Vattkoppor

Zaria

Trådstartare
Igår vaknade Hampus med 40 graders feber och små utslag över hela kroppen, hundratals små icke upphöjda prickar över hela kroppen. Idag är han feberfri men prickarna finns kvar.

Jag trodde det var vattkoppor vilket dagis också trodde på då nästan alla barnen haft det nu sista tiden utom Hampus.

Men när skall de små prickarna bli koppor? Blir alla prickarna till koppor? I så fall blir det ju bara ett stort sår av hela Hampus :eek:

Idag är han som vanligt, feberfri men med prickarna kvar som sagt, hur lång tid tar det innan man ser vad det är, eller finns det andra sjukdommar som ger samma symptom?

(Hampus fyller 2 år i sommar)

mvh Zaria
 
Sv: Vattkoppor

Tack, nu börjar prickarna gå bort eller dyl, de synd men är inte så röda som igår, helt skumt ju.

kan det vara något annat än vattkoppor?
 
Sv: Vattkoppor

Nehej, nu kom småprickarna tillbaka på kvällen, ser ut som värmeutslag som bebisar får.:(
 
Sv: Vattkoppor

Skall ringa BVC imorgon tänkte jag och kolla vad det är för något.
Avaktade idag med att se om det blev några koppor men det blev det inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Är nyfiken på att höra om någon varit med om liknande. Var hängig i går och fick feber i går em som sedan steg till 39,5 under kvällen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 453
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 306
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 159
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp