Vegetarisk mat

Mirre

Trådstartare
Känner att vi måste börja äta bättre här hemma och tänkte införa mer vegetarisk mat. Men har dålig koll på vad man kan göra, yngsta sonen är rätt kräsen och inte så förtjust i grönsaker. Så tänkte att en tråd för tips, inspiration och recept med vegetarisk mat vore bra :D Finns kanske fler här som kan ha glädje av den också :)
 
Känner att vi måste börja äta bättre här hemma och tänkte införa mer vegetarisk mat. Men har dålig koll på vad man kan göra, yngsta sonen är rätt kräsen och inte så förtjust i grönsaker. Så tänkte att en tråd för tips, inspiration och recept med vegetarisk mat vore bra :D Finns kanske fler här som kan ha glädje av den också :)

Tråden @mandalaki tipsade om är mycket bra!

Gillar sonen tacos? Isåfall kan du mosa kidneybönor med tacopulver och vatten (mindre mängd vatten än vanligt dock) och ha istället för köttfärs. Mycket gott :)
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 487
Senast: Pilot
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 428
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 008
Senast: Shilton
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 017
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp