den rasen är fin för fem öre men din hund ser ut att ha charm och en uppsyn som väger upp det. den ser nästan lite söt ut :)

Vilken perfekt liten julklapp! det är bara att paketera in och skicka hit henne!:D
Då hade jag istället för att sitta här på buke och läsa alla negativa inlägg kunnat gosa med rynkisen!:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 285
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 067
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V