P
prallan
Sv: "Veckans ekipage" på ridskolor
Har du läst TS inlägg nr 1?? Minst ett barn mår dåligt av upplägget, det räcker.
Har du läst TS inlägg nr 1?? Minst ett barn mår dåligt av upplägget, det räcker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Om man inte vet kriterierna som ligger bakom så kan man inte heller bedömma om det är bra eller dåligt.
Det kan ju lika gärna vara så att ett kriteria är att man gjort något som man varit lite rädd för men man vågade ändå prova? Eller att den som är "snällast" mot sin häst blir utsedd?
Ibland drar buke igång på alla cylindrar utan att ha fullständig bakgrundsinformation. Att ta reda på fakta innan man sätter igång en diskussion kan vara bra.
Nu vet jag inte ett skit om nämnda ridskola och därför tänker jag inte lämna någon åsikt om huruvida systemet är bra eller dåligt.
F Att då instruktören bestämmer att dess elever ska tävla mot varandra utan att vare sig deltagare eller föräldrar har tillfrågats tycker inte jag är rätt alls.
Fast som sagt.. eleven mådde ju jättebra när hon själv blev utnämnd..
Så om minst ett barn mår dåligt av något upplägg i hela världen så måste det ändras?
Nu kanske merparten av barnen mår dåligt, det är lätt att gissa att måendet och glädjen i gruppen står i relation till hur ofta man vinner. Till skillnad mot ett fotbollslag som har matcher så delar inte alla glädje/sorg över resultatet, kompisarna blir konkurrenter inte tävlingskompisar.
Väger det upp alla gånger hon inte blivit utnämnd? Och om hon inte råkat ramla av kanske hon inte blivit utnämnd alls denna terminen.
Nej men jisses vad hemskt att behöva bli glad för att någon annan vinner en utmärkelse, ärligt talat så kan det väl knappast vara så hemskt att lära sig att någon annan än en själv faktiskt kan vara duktig på något och bli glad för den personens skull istället för att börja lipa?
Och framförallt, fyller en veckotävling någon som helst funktion när folk inte vet vad de tävlar om? Jag kan förstå om man vinner en hopptävling eller rykttävling men inte en opreciserad tävling där man inte vet vad som krävs för att vinna.
Fast det vet du ju inget om.. inte någon annan här i tråden heller.. det enda vi vet var att en unge började gråta för att någon annan vann en utmärkelse och blev lycklig när hon själv vann den.. för mig låter det bara som den vanliga missunnsamma skadeglädjen